De zorgpremies stijgen in 2024 naar verwachting met ruim 10 euro per maand, maar daar staat ook iets tegenover: de customer experience stijgt minstens zo hard mee, zo niet harder. Zo hebben de meeste zorgverzekeraars inmiddels een handige app waarin je kunt zien welke behandelingen niet worden vergoed.
"En dat is geen overbodige luxe, want er is nou eenmaal heel veel dat we niet vergoeden, of alleen in één van onze veertien aanvullende pakketten", stelt Menzis-directeur Ruben Wenselaar. "Vroeger vonden mensen dat woud aan informatie nog wel eens lastig, maar we voorzien inmiddels in een customer journey waarin de user echt voorop staat. Onze filosofie is dat klanten binnen 5 klikken moeten kunnen zien dat we niks uitkeren, en het is heel gaaf dat we die visie inmiddels ook volledig waar kunnen maken. En daar mag je best een tientje extra voor betalen."
Ik heb begrepen dat HOY-worsten in het standaard pakket komen. Een goede zaak. Na het nuttigen van HOY-worst haal je de dokter waarschijnlijk niet eens meer. Dit zal daarom de zorgkosten enorm doen afnemen.