De Noord-Zuidlijn gaat dit weekend rijden. Voor veel Nederlanders komt daarmee een eind aan een rijke periode van hoongelach en gezeik op een falende overheid. Nu kijken mensen uit naar het volgende grootschalig infrastructuurproject dat gigantisch uit de kosten loopt.
“Ik ben heel nieuwsgierig naar wat het volgende fiasco gaat worden”, zegt Gerrit ter Hooi (51). Om de periode tot het volgende project te overbruggen hoopt Gerrit dat er de eerste weken van de geopende Noord-Zuidlijn veel misgaat: “Dan kan ik kan ik de GVB nog even een troosteloze, incompetente, geldslurpende tyfusbende noemen.”
Eén van de kanshebbers is Lelystad Airport. De luchthaven moet snel uitgebreid worden en de infrastructuur om de bereikbaarheid te vergroten zijn complex. Het feit dat de luchthaven in Flevoland maakt het tot een aantrekkelijk doelwit voor veel Nederlanders. Gerda Platroos (47): “Dat stelletje oelewappers had die uitbreiding had natuurlijk nooit mogen goedkeuren, dat gaat miljarden extra kosten en niemand die naar Lelystad wil natuurlijk. Dat wordt schitterend!”
Er wordt ook gedroomd van de toekomst. “Wie weet kunnen we over een paar jaar wel vitten op een hyperloop waar miljarden bovenop moeten om hem lekker te laten werken! Of een tunnel naar Groningen die op het laatste moment niet rendabel blijkt te zijn! De mogelijkheden zijn eindeloos.”
Station Utrecht Centraal II
Ik ben met de roeiboot sneller aan de overkant van het ij zoals het daar heet.Het is geen Amsterdam.
De grootste geldverspilling aller tijden: al meer dan 50 jaar doen we meer asfalt om files te bestrijden. Met als resultaat: meer file. Omgekeerd investeren, negatieve winst.
Ook een om je op te verheugen: 1600 miljard uit de pensioenpot onder Europees bewind brengen en dan hiermee verplicht o.a. Italie helpen zodat zij op hun 55ste met pensioen kunnen gaan. Werken wij gewoon wat langer door joh ?
Brussels wil is wet. En voor € 1.600.000.000,- Nederlands gespaard pensioengeld (officieus nog meer) kan Brussel een zelfstandige industrietak oprichten: dan kan men Jean Claude Juncker en zijn hofhouding eindeloos laten doorzuipen, de Italiaanse maffia koest houden en bureaucratie en corruptie eindelijk een volwassen plaats geven. En die wettelijke pensioenleeftijd in Italië? Daar kan ‘Brussel’ helaas niets aan doen, want die is grondwettelijk vastgelegd! Daarom moeten West-Europeanen straks tot hun 70e (als flexwerkers en ZZP’ers) doorwerken. Tel de zegeningen van de EU. De Engelsen met hun EU-Brexit zijn niet zo dom als zij er uitzien.
Rotterdam heeft het.
Het station en de HSL gingen weliswaar goed, maar wijlen de blunderput, Montevideo en nu de metrolijn naar Hoek… Yes!
Iets in de ondergrond bij Groningen lijkt me kansrijk.
Kijk naar de Leidse regio: daar komt de geschikte kandidaat. Rijnlandroute!
De ringweg rond Groningen gooit hoge ogen, om de geschiedenis in te gaan, als voorbeeld van geklungel van zowel plannenmakers als bestuurders.
Hieronder een link naar een gedeelte van het geklungel:
https://www.oogtv.nl/2018/07/extra-jaar-vertraging-voor-zuidelijke-ringweg/
😉
Ach gut.
De provincie is er ook.
Klagende boeren.
Niets nieuws.
Klagers geen nood…
Uw regering waakt over u en zorgt ervoor dat u, als modaal, geen nacht ongestoorde slaap meer hoeft te doorstaan
Da’s niet moeilijk:
1) De voorgenomen invoering van de dividendbelasting;
2) De beloftes van Erik Wiebes aan Groningen;
3) Miljoenen Nederlanders die straks allemaal weer van vakantie terugkomen, net nu het zo heerlijk rustig is. Wegblijven dus!;
4) Cora van Nieuwenhuizen in het algemeen en dat hele kutkabinet in het bijzonder;
5) Amsterdam en Limburg tegelijk;
6) Van A naar B deze zomer;
7) Brussel, Trump, Poetin, de VVD en al die andere criminelen;
8) De Oostvaardersplassen;
9) Aankomst van Sinterklaas inclusief beveiligingspieten;
10) Dat geldverslindende kutweer.
Welnu, u bent weer bij.
De Energietransitie.
Ik rust mijn kaas.
Het grootste fiasco in de komende decennia is de energietransitie die tientallen miljarden Euro’s per jaar meer gaat kosten dan de paar miljard die ons wordt voorgespiegeld.
Een korte opsomming van miljarden-flops die ons nog wachten:
– de bodemloze put van de JSF
– verhoging van onze EU-afdracht t.b.v. zuipschuit Juncker
– de restauratie van Gronings woningbezit
– defensiebudget: de eis van Trump om Nederland meer militair materieel uit de U.S.A. aan te
schaffen, terwijl
– Brussel ons dwingt dat aan maffiosi uit Zuid Europa aan te schaffen
– de jaarlijkse miljarden-afdracht aan binnen- en buitenlandse multinationals als belastingparadijs
– de volgende software-strop bij de Belastingdienst
– de volgende bank- en beurscrash (“Dat kannie waar zijn?”)
– het monopolie van de Farmacy-maffia op (het budget van) de Gezondheidszorg
– gekrakeel rond de Schiphol-dependance van de natuurlijke biotoop: banken-projectontwikkelaars-makelaars -corrupte ambtenaren.
En vele, nog onbenoemde schandalen, teveel om op te noemen. C’est la mer à boire. Alles zal, volgens plan, minimaal 500 % duurder uitvallen dan het electoraat werd toegezegd. Belastingverhoging bij voorbaat toegezegd.
IN de kosten of UIT de klauwen dan he.. Zelf hoop ik op een opleving van het idee een magneet zweeftrein naar Duitsland te trekken.
De bijna-doodervaring als product voor de gewone Amsterdammer.
Kan een ‘gewone Amsterdammer’, als zodanig herkenbare en erkende bijna-doodervaringen hebben? Het gaat m.i. veel te ver om deze cohort landgenoten van dit soort existentiële sensitiviteit te beschuldigen.
Misschien het Zuidasdok project?
Een project om een zuidas te kunnen dokken? Tweede vraag: waar zit het midden (de as) van het zuiden van ons land?
Zonder twijfel bij ABN-AMRO en ING.
Tunnelvisie.
Je ziet zo wel dat Amsterdam economisch niet achter hoeft te lopen bij Rotterdam.
Akkoord.