Op het traject Lelystad-Dordrecht rijdt vanaf september drie maanden lang een torentrein met 20 verdiepingen. De NS wil kijken of de zogenaamde ‘wolkendekker’ een oplossing is voor het gebrek aan zitplaatsen in de trein.
“We moesten wel de hoogte in”, zegt NS-topman Roger van Boxtel. “Er is in Nederland simpelweg te weinig spoor om nóg langere treinen te laten rijden.”
De onderste tien verdiepingen van de wolkendekker bestaan uit eerste klas-coupés. NS adviseert tweede klas-reizigers bijtijds naar beneden te komen. Het bedrijf wijst erop dat het ook in de torentrein geen zitplaats kan garanderen.
Dit nieuwsbericht is hartstikke nep.
oh echt ?
LOL🤣🤣
jonge hoe fake wil je dit hebben!
Da men moeite heeft met instappen mogelijk duidelijk zjn. Persoonlijk waag ik het te betwijfelen of deze trein(en) wel op tijd kunnen aankomen. Gezien de hoge luchtweerstand zal de NS toch een tandje bij moeten zetten.
Positief mogen we ook wel zijn. De reizigers bovenin, voornamelijk 2e klas, kunnen genieten van een werelds uitzicht.
ja die treinbestaat inderdaad niet dat kannog geen eens zo hoog want dan moeten er 20 treinstellen vande serie 9400/9500 VIRM op elkaar zetten hoe denk dat ze dat gaan doen??
Met lijm?? Nou dan vallen ze erzo al van af en dan moeten ze het ijzer van de treinen ook aan elkaar lassen en dat kodt ook meerwerk en zoals je op die foto zag je dat ze niet allemaal met de cabine
op elkaar waren en trouwens dat kan nog eens want de stroompalen,waardoor de trein stroom krijgt zijn ook hoger dan moeten ze dat ook weer verhogen dat kost ook weer tijd en gelden over de cabine dan moeten er ook weer nieuwe treinstellen komen of de cabine weggooien/ slopen in plaats van opnieuw gebruiken dus die foto/afbeelding is dus nep maar goed wel leuk dat je de foto doorgestuurd hebt
reactie van onze kleinzoon Jens van 10 die helemaal gek van treinen is Kristina
Jens is een wijsneus.
Of zoals u het noemt “helemaal gek”.
hoe zit het met ontvangst WiFi in de bovenste regionen?
de A380 onder de treinen
Wel oppassen in de bochten.
Windgevoelig
Pure HOAX… leuk om mensen gek te maken… ha, ha, ha
Oplossingen: Werk thuis, Ga naast je werk wonen, schaf reiskostenaftrek af, stop met kinderbijslag, neem bevolkingsgroei als milieu-probleem op in het onderwijspakket. Stimuleer onderzoek naar bedrijfsmodellen zonder groei..
De tientallen reacties in acht en overweging genomen, kom ik tot de conclusie dat de enige oplossing voor het vervoersprobleem is: naast NS en ProRail nog een derde instantie op te richten die als zondebok kan dienen als NS en ProRail het ook niet meer weten. Bij voorkeur laten leiden door een oud-bewindspersoon van D66 (Hans Weijers), van VVD (Robin van Linschoten?!) of CDA (Hanja May-Weggen), Deze natuurlijke biotoop beschikt over een enorme doofpot en de juiste connecties bij het bedrijfsleven in maffioos Italië (Ansaldo Breda). Deze partijen zorgen ervoor dat -ongeacht de schuldvraag- het altijd de belastingbetaler is die de rekening gepresenteerd krijgt.
Photoshop helps, I see
De NS probeert met dit onzinnige plan de aandacht af te leiden van wat werkelijk staat te gebeuren.
De passagiers zullen binnen niet el te lange tijd worden gevriesdroogd en als kleine pakketjes per goederentrein worden vervoerd.
Op het station van aankomst worden ze in warm water geweekt, tot ze hun normale vorm weer hebben aangenomen. Supergeheim, maar nu toch uitgelekt.
Ik vraag me af tot welke windsnelheid deze trein blijft rijden, gezien het gewicht per vierkante centimeter wieldruk zal gevallen blad op de rails geen probleem meer zijn maar die zijwind, die zijwind kon wel eens voor problemen gaan zorgen.
Vreest u voor het collegebezoek van onze studerende dochter?
Wordt ook wel tijd dat Ansaldo Breda eens met iets degelijks naar Nederlland komt
Onze studerende dochter deelt er een stiltecoupé op de 6e á € 1100 p/m p/p excl. servicekosten. Haar bewielde studentenhuis pendelt haar dagelijks van haar woonplek rangeerterrein Watergraafsmeer naar het Sciencepark en terug.
‘s Morgens lekker de trein missen is er voor haar niet meer bij, haha.
Een belangrijke stap in Mars straks ook per trein kunnen bereiken!
1..2..3.. MARS!
‘k Heb liever Nuts!
Is dit geen 1 april grap. Dit is pas een dure grap om op deze traject in te zetten. Masten en bovenleiding te verhogen. ik zie de foto’s wel verschijnen
Na een vluchtige blik op de foto te hebben genomen kan geconcludeerd worden dat dit prototype naast bovenleiding ook benedenleiding nodig blijkt te hebben.
Het is nog lang geen 1 april mensen.
Nee, dit is geen ‘1 april grap. Inmiddels is het onderzoekstraject naar de ‘Wolkendekker’ gestart.
jeetje 2073 waar maken we ons druk om. ik kan er dan gezien mijn leefijd toch geen gebruik meer van maken.
Lelystad Dordrecht is het proeftraject, maar waarom dan een foto van de Waalbrug bij Nijmegen? De liften zou ik aan de buitenkant plaatsen, in plaats van de 4 zits opstelling alleen banken langs de wanden, met uitzondering van de roltrappen en liftschachten.
Kanker slim G
Tûrrug naar dumpert jij.
Gaat lastig worden dan in de tunnels met zo een trein of zowiezo op elke andere plek met de bovenleiding en stationsoverkappingen
Wat een onzin bedenken ze.
Jezelf bedoel je. ;(
Belachelijk! hoe lang duurt het wel niet voordat iedereen ingestapt is???!
Geloof ik helemaal niets van
Wow! Ik had ook al gehoord dat ze in China bezig zijn met een trein van 1 km lang en 30 verdiepingen hoog met een topsnelheid van 250 KM/u!!
Absurd plan.
U bedoelt dat ze de treinen beter nog meer verdiepingen hadden moeten geven? Zit wat in…
Helemaal niet absurd.
Gewoon buiten de doos denken.
Gratis tip voor van Boxtel: je kunt ook de treinen vijf keer zo breed maken. Dan passen ze in ieder geval onder de viaducten!
four our English native speakers a translation:
On the line Lelystad-Dordrecht drives from september three months long a tower train with 20 elevations. The NS wants to look if the so-called cloud decker is a solution for the lack of sit places in the train.
“We must the height in” , says NS-topman Roger van Boxtel. “There is in Netherland simply way too little spores to let longer trains ride.”
The lowest ten elevations of the cloud decker consist of first class ice cream. NS advises second class citizen to get down by time. The company points on it that it can not garantuee a sit place in the tower train
Thanks again Translator.
Now I know where this is all about.
Our President says: Let’s build new streets and bridges. Let’s build our own cars.
Men kan het gebrek aan zitplaatsen ook oplossen door de treinen juist wel langer maken. Zodra één treinlengte de afstand tussen twee stations overbrugt, is het niet meer nodig die treinen te laten rijden. Men kan dan gewoon door de trein heen van het ene station naar het andere lopen. De N.S. kan dan al die banken en stoelen er wel uitslopen. En eigenlijk ook de machinist ontslaan. De cabine en de motor kan voortaan ook worden weggelaten. Dat is nog een stuk goedkoper ook! Waarom is nog nooit iemand eerder op dat idee gekomen?
Goed idee, de banken weg. Je zou dan zelfs met quads of bromnertjes de passagiers van de ene naar de andere kant kunnen vervoeren. Sterker nog, je zou die treinstellen kunnen weghalen en de passagiers direct over de rails van de ene naar de andere kant kunnen vervoeren.
Dan gaan we wel de vertragingen missen. En hoe moeten de blaadjes dan op de rails vallen????
Beste Redactie, op deze foto tel ik toch 21 verdiepingen. Bij de zeven treinstellen tel ik elk drie verdiepingen. Boven, balkon (bij de deuren) en beneden. Drie keer zeven verdiepingen is toch echt 21 verdiepingen.
Verder zijn wij Delftenaren niet echt blij met dit idee, aangezien wij net ons spoorviaduct hebben ingeruild voor een tunnel.
Geachte heer Jason uit Delft. Er wordt om dit moment onderzoek gedaan om de spoortunnel uit te diepen. Dit moet ervoor zorgen dat deze ‘torentrein’ ook op Delft ondergronds kan gaan. Naar verwachting gaan de werkzaamheden in 2083 beginnen. We weten immers dat de aanleg van de tunnel meer kostte dan de begroting, en dat dit de portefeuille van de gemeente Delft aardig heeft geraakt. Maar uit financieel onderzoek is gebleken dat in 2083 het budget weer op orde is voor deze grootse aanpassing.
Graag wil ik u als liefhebber van de tunnel alvast uitnodigen voor de heropening in 2094! De uitnodiging komt uw kant op!
Gelukkig, dank voor uw toelichting waarde collega Eringa.
Wij richten ons op de start van dit project in 2073 en verwachtten u dan 2075 te kunnen informeren over onze plannen.
Het is goed te zien dat u, ondanks onze vroegtijdige communicatie, toch de gebruikelijke planning aanhoudt en tien jaar later begint met het inspelen op de veranderingen.
Chapeau!
hm, van Lelystad naar Dordrecht. Hoe komt die dan door de tunnels bij Rijswijk, Delft en Rotter Blaak? Volgens mij zijn die te laag
*Rotterdam
In Delft zijn al plannen om een spoorviaduct te bouwen om deze treinen toe te kunnen laten. Oorspronkelijk was het idee om een aparte spoorlijn tussen Delft en Schiedam aan te leggen ten westen van Delft, maar op de een of andere manier ligt daar nu opeens een nieuwe snelweg.
Via Almere-Hilversum-Utrecht-Geldermalsen en dan door als dieselbak naar Dordrecht. Op het laatste traject hoeven ze dan in ieder geval de leidingen niet aan te passen. Voor dat geld kunnen ze die ouwe spoorbrug bij Sliedrecht vervangen!
Het spoor tussen Geldermalsen en Dordrecht heeft ook al jaren lang bovenleiding
Is Prorail al op de hoogte?
Jazeker! Zie mijn reactie hierboven, mijn waardige reiziger!
Dat is dan weer een nadeel van die moderne openlijke communicatie.
Wij hadden het liefst, zoals gebruikelijk, ProRail pas ingelicht 2 jaar nadat wij van start waren gegaan.
Dan loopt men daar namelijk achter de feiten aan en kunnen wij onze fouten op hen afschuiven. Jammer dat dit nu niet zo gaat.
De NS kan natuurlijk ook de diepte in. In dat geval leveren de bovenleidingen minder problemen op.
Financieel zijn we daar al jaren mee bezig beste collega.
Maar dat heeft u aan uw loonstrook vast al gezien.
Beste lezers,
Het spijt mij dat ik bij mijn vorige redactie vergeten ben mijn pasfoto mee te zenden. Daarop sta ik glimlachend met een klantvriendelijk gezicht, zoals wij empathische conducteurs dat altijd tonen tijdens ons werk.
Vanzelfsprekend wordt er op het aantal conducteurs per trein niet bezuinigd. Dit aantal zal gehandhaafd blijven, teneinde de reiziger datzelfde veilige gevoel te geven die de klant al jaren bij NS ervaart.
Naar verwachting gaan de nieuwe wolkendekkers in de zomer van 2073 rijden, tot die tijd zullen spoorwegovergangen, tunnels en viaducten worden aangepast.
Hooggeachte heer directeur,
Ik heb dé betere oplossing voor u. We moeten oshiya’s gaan inzetten, zoals in Japan. Kijk voor de uitwerking van mijn plan op: http://tinyurl.com/yb4ztj7n
Kan ik voor mijn plan toch een bonus verwachten, ondanks dat u uit bezuiniging naast de personeelsliften ook de ideeënbus heeft afgeschaft?
Beste Roger,
Kan het niet want eerder? Zo moeten wij suïcidalen nog steeds voor de trein springen met als gevolg flink oponthoud voor de reizigers. Van de hoogste verdieping afspringen geeft minder hinder op het spoor. Het is dus in het voordeel van de NS om achter jouw topplan meer vaart te zetten.
Jezus, dit is te vroeg.
Geachte heer N.S. Staanplaats,
wij waarderen het als onze collega’s meedenken. Dat de ideeënbus is weggehaald, kwam doordat wij ons volledig moesten gaan toeleggen op treinvervoer. Er was dus simpelweg geen plaats meer voor een bus.
Uw idee zal eerst op locatie in Japan worden getoetst door het voltallige management en directie van de NS.
Helaas is er daarna geen geld meer voor een bonus voor het overige personeel.
De naem van den Here dient alhier niet ijdel te worden gebruikt.
Dingdong – De invoering van de wolkendekkers heeft vertraging. U kunt reizen met de torendekkers of de flatdekkers.
Ik heb ook altijd hard voor mijn geld gewerkt.
Als ik het goed begrijp is dit één stel, met vier zevenlaagsbakken?
Lastig instappen als de deuren 7-hoog openen.
Voor de tien 1e-klas treinstellen zal een lift aanwezig zijn. Wie een 2e-klas treinticket heeft, zal via de trap moeten, vanaf de 11e verdieping kan dan worden gepoogd een staanplaats te bemachtigen.
Wij adviseren stevige koffers en tassen mee te nemen om daarmee een eigen zitplaats te creëren.
Er wordt ook gewerkt aan dubbeldeks stations, zo loopt de punctualiteit geen enkel risico, en kan er tussen elke laag op het balkon worden uitgestapt. maar voor het gemak zijn er ook liften op de eerste klas verdiepingen voor diegenen die haast hebben om snel op de onderste verdieping te zijn.
Hooggeachte heer directeur,
Ik ben al veertig jaar conducteur in de tweedeklas, overigens zonder dat ik ooit ook maar één cent loonsverhoging heb gekregen, laat staan een bonus.
Van in de lift zitten en bonussen hebt u nu juist wel verstand!
De bevolking van de aarde groeit zo snel dat er een strijd is om de suprematie van de beschikbare ruimte. Een gepaste ov-kaart zal dé garantie van de toekomst zijn voor een verblijfsplaats.
Beste N.S. Staanplaats,
het feit dat u na 40 jaar nog niet door heeft dat een conducteur zowel in tweede als eerste klas hoort te controleren, maakt gelijk duidelijk waarom u nog nooit een bonus of loonsverhoging heeft gekregen. Dat moet u als werknemer wel
verdienen natuurlijk.
Alleen management en directie krijgt dit soort zaken automatisch.
Er was een rijk man die thuiskomt en zijn huis in brand ziet staan terwijl de kinderen binnen zitten te spelen en het niet door hebben, ze zijn te zeer aan hun spel gehecht. Vader probeert ze met allerlei leuke dingen eruit te lokken, maar ze hebben geen zin. Hij zegt dan de dingen waarmee jullie zo graag zouden spelen zijn zeldzaam. En wanneer jullie ze niet verkrijgen, zullen jullie er later spijt van krijgen. Ik heb hier voor jullie heel bijzonder speelgoed, het staat buiten te wachten. Dan komen de kinderen naar buiten.
Iedere techneut begrijpt dat de enige oplossing meer immigratie is.
Het individu kan alleen bestaan met voldoende ruimte.
John,
Als je zo veel kritiek hebt waarom ga je dan niet emigreren?
Dit is een democratisch land.
Volgens de wet op de ladderveiligheid moet je boven de 7 meter met hoogwerkers gaan werken.