Ook vandaag houdt de overlast op het spoor aan: de NS zet vooral Sprinters in, en op slechts een paar trajecten Intercity’s. Het roept bij veel experts de vraag op of de NS wel de juiste keuze heeft gemaakt door hun wissels op zo’n lage temperatuur te bewaren.
Freek Bos, directeur van reizigersorganisatie Rover, heeft z’n twijfels. “De NS heeft aan het begin van de week die keuze gemaakt. Daar waren ze heel stellig over. Maar als je kijkt hoe weinig treinen er rijden, vraag ik me af of dat de juiste beslissing was.”
Hoogleraar transportbeleid Bert van Wee is het met hem eens. “Waarom zo star? Wissels blijven ook na ontdooiing heus nog wel een tijd goed.”
“Ik had het ook graag anders gezien”, zegt Marjan Rintel, president-directeur van de NS. “Maar de realiteit is dat die dingen gewoon ijskoud bewaard moeten worden. Anders lopen ze het risico te gaan functioneren. Dat is wel het laatste wat je wil.”
Moeten NS-wissels per se op zo’n lage temperatuur bewaard blijven?
‘Wissels blijven ook na ontdooiing heus nog wel een paar dagen goed’
4478795 Bekijk mijn sexy poesje _ http://[email protected]
634429
Bij ProRail zijn de meeste problemen bij wisselend weer in zomer en winter.
Wissels zijn invallers bij voetbal als er weer enkele spelers de benen onder de kont uit zijn gegleden door tegenstanders. Ze moeten zich opwarmen tot ca. 37 graden.
Dat moet de aan voetbal verslaafde redactie toch weten.