Podcasts zijn al een paar jaar mateloos populair, maar niet iedereen heeft de concentratie om minstens een half uur naar drie dertigers met een media-achtergrond te luisteren. Voor die mensen is de leespodcast een uitkomst: hetzelfde geouwehoer als in een ouderwetse luisterpodcast maar dan op papier.
Veel grote producenten bieden hun podcasts inmiddels ook als leespodcast aan. Sander Schimmelpenninck van de Zelfspodcast is razend enthousiast: “Overal mee te nemen, ook als je je oortjes bent vergeten. Je kunt de podcast openen in jouw favoriete tekstverwerker en dan zelf uitprinten.”
Bavonia Kazenbrood is vorige maand overgestapt op leespodcasts en wil nu al niet meer anders. “Leespodcasts zijn voor mij de ideale afleiding onder het sporten. Even lekker mijn hoofd leegmaken met een paar uitgeprinte A4’tjes.”
Bavonia Kazenbrood lezen tijdens het sporten zal niet op prijs worden gesteld door jouw klanten. Aan de bar kan het misschien nog net, maar in bed beslist niet.