Shutterstock / Drazen Zigic

Shutterstock / Drazen Zigic

PostNL komt met lekkere likranden aan enveloppen om het sturen van brieven te stimuleren

Met de campagne ‘Lekker Likken’, wil PostNL het sturen van handgeschreven brieven en ansichtkaarten stimuleren. Het postbedrijf ziet al jaren een enorme terugval in het aantal brieven dat verstuurd wordt. Ze hopen het ouderwetse schrijven van brieven en kaartjes weer een boost te kunnen geven met enveloppen met lekkere likranden.

“80% van onze klanten geeft aan dat de gedachte aan die melige lijmsmaak in de mond ze tegenhoudt bij het schrijven van een ansichtkaart of kattenbelletje,” vertelt directeur van PostNL Herna Verhagen. “En zodra er minder brieven worden verstuurd, worden postzegels weer duurder, waardoor je klandizie nog verder achteruitgaat. Daarom dachten wij: wat nou als likken weer leuk wordt. En lekker!”

Via de site van PostNL kunnen klanten de enveloppen met lekkere likranden bestellen. Er zijn likranden in diverse smaken, waaronder drop, vanille en bosbes met knetter. En speciaal voor de kerstkaarten komt het postbedrijf met likranden in de smaak gestoofd konijn met tijm en honing.

“Het is voor ons nog wel een beetje zoeken welke smaken de postdrift het meest op gang weten te brengen,” zegt Verhagen. “Daarom experimenteren we naast de diverse smaakjes ook met nieuwe randen met ribbels en nopjes, randen gevuld met spijs en randen met een bite.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *