Handig: dit bedrijf stuurt je elke dag een mail die vermeldt dat jij je succesvol hebt afgemeld voor hun nieuwsbrief. Het bedrijf, dat verschillende loterijen organiseert, zal je voortaan digitale noch gewone post sturen, op de geadresseerde herinneringen na die je op de hoogte houden van speciale aanbiedingen voor afmelders.
Het was eigenlijk best simpel om je af te melden voor de nieuwsbrief. Je hoefde alleen maar een paar menu’s op de website van de loterij door te werken, twaalf keer te laten weten écht géén gratis lot voor de volgende trekking te willen en via een bevestigingslink een drie pagina’s tellend afmeldingsformulier in te vullen, die uit te printen en ondertekend op de bus te doen. En sindsdien is het allemaal geregeld, zo blijkt uit de mail die je nu iedere dag ontvangt.
De loterij laat weten het jammer te vinden dat je geen post meer van ze wenst te ontvangen. Als een van de afscheidscadeaus laat het bedrijf middels een aparte brief in een bijgevoegde envelop weten dat je in aanmerking komt voor een gratis lot. ‘Uit alle afmelders bent u geselecteerd! Ga nu naar onze website en vul deze speciale code in.’
Gelukkig kun je je voor de NUPI nieuwsbrief nooit afmelden!
En nee, ook niet met promocodes!
dit is eerlijk gezegd best grappig
Verrek, dat is mij ook overkomen. Ik begrijp dat uit commercieel oogpunt of vanwege de kans op een juridisch gevolg dat naam van de onderhavige staatsloterij niet wordt vermeld.
Dat is geen satanisch genoegen, maar een zeer simpel concept (algoritme?). Cookies (in ieder geval die van de Speld) weggooien en je bent weer even “vage kennis”
Met een satanisch genoegen blokkeert de directie van De Speld de meeste berichten voor kennissen die niet vaag zijn, maar recht voor haar of zijn raap zijn. Maar de directie is wel commercieel genoeg om advertenties niet te blokkeren.
Niet geslaagde foto. Belangrijk gegevens als Datums en Afzender ontbreken. Dit zegt de lezers dus niks.
Bovendien had de ontvanger allang voor dit bedrijf de filter op “spam” of “ongewenst” moeten zetten.