De familievloggers die aan bod kwamen tijdens de spraakmakende BOOS-aflevering van Tim Hofman en zijn team, houden dubbele gevoelens over aan de uitzending. De views en de inkomsten hebben zelden zo ver uit elkaar gelegen voor onder meer de Bellinga’s en de familie Koet.
De BOOS-aflevering is inmiddels meer dan 1,1 miljoen keer bekeken op YouTube. Dat zijn cijfers waar normaliter de kassa voor familievloggers stevig van rinkelt, maar niets is deze keer minder waar. “Dit heeft wel een mentale impact op het gezin”, aldus Daniël Bellinga tegen Shownieuws. “Views horen te lonen, dat is een essentiële les in onze opvoeding. Veel views, veel challenges, veel comments is veel geld. Daar zien we nu níks van terug.”
Ook Ramon Koet, van het YouTube-kanaal KOETLIFE, heeft laten weten dat het hem allemaal niet lekker zit. “Vanmiddag gaan we een video uploaden waarin we de kinderen vertellen dat ze geen enkele euro hebben verdiend, maar papa’s belastingcenten wel gebruikt zijn. Dat wordt gegarandeerd janken en gegarandeerd product placement.”
