Als het testen van uitlaatgassen op apen al voor ophef zorgt, hoe zal het publiek dan reageren op dit schandaal? Op het hoofdkantoor van Volkswagen hoopt men dat er niets naar buiten komt over de honderden crashtests met pandababy’s die het concern tussen 1998 en 2016 uitvoerde.
“Hopelijk komt niemand van de pers erachter dat wij bijna 800 pluizige, kleine Panda’s in een auto tegen een muur hebben laten botsen”, zucht een lid van de raad van bestuur, die destijds opdracht heeft gegeven voor de pandacrashtest. “Er zijn hier al koppen gerold vanwege de vergaste apen.”
Bij de pandababycrashtest werden in de loop der jaren onder andere airbags getest:
Maar er zijn ook tests zonder airbags uitgevoerd:
De top van het concern zit inmiddels met de kwestie in de maag. Een ander lid van de raad van bestuur zegt: “Waarom hebben we eigenlijk die test toen laten uitvoeren? Ik weet dat ik ervoor was, maar waarom?” Een andere Volkswagenbaas reageert: “Als ik het mij goed herinner, hebben we het gedaan omdat het kon. Niemand kon destijds vermoeden dat het sociale en politieke klimaat zo zou omslaan dat crashtests met pandababy’s niet meer door de beugel zouden kunnen.”
De uitkomst van de test, dat voor mensen ontworpen autogordels en airbags pandababy’s niet voldoende bescherming bieden, is tot op heden niet bekendgemaakt.
Dit artikel verscheen eerder op Der Postillon
Sorry, is het baby-panda’s of panda-baby’s? Nogal een verschil.
pandaas zijn LIEF !! !
Mechanisering. Ik merk dat bij de Duitser noodzakelijk ook alle humor gerelateerd is aan de Autobahn of de auto. Het onderscheid tussen de bestuurder en het bestuurde wordt niet gemaakt.
De wijsheid van de Bhagavad Gita. Krishna en Arjuna in het Duits: de wagen met paarden die gemend worden door Arjuna (de paarden zijn de zintuigen, de kar is het lichaam. Krishna de waarnemer zit achterin, hij is de ziel; Arjuna is de persoonlijkheid).
Vatbaarheid voor allerlei wind van leer.
als die panda’s daar hun Fiat voor gegeven hebben, dan valt Volkswagen niets te verwijten!
Ik was in de veronderstelling dat alleen Fiat crashtests met Panda’s uitvoerde.
Bijna even erg als de proeven van dokter Josef Mengele. (Diens verslagen zijn terecht vernietigd!)
Zijn grote fout was dat hij blanke mensen gebruikte!