Shutterstock - Ben Houdijk

Shutterstock - Ben Houdijk

Dit krijg je allemaal voor je 43 euro aan servicekosten bij Ticketmaster

Er is veel negativiteit rond de hoge prijzen die Ticketmaster vraagt voor doorverkochte Lowlandskaartjes. Met name de 43 euro servicekosten schiet bij veel mensen in het verkeerde keelgat. Wat je echter nergens hoort, is wat je allemaal terugkrijgt voor die servicekosten. Ticketmaster levert wel degelijk de nodige services waar je als consument optimaal van kunt profiteren, daar mag best een vergoeding tegenover staan. Dit zijn ze:

1. Minder geld
Omdat je de servicekosten betaalt krijg je minder geld op je bankrekening. Dat is een service die weinig diensten op deze manier aanbieden.

2. Extra mailtje
Je hebt er niet eens om gevraagd, maar toch krijg je hem: een extra mailtje met een bevestiging dat je vierhonderd euro hebt betaald voor een festivalkaartje. Dat is nog eens service!

3. Nog een extra mailtje
Het houdt hier nog niet op hoor. Nee, Ticketmaster gaat heel ver voor de consument. Zo krijg je een week voor het festival nóg een mailtje met relevante, maar ook irrelevante info over het festival. Bijvoorbeeld hoe je de festivalweide kunt bereiken (volg de bordjes) en waar je drinken kunt halen (bij de tentjes waar borden met ‘drinks’ hangen). En dit mailtje is helemaal gratis. Dankjewel Ticketmaster!

4. De optie om je veel te dure kaartje met iDeal te betalen
Ticketmaster zou Ticketmaster niet zijn als het niet een handige service zou hebben die het jou makkelijk maakt om binnen 15 minuten je veel te dure kaartje af te rekenen. Zo kun je je kaartje eenvoudig en direct met iDEAL afrekenen. Daar staan natuurlijk wel wat transactie- en afhandelingskosten tegenover.

5. Brandend maagzuur
Altijd al opborrelend brandend maagzuur willen hebben? Ticketmaster regelt het in no time voor je. En dat wordt allemaal automatisch verrekend met je servicekosten.

Veel plezier op Lowlands!


Uw reactie telt. Juist nu.

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *