NOS

NOS

Oei: Nageeye wint marathon, maar vergeet er een inspirerende LinkedIn-post uit te slepen

Een historische prestatie: Abdi Nageeye heeft als eerste Nederlander ooit de prestigieuze marathon van New York gewonnen. Ondanks de prachtige prestatie en tijd (2.07.39) zien veel marathonlopers dat Nageeye een cruciale fout heeft begaan: hij is vergeten om er een inspirerende LinkedIn-post uit te slepen.

“Hij was in zijn hoofd denk ik te druk bezig met die tijd”, zegt Roeland-Jan van Heek (49), die speciaal vanuit Haarlem naar New York is gekomen om deze marathon te lopen en content te maken. “Ik had tijdens die laatste kilometers zo al vier, vijf lessen in m’n hoofd om op LinkedIn te zetten. Ik had er zelfs zoveel dat ik ze kon verspreiden over m’n persoonlijke account en m’n bedrijfsprofiel. Misschien is dat ook een stukje extra ervaring dat ik heb, ik doe dit al jaren zo.”

“Hij heeft schitterend beeldmateriaal, mooie foto’s, een inspirerend verhaal, en dan is het in de uren na die overwinning doodstil op LinkedIn. Hoe is het mogelijk?”, foetert Arend Aerdenaar (43), marathonloper en consultant bij EY. “Ik heb zo tien mogelijke angles voor hem voor een post die on-ge-lo-fe-lijk viraal kan gaan. Hij zou zijn succes bijvoorbeeld kunnen koppelen aan de journey die hij gemaakt heeft, of aan levenslessen voor beginnende consultants in het hogere segment. Maar nee hoor, meneer is weer alleen bezig met zijn tijd en de overwinning.”

Aerdenaar is hard in zijn oordeel over Nageeye: “Als je alleen maar komt voor de sport en niet bezig bent met de socials, kan je net zo goed geen marathon lopen.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *