Een proef met de eerste zelfrijdende taxi is succesvol verlopen. De taxi brengt door middel van kunstmatige intelligentie eigenhandig mensen van A naar B, en staat nu al toeristen te ronselen op Schiphol.
Taxibedrijf TaxAI is blij verrast met de test: “De taxi heeft in razend tempo aangeleerd hoe die toeristen kan intimideren en oplichten. Dan moet je bedenken, daar is geen bestuurder aan te pas gekomen. Wij hebben de auto niet eens geprogrammeerd om te ronselen, dat heeft ‘ie zichzelf geleerd.”
Bovendien ronselt de zelfrijdende taxi veel efficiënter dan een taxi met een menselijke bestuurder erin, vertelt TaxAI: “De technologie is in staat om veel sneller de echt kwetsbare toeristen eruit te pikken, en ze voor veel hogere bedragen af te zetten. Bij een menselijke bestuurder komen er onverhoopt altijd nog zaken als empathie en redelijkheid bij kijken, daar heb je bij kunstmatige intelligentie geen last van.”
De zelfrijdende taxi is daarom veel verder dan zijn menselijke concurrent. “Hij heeft het gedrag van andere taxichauffeurs gekopieerd en verbeterd. Hij rijdt nu heel efficiënt concurrenten klem en bedreigt andere bestuurders. Het is de meest geavanceerde teringlijer die ik ooit heb gezien.”
Overleef de toekomst met De toekomst: het boek
Mijn onderzoek wijst uit dat zelfrijdende taxi’s TBS nodig hebben, maar ze weigeren medewerking.
Is het al 1 april
Heb ik wat gemist?
WAT?!
Is dit een grapje?!
Het is nog geen 1 april hoor.
Ook de geïntegreerde omrijmodule schijt geweldig te werken!
Een fraai sukje technologie.
Ik wil de zelflerende en -rijdende taxi adviseren om tijdens het rijden niet leerzame hoofdstukken uit 100 jaar De Speld Deel I te lezen. Het mag niet en het kan de taxi tot verkeerde gedachten brengen.
We worden steeds efficiënter. Doel en middel.
Modern management. Spant men het paard voor of achter de wagen.
De Amsterdamse taxichauffeur is wereldwijd berucht.
Dat is meer de strekking.
Cool.
Vet koel.
Maria, u zou ook eens naar uzelf kunnen kijken.
Hoi Maria,
Dat de Amsterdamse taxichauffeurs wereldwijd berucht zijn, is een toeristisch voordeel. Toeristen kunnen daardoor immers thuis vol trots vertellen, dat ze de helft hebben afgedongen van een taxirit van Schiphol naar Amsterdam waarvoor een chauffeur maar liefst vijfhonderd euro vroeg.
interesant kan hij ook mense van stoep rijde ?
war zijn zu te stele ?
mo
hoe hart kenne ze trouwes ?
harder dan audis ?
we hebbe nog een klus in duitsland zo
mo
Nod funny.
Ik vind het best vervelend dat de taxi’s nu klanten werven. Je moet bij de aankomsthal je nu tussen een grote groep taxi’s doorwringen. Het lijkt soms wel een parkeergarage.
Zijn de eigenaren van taxibedrijf TaxAI Nederlanders met een Noord Afrikaanse migrantenafkomst?
Uit onderzoek is gebleken dat de meeste ‘old school’ taxichauffeurs bij Schiphol zo’n achtergrond hebben. Die gasten zijn het gewoon om toeristen op te lichten.
Komt de kunstmatige intelligentie van de zelfrijdende taxi van hen af?
Corrie.
Corrie zit er hier weer helemaal naast; islamitische taxichauffeurs moeten voldoen aan veiligheidswetten die stevig zijn verankerd in de sharia.
– Alleen een kafir (ongelovige) mag worden beduveld.
– Ze mogen niet een alleengaande vrouw in hun taxi vervoeren.
– Ze mogen niet harder rijden dan de kameelbestuurder van Mohammed.
– En hun gebedsmatje mag niet op de snelweg worden gelegd.
Eerwaarde heer Baba,
Ik zie niet veel verschil met het nieuwe en vooral het oude deel van de bijbel.
wel allen gaande nederlandse vrouwen
dat zijn toch ammal HOEREN
as mar gijl is mach alles !
mo
heb gehoord dat de zelfrijdende taxi ontslagen is omdat die zijn parkeerboetes niet wilde betalen
Wanneer gaat Lelystad open?