Als het aan de harde kern van Albert Heijn ligt, wordt het oude logo in ere hersteld. Een vertegenwoordiging van de AH Ultra's bezette vandaag het hoofdkantoor van Ahold Delhaize, om hun wens kracht bij te zetten.
“Geef Albert Heijn zijn gezicht terug”, scandeerden tientallen fanatieke supporters (voornamelijk vakkenvullers en vaste klanten) vandaag in Zaandam, waar de sfeer grimmig was. De fans stellen dat het huidige logo 'te modern' is en niet voldoende lijkt op het logo dat Albert Heijn voerde in haar gloriedagen.
In de jaren '80 en '90 bereikte de supermarkt grote hoogten met de introductie van bonusaanbiedingen en het vermaarde 'hamsteren', waarmee concurrenten als de Edah en de PLUS werden overvleugeld. In die tijd hanteerde de Albert Heijn een beeltenis van zijn oprichter en naamgever als logo, maar in 2006 veranderde de organisatie haar logo om een jonger publiek aan zich te binden.
Of het bestuur overstag gaat is niet duidelijk: “We snappen de wens van onze trouwe supporters, maar als het ze niet bevalt beginnen ze maar een eigen supermarkt.”