Daniëlle (31) had jarenlang een goede job bij een bekende investeringsmaatschappij. Tóch heeft ze ervoor gekozen om haar baan op te zeggen. Ze wil zich namelijk volledig kunnen focussen op haar grote passie: fulltime met potentiële kopers discussiëren op Vinted.
“Het begon allemaal toen ik een half jaar geleden een paar Adidas-schoenen op Vinted plaatste”, vertelt ze. “Toen ik de eerste reactie binnenkreeg van iemand die met een belachelijk bod probeerde af te dingen, voelde ik meteen die high, zo’n shot dopamine. We belandden in een eindeloze discussie. Ik wist toen meteen: dit is wat ik wil.”
Na het eerste – met pijn en moeite – verkochte paar schoenen en een aantal moeizame gesprekken met potentiële kopers over de schandalig lage bedragen voor de Adidas-sneakers, pakte Daniëlle meteen door. “Daarna zette ik een spijkerbroek, handschoenen en een sjaal op Vinted. Toen begon het pas echt te lopen.”
Inmiddels heeft Daniëlle zoveel kleding online te koop staan dat ze fulltime met Vinted-gebruikers kan bekvechten. “‘trop cher’, stuurt een Franse vrouw dan bijvoorbeeld, zonder verdere uitleg. Daar kun je mij dus ‘s nachts voor wakker maken”, vertelt Daniëlle. “Dat vind ik het allermooiste: die eindeloze discussies met bijvoorbeeld een Spanjaard die steeds ‘Ofrezco 10 euros, loco’, stuurt. Dat ik dit nu minstens veertig uur per week kan doen, is een droom.”
De redactie is verslaafd aan rijtjes. Om mee te doen stuur ik mijn reactie ook eens in de vorm van een rijtje.
1. Daniëlle kijk nogal benauwd op een mobieltje.
2.Heeft ze hoofdpijn?
3. Natuurlijk door het turen op dat speelgoedding.
4. Kijkt ze naar de passiespelen?
5. Dat is beter te zien op een computerscherm.
6. Hoeveel meelezers heeft Daniëlle?
7. Beheerst ze Frans?
8. Vloeiend Engels is voor verkopers noodzakelijk.
9. Wat denkt van het artikel over haar in De Speld?
10. Waar leeft ze van?
11. Op de portemonnee van haar ouders?
12. Zo kan ik nog uren doorgaan
9. Wat denk ik van het artikel over mij in De Speld?
Ik heb het op dit moment te druk met onderhandelen (dealen, red.) op Marktplaats om te denken.
13. Waarom wordt er geen gebruik gemaakt van promocodes?
14. Wat vindt de NUPI hiervan?
15. Waarom krijg je geen gratis HOY-worst bij je bestelling?