Nederlanders gaven vrienden en familie ook dit jaar met kerst het vaakst een ‘het komt nog’. Net als in de afgelopen jaren was een nog niet gearriveerde bestelling het populairste cadeau.
Retaildeskundige Tessa de Meester is niet verrast door het blijvende succes van ‘het komt nog’: “Te late bezorging sluit bij veel mensen nauw aan op hun wensen: de belofte dat er ooit nog iets goeds komt. Veel andere mensen moeten het doen met een paar kleurige sokken of een dierenpuzzel. Dan spreekt de hoop op iets leuks op een later moment meer tot de verbeelding.”
Ruud stond gisteren heerlijk bij Van der Valk in Schiphol zijn frustraties op verbale en fysieke wijze te uiten waarom die mongolen van DHL het zich denken te permitteren om op eerste kerstdag gewoon te staken.
De zending betreft namelijk een nieuwe steengrill voor acht personen.
Is ‘Het komt nog’ een soort ‘Te laat besteld’?
Bestellen via internet, de ondergang van de kleine winkel. Lekker handig.
En veel goedkoper.
Goed voor de omzet van bestelwagens en brandstof.
En passen in een echte winkel kan altijd! Toch?