“Weet je wat we moeten doen? We moeten een viral filmpje maken. Je ziet dat heel veel op sociale media de laatste tijd,” aldus iemand van marketing. Het is 2017.
Persoon: “Iets met dieren en dat er dan iets onverwachts gebeurt. Als we dan een Engels woord in de video zetten kan het ook internationaal hard gaan. En anders gewoon iemand die valt, haha. Dat is gewoon heel deelbaar.”
Een collega vult aan: “Laten we dat doen met een YouTuber! Dat vinden mensen heel tof. En een fucking challenge! Dan gaan mensen dat doen enzo. En laten we mensen echt activeren met een hashtag. #KinderboederijVinkeveen.”
Een neukende uitdaging met een virus.
Geslachtsziekte dus.
Een beetje meer make-up.
Ook voor mannen (gesponsord).
Geïnteresseerde en betrokken mensen weer met hetzelfde kerstgezicht die de geboorte van de Here Jezus ontheiligen.
Dat is een een subjectieve associatie.
Voor-oordeling.
Ik moet me constant zorgen maken. Iedere gedachte die ik had werd schijnbaar innerlijk opgepikt en gebruikt om het tegendeel te organiseren en vooral mij daarin te schaden en te kleineren. Alleen de titel van ieder nieuw project reflecteerde mijn intentie. Alles waar ik over denk is gevaarlijk. Toen ik een boek begon te schrijven over het laatste authentieke plekje met een schelpenstrand en een oud huis dat ik hier ken werd het huis afgebroken zonder dat ik iets wist en werd er een fantasieloze miljonairsbunker van beton en glas voor in de plaats gezet. De opdrachtgevers zijn al dood. Maar dit is typisch Nederland.
Zet die twee dames op de foto zonder kleding aan.
De ene een pietenmuts op het hoofd en de andere een mijter.
Je hebt je viral te pakken.
Ongeacht wie welk hoofddeksel op krijgt.
Splinter
#youtoo!?
(Te moeilijk voor een Splinter, al die vakjes.)
Die krullebol is wel wat voor een roet-Pietin.
Maar dat doen we dan precies andersom!