Student hoopt te worden gebeld door energieleverancier voor menselijk contact

De 21-jarige Joan zit de hele dag verwachtingsvol naast de telefoon. Ze hoopt te worden gebeld door een energieleverancier zodat ze nog iets van menselijk contact heeft.

“Zodra ze bellen is het zaak ze zolang mogelijk aan de lijn te houden”, zegt Joan. “Dus als ze vragen of ik tevreden ben met mijn huidige energieleverancier, dan antwoord ik: ‘wat is tevredenheid voor jou?’ Daar hebben ze vaak niet van terug. Nou, en voor je het weet zit je allebei met tranen in je ogen herinneringen op te halen aan het geruzie in de kleedkamer voor apenkooi.”

Helemaal feilloos is de methode niet altijd, geeft Joan toe. “Op een gegeven moment hebben ze in de gaten dat je niet oprecht geïnteresseerd bent in het besparen op je maandelijkse lasten, dus dan moet je een offer brengen om hun aandacht vast te houden. Inmiddels zit ik bij zeventien verschillende energieleveranciers. Aan de ene kant kun je denken: is dat niet heel duur? Dat klopt. Maar aan de andere kant geef ik nu ook geen geld meer uit aan kleren, uitgaan, vakantie, cadeaus en de bioscoop. Dus ja.” 

Zit je niet lekker in je vel? Alles is bespreekbaar. Via de Alles Oke? Supportlijn kan je je ei kwijt. Geen onderwerp is te gek of raar en geen probleem te klein of te groot. De Alles Oke? Supportlijn is dagelijks telefonisch of per chat bereikbaar voor iedereen tussen de 18 en 24 jaar en is helemaal gratis en anoniem.