Na deelscooters en deelfietsen is ook de ‘deeltrein’ in opmars. Maar waarom scoort het concept zo goed in Nederland? “Het succes valt vermoedelijk te verklaren door het gemak: de deeltreinen zijn in het hele land beschikbaar”, vertelt trendwatcher Jacco Huisman. “De deeltrein stopt in een vooraf bepaald gebied. Op een app kan je zien waar dit precies is en waar je de deeltrein vervolgens weer kan achterlaten. Voor veel mensen is de stap naar een eigen trein te groot, dan is dit een mooi alternatief.”
Wat veel mensen ook aanspreekt is de keuzevrijheid. “De deelwagons zijn ondergedeeld in deelklassen, waardoor je in de eerste-deel-klas of tweede-deel-klas kunt zitten. Op ook zijn er deeltoilettten. En de startup achter het deeltrein-concept denkt aan alles: mocht de deeltrein onverhoopt niet rijden wordt er voor alternatief deel-vervoer gezorgd.”
Waar slaag dit op
Alleen voor vage kennissen
Vaste bezoekers WEF in Davos teleurgesteld over line-up: ‘Niet zo goed als andere jaren’
Bill Gates giechelt als hij toegeeft dat COVID-19 injecties niet lang werken en infecties niet tegenhouden
https://www.frontnieuws.com/kijk-bill-gates-giechelt-als-hij-toegeeft-dat-covid-19-injecties-niet-lang-werken-en-infecties-niet-tegenhouden/
Poor man’s travel
Wel irritant dat Schiphol het niet meer doet.
Nouja, vliegen we gewoon naar De Heek Erpurt vanaf Brussel, of Strassbourg
Of gewoon naar Maastricht natuurlijk!
Vergeet ik wel eens.
Moet ik weer van De Heek naar Maastricht vliegen.
Nouja, dat zijn zo de dagelijkse beslommeringen.
Heb ik er allemaal voor over hè.
Als Privium frequent flyer niks van gemerkt. Dat heeft Dick Benschop prima geregeld voor ons soort mensen.
Moet me chauffeur als ‘ie me op het vliegveld afgezet heeft, eerst van Strassbourg naar De Heek rijden, en dan weer terug naar Maastricht om me daar op te pikken.
Haha, het is wat!
En voor mensen die naar adem snakken is er nu deellucht. Heeft veel voordelen, maar niet alleen dat.
Waardóór.
#datKomtOmdat
Dank u!