Dat je als bedrijf anno 2023 mee moet doen met duurzame initiatieven, snappen ze bij elektronicafabrikant Consumer Electronics International BV uit Duivendrecht maar al te goed. Het bedrijf heeft een potje van maar liefst 15 miljoen vrijgemaakt, dat volledig geïnvesteerd zal worden in het ontwerpen van een groen logo.
“Het is 2023, word wakker mensen”, vindt CEO Michael Burgzorg. “Als je nu nog niet kan laten zien dat je groen bezig bent, dan ben je op de verkeerde weg. Wij hebben straks een geweldig groen logo, zodat iedere consument kan zien: hee, dat bedrijf is groen. Daar wil ik producten van kopen.”
Dat die producten zelf niet per se groen zijn, neemt Burgzorg op de koop toe. “Tsjah, daar is geen budget meer voor. Je moet nu eenmaal keuzes maken.”
Bedrijven mogen zich niet groener voordoen dan ze zijn. Doe mee met onze groene missie en meld oneerlijke of misleidende duurzaamheidsclaims bij ACM ConsuWijzer met #GroenePraatjes.