Albert Heijn introduceert binnenkort de persoonlijke inflatiebox. Daarbij krijgen klanten persoonlijke inflatie opgeteld bij hun boodschappen. Het aanbod is gebaseerd op het koopgedrag van de klant, zodat precies alles wat jij lekker vindt, nog véél duurder wordt.
“Neem bijvoorbeeld pijnboompitten, die zijn sowieso al duur. Maar met de persoonlijke inflatiebox weet je zeker dat de premium prijs die je betaalt écht speciaal voor jou is.” Zegt Tanja Tettering, professioneel prijswatcher. “Ik ben blij dat ik nét even iets meer betaal dan alle andere mensen, dat geeft me echt een fijn gevoel”
Ook Harry Houtplank, timmerman, noemt de persoonlijke inflatiebox een uitkomst: “Kijk bijvoorbeeld naar een pak dubbelfris. Normaal krijg ik voor dit geld één pak, maar door mijn persoonlijke inflatiebox is het nu één halen, twee betalen! Ik vind het geweldig”
Klanten vluchten massaal van Aldi en Lidl naar Albert Heijn vanwege de persoonlijke inflatie volgens supermarkt eigenaren. “Bij Aldi is er ook sprake van inflatie, maar daar krijg je er geen persoonlijke inflatie bovenop. En zeg nou zelf, die wil je echt niet missen!”, zegt Karin Koopjes, filiaalmanager bij Albert Heijn.
Normale inflatie is er genoeg, maar die vinden klanten zo onpersoonlijk.