Meta kondigde deze week aan dat WhatsApp-gebruikers, ondanks eerdere beloftes, voortaan reclames in de app krijgen. Hoewel nog onduidelijk is wanneer de eerste advertenties precies te zien zullen zijn op het updates-tabblad, is de eerste campagne op het platform al gesignaleerd: reclame voor Signal.
Een woordvoerder van Signal geeft aan dat ze verrast zijn maar tevreden. “We zien een enorme toestroom van nieuwe gebruikers. Daar zijn we heel blij mee. En we hebben er niets voor hoeven doen, geen campagne ontwikkelen of advertentiebudget vrijmaken. Nee, we wisten hier zelfs niets vanaf.”
Meta-baas Mark Zuckerberg liet daarentegen in een uitgelekte interne memo weten niet helemaal tevreden te zijn met deze eerste resultaten. "Het vertonen van advertenties gaat ons straks natuurlijk geld opleveren, maar we hebben nu veel minder mensen om deze aan te tonen. Hoewel het verwijderen van de app misschien wel onder engagement valt, moeten we dit oplossen. We moeten serieus gaan kijken naar opties zoals adverteren tussen chatberichten of gesponsorde spraakberichten.”