Meer dan een derde van de wiskundedocenten in het voortgezet onderwijs vermijdt lastige onderwerpen in de klas, zoals integreren. Dat blijkt uit een onderwijsonderzoek. De docenten zeggen dat het thema ver afstaat van de jongerencultuur: “Wie is er tegenwoordig nog geïnteresseerd in de oppervlakte onder de curve?”
Hans Gottemaker is één van de docenten die het thema niet langer bespreekt in de les: “Ik merk dat er bij de huidige generatie leerlingen een enorme onwil is om te integreren. Een collega is zelfs wekenlang bedreigd nadat hij leerlingen liet integreren op een proefwerk. Mij niet gezien, ik sta vierkant achter het verwerpen van mijn nulhypothese dat ze evenveel geïnteresseerd zijn in integreren als in geometrie en statistiek.”
Differentiëren is ook veel leuker.
werk het liefst met integers. Wel lekker simpel en ook snel met de CPU. Niks mis met integer zijn
ICT’ers are integer, unless declared real 🙂
inderdaad, als je iets door 2 wilt delen schuif je gewoon de eentjes en nulletjes op.
nou dacht ik dan 1 de hoogste waarde was in de binaire systematiek, iemand
ik had een leraar met op zijn T-shirt
m v2 / r makes the world go round…
Goed man!
Centrifugaalkracht laat de wereld rondgaan? Wat een flapdrol! You’re fired!
waar hebtie et over ze motte gewoon nederlans leren dit is et probleem al tijd maar de linkse agenda van pappen en nat houden 15 maart afrekenen
Bingo! Ik ben er voor dat al op der kleuterschool wordt begonnen met de beginselen van integraal- en differentiaalrekenen. Zo voorkomen we dat er later weer een K. Wiebes komt die het tot VVD-staatssecretaris van Financiën schopt
Ik durf tijdens Arabisch eigenlijk helemaal niks meer te zeggen tegenwoordig. Je wordt zó voor een dhimmi aangezien. En mijn andere passie, Spaans doceren, komt ook in het gedrang, nu er elders op el mundo een muur wordt gebouwd om die taal tegen te houden. Zal ik maar maatschappijleer erbij nemen? Of zelf een vak verzinnen? Of vakken vullen?
Nou, dat scheelt weer in de lesstof. Differentiëren hoeft ook niet meer want als ze dat van huis uit niet meekrijgen, leren ze het wel op straat…
Lache:-) Dolle pret…:-) Enz…:-)
Persoonlijk heb ik ook best kunnen lachen met integreren. Bijvoorbeeld om het antwoord op de vraag wat de kringintegraal van West-Europa is. Die is namelijk 0, omdat alle polen in Oost-Europa zitten. En de polen die wel in West-Europa zitten, zijn verwijderbaar.
Misschien kunnen jij en meneer Gottemaker onderling lekker praten?!
De Polen zelf maken zich een beetje zorgen over hun eigen stabiliteit daar in Oost-Europa, in verband met het integraliteitsdenken in de grootmacht in het oosten.
Die Polen zijn misschien wel weg, maar laten wel, al dan niet imaginair, residuen achter..
Ik vind het nog wat moeilijk om hierop te reageren, meneer Gottemaker gebruikt zulke moeilijke woorden!
Zullen we het dan gewoon maar weer over Trump en Erdogan hebben?
http://nos.nl/artikel/2156014-begin-over-trump-en-het-valt-stil-in-de-klas.html
Later op de TU of Universiteit krijg je met de Calculus in het eerste collegejaar het weer terug, maar complexer dus voor mij hoeven ze niet.
Wiskunde is een taal. Om te kunnen integreren, moet je eerst de taal leren. Maar, als je niet wilt integreren, benader je het probleem gewoon in de vorm van differentialen. Kom je er ook. Dus.
En, als je de wiskunde dan een beetje leert kennen, dan valt op dat er opmerkelijk veel natuurkunde op het bord staat.
Integreren (van Islamitische kolonisten) in Westerse samenlevingen is ooit door prominente staatshoofden als Erdogan, Gül en Ahmedinedjad nadrukkelijk verboden voor alle kolonisten in Westerse samenlevingen. Dit tast namelijk de macht aan van de Islam in deze goddeloze biotopen. Maar Taqqiya mág, als dat het ultieme doel (de wereldheerschappij van de OPEC) naderbij brengt. En Shell is hun profeet.
Integreren is ook best moeilijk. Het grootste deel van de scholieren lukt dit uiteindelijk ook niet. Waarschijnlijk omdat hun ouders hier ook moeite mee hebben.
Ik begrijp het niet. Integreren is toch geen onderdeel van wiskunde. Dit hoort meer bij maatschappijleer bijvoorbeeld.