Shutterstock/Door baranq

Iemand van marketing wil graag een viral

‘Gewoon, voor op social’

“Weet je wat we moeten doen? We moeten een viral filmpje maken. Je ziet dat heel veel op sociale media de laatste tijd,” aldus iemand van marketing. Het is 2017.

Persoon: “Iets met dieren en dat er dan iets onverwachts gebeurt. Als we dan een Engels woord in de video zetten kan het ook internationaal hard gaan. En anders gewoon iemand die valt, haha. Dat is gewoon heel deelbaar.”

Een collega vult aan: “Laten we dat doen met een YouTuber! Dat vinden mensen heel tof. En een fucking challenge! Dan gaan mensen dat doen enzo. En laten we mensen echt activeren met een hashtag. #KinderboederijVinkeveen.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Ik moet me constant zorgen maken. Iedere gedachte die ik had werd schijnbaar innerlijk opgepikt en gebruikt om het tegendeel te organiseren en vooral mij daarin te schaden en te kleineren. Alleen de titel van ieder nieuw project reflecteerde mijn intentie. Alles waar ik over denk is gevaarlijk. Toen ik een boek begon te schrijven over het laatste authentieke plekje met een schelpenstrand en een oud huis dat ik hier ken werd het huis afgebroken zonder dat ik iets wist en werd er een fantasieloze miljonairsbunker van beton en glas voor in de plaats gezet. De opdrachtgevers zijn al dood. Maar dit is typisch Nederland.

Reageer