Een goed teken: de eigenaar van het Griekse restaurant waar Karlijn (33) vanavond naartoe wil, reageert consequent woedend onder elke enigszins kritische review online.
“Blijf dan lekker thuis lul!”, schrijft hij bijvoorbeeld onder een tweesterrenrecensie waarin kritiek wordt geuit op de service. “Kom dat eens hier zeggen joh, gek!”, schrijft hij woedend onder een andere. Bij een recensie van iemand die drie sterren geeft (“de gyros was koud”) reageert hij nog bozer. “Als jij nog één stap in mijn zaak zet hang ik je boven de grill, idioot! Kom morgen om 23.30 naar het Kanalenplein 460. Je zult zien wat er gaat gebeuren.” Lezers weten genoeg: dat moét wel een goed restaurant zijn.
Karlijn heeft meteen een tafeltje gereserveerd. “Als iemand zo gepassioneerd en gepikeerd reageert op elke vorm van opbouwende kritiek, moet het wel een vakman zijn. Waarschijnlijk zegt dat een hoop over de kwaliteit die geboden wordt. Ik vind het ook wel transparant, zo’n eigenaar laat zien: ‘ik heb niks te verbergen, en als je dat wel suggereert, duw ik je gezicht op de grillplaat.’ Dat vind ik mooi.”
