“Hey boys, weet iemand nog een leuk cadeau voor Dennis?” begint Jasper het gesprek in de nieuwe app-groep ‘Verjaardag dennis’. Voor zaterdag moet de vriendengroep een cadeau hebben.
Niemand heeft een idee, maar de vrienden willen wel allemaal iets inleggen. Uiteindelijk neemt Jasper de taak op zich een cadeau te kopen. “Top Jasper”, reageert Diederik. “Laat maar weten hoeveel het kost pp. Oja, Inge wil ook graag meedoen met het cadeau.”
Een paar uur voordat het feestje van Dennis begint, laat Jasper weten dat het gelukt is. “Yo gasten, het is een broodmes geworden. Allemaal even 2,32 overmaken. INGB 0009 506 02 tnv J.M. De Boeg. Heeft iemand nog pakpapier?”. Sam antwoordt: “Kan ik nog meedoen?”. “Ja, dan wordt het 2,14 de neus”, berekent Jasper. Nathaniël: “Goed bezig gast! Tot vanavond, lekker gratis zuipen!”
?
Een artikel zo bruikbaar als tsjernobylspinazie
De Speld, alleen voor studenten
2,32 bij N gasten
2,14 bij N+1 gasten
Hoeveel is N
Herkenbaar!! https://itunes.apple.com/nl/app/a-piece-of-cake/id1066297149?l=en&mt=8
leren we het dan nooit ! hier wordt toch weer een hele bevolkingsgroep als zuinige gierigaards neergezet, sam en nathaniël zijn toch echt joodse namen. schei toch eens uit met al die stereotyperingen!
Top! Echte vrienden……
Volgens mij klopt het niet. Een rekeningnummer bestaat uit 18 tekens en Jasper noemt er maar 13. Misschien kan hij het even corrigeren? Anders loopt hij wel een heel bedrag mis.
Yo! Uhn!
Standaard openingszin van rappers/hiphoppers.
Gevolgd door AAA-rijmschema.
De generatie #IK.
Waarschijnlijk gaan ze #selfies maken op het feest.
Aan het einde van een gezellige avond besloot Dennis om iedereen neer te steken met z’n mooie nieuwe broodmes. Iedereen is nu boos op Jasper want hij zou eerst een soeplepel kopen en hoofdpijn hadden ze toch al.
x/n = 2,32
x/(n+1) = 2,14
**Looney Tunes stofwolkjes**
n = 7,64 personen
x = 17,73 euro
Klopt dus niks van dit bericht. Onbetrouwbaar medium, de Speld.
Stuimig weertje: jouw berekening klopt niet helemaal. 7,64+1 persoon * € 2,14 = € 18,49 en geen € 17,73.
n = 11 (8/9) persoon
y = € 27,58
11 (8/9) x € 2,32 = € 27,58.
12 (8/9) x € 2,14 = € 27,58.
Maar jouw eindconclusie dat de som in het artikel niet klopt, die klopt wel 🙂
U heeft helemaal gelijk 🙁 Slordig van me.
n = 11,8889
x = 27,5822
Zwakzinnigerd.
Jullie kunnen echt niet rekenen allebei.
Er staat duidelijk 13 personen kopen samen…
13 maal 2.14 is 27,84
27.84 gedeeld door 12 is 2.32.
Het klopt dus gewoon.
er klopt helemaal niks van al die berekening. Stel je neemt i = gelijk aan de wortel van -1, dan is duidelijk dat
2.14i + 13 – 2.32i – 12 = heel complex
complex = 1 -0.18i
als je dit macht heft met e en pi dan komt daar onzin uit!
27.82….
Dus het mes was 27.75 en ze deden niet moeilijk over wisselgeld.
Ben ik nou zo slim of zijn jullie zo dom? Het kost het mes 13 x 2,32 = €30,16
#Koffiepraat. Het ging over franse franken(ff)niet over euro’s (€).
Het mes kost 27.85 euro, er waren eerst 12 mensen, en later 13 mensen:
27.85 / 12 = 2.320833, dus afgerond 2.32
27.85 / 13 = 2.142308, dus afgerond 2.14
Typisch dat je met flink schreeuwen tegen de gevestigde orde ruim 40 upvotes krijgt, terwijl je heel simpel kan checken dat Weertjes berekening ruk is.
Het mes koste maar €6,95, na inlevering van de gespaarde zegeltjes.
Jasper heeft dus 12 keer €2,14 ontvangen en zelf €18,73 over gehouden.
Jasper is dus gewoon een oplichter.
n = aantal personen
x = prijs van het mes
x/n = 2.32
x/(n+1) = 2.14
x = 2.32n
(2.32n)/(n+1)=2.14
2.32n=2.14(n+1)
2.32n=2.14n + 2.14
(2.32-2.14)n = 2.14
0.18n = 2.14
n = 2.14/0.18 = 11.89
x = 2.32n = 2.32 * 11.89 = 27.58
Dan moet hij ook maar niet jarig worden.
Dan moet hij ook maar geen feest geven.
Stuk goedkoper.
Waarschijnlijk betalen de Pa en Ma van Dennis. Dennis kan dus ook gewoon lekker gratis zuipen.
Dan ben je blijer met de complete Buffy the vampire slayer serie in gekopieerde dvd’s op een spindel…
Wat een onzin. Iedereen is blij met een goede spindel.
vond Buffy the Vampire Layer en Shaving Ryan’s privates betere films
Sleutelwoord: “gekopieerde”.
#WatJeKuntPakkenIsGratis, toch?
De generatie #IK.