Shutterstock / InnaFelker

Shutterstock / InnaFelker

Verwarde, schreeuwende man in Amsterdam gaat advertentieruimte aanbieden in zijn tirades

Een verwarde man in Amsterdam, bekend van dagelijks schreeuwen en schelden op de Dam, heeft een verdienmodel gevonden: hij gaat advertentieruimte aanbieden in zijn tirades. De man bereikt naar eigen zeggen dagelijks zo’n 300 passanten. “Met dat bereik moet je iets”, zegt hij. “Ik sta er toch elke dag. Mijn publiek is jong, hip, stedelijk. Interessante doelgroep voor merken.”

Vandaag schreeuwt hij weer: “FUCK THE SYSTEM, THEY ARE FUCKING YOU!” Meteen daarna licht hij toe: “Hoe goed zou hier een merkboodschap bij passen? Bijvoorbeeld: Bestel daarom Thuisbezorgd – het systeem naait je, maar dan hoef je tenminste niet zelf te koken. Branded content heet dat. Altijd al willen maken.”

De concurrenten in de wereld van buitenreclame zijn partijen als JCDecaux, maar daar is hij niet bang voor. “Hun borden staan stil en hebben eigenlijk alleen maar reclame. Ik wissel het ook af met mijn eigen content, maak gebruik van mn stem en kom echt naar de mensen toe. Groot verschil.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *