Zojuist mijn vierde poging tot bijdrage de mist in zien gaan. Het algoritme der willekeurige vernietiging gaat blijkbaar in een hogere versnelling. Binnenkort kunnen we beleven dat de kans op een gepubliceerde bijdrage even groot is als het -in één week- winnen van een hoofdprijs in de Lotto en de Staatsloterij. Verkeert De Speld al in surséance van betaling?
Wat weer eens bevestigt dat cijfers weliswaar niet kunnen liegen, maar leugenaars goed kunnen cijferen. Met wat meer lef (at random) hadden wij -net zoals Paul Schnabel en Coen Teulings- een mooi gehonoreerde baan bij het CPB of CBS kunnen krijgen met de nodige media-expositie en BN-schap. Maar ja; achteraf kijkt men altijd de koe in (multiple choice):
a) de kont;
b) het achterste
c) het zundgat
d) de staart-aanhechting
e) de biefstukken
Jahaha, statistiek. Bloedig zitten rekenen -vellen vol- en op 3/10 punt nét geen voldoende. Het herexamen at random met educated guesses ingevuld en ziedaar: een 7+.
Dan ben ik niet te groot om naar de docent te stappen en hem te vragen wat de kans is dat met at random invullen een voldoende wordt behaald. Die kans achtte hij zéér klein, eigenlijk nauwelijks bestaand.
Ik zei hem dat ik dan zeker geluk moet hebben gehad, maar ja; statistiek hé, niet in die kuil van 2 meter gestapt in die rivier…
Natuurlijk werd er ook vroeger al vindingrijk en geinspireerd gehandeld bij schriftelijke examens. Daar waren toen de observanten voor, of tegen. Maar de service van levering van integrale examens vooraf, tegen betaling à contant of via IDeal, was in mijn tijd nog niet aan de orde. En eerlijk gezegd, weet ik niet of ik bij examens statistiek en wiskunde wel voldoende principieel geabstineerd had.
De Solex als running gag doet het goed in deze kolommen. Er blijkt veel adhesie van jongeren die dit voorwielaangedreven voertuig nog nooit hebben bereden. Dat bewijst dat zij beseffen dat er nog een leven was vóór scooter, twitter en skateboard. Er is nog hoop voor deze spes patriae, nu nog terug naar fatsoenlijk onderwijs zonder examenfraude.
Ja, Heer Van Heeden, dat is nog het meest vreemde: alsof wij vroeger in de examentijd niet …… of geef ik nu teveel prijs?
In ieder geval wisten wij beter onze mond te houden, en dat schijnt met al die social media tegenwoordig nogal moeilijk te zijn.
Uit de school klappen: weer zo’n uitdrukking welke in ongerede is geraakt.
Bëstë hëër Jëëttjë, mag ik uit uw rëactië opmakën dat u uw solëx hëëft opgëvoërd, tënëindë niët mët hët vëhikël tër aardë të stortën bij hët cirkëlën langs dë stëilë wand vanwëgë ëën të lagë snëlhëid?
Bëstë Ik Dus, al spëëlt dë hëër B. Kuipërs dë stërrën uit hët firmamënt op zijn fluitjë, hët blijft bëpërkt tot slëchts ÉÉN TOON, bëgrijp dat nou toch ëëns…
(Sorry voor dë trëma’s. Hiër sta ik. Ik kon niët andërs.)
Och Carrotte, ik vond nog een Spécial achter in het schuurtje, en dat gaat best snel genoeg: hier een filmpje met Oudoom Egbert in actie. http://tinyurl.com/natomb9
Het snelheidsrecord voor Solex staat op 132 km/u, wist u dat?
Ik ben zeer onder de indruk, heer Jeettje. Denkt u wel een beetje aan kuilen in de weg? U behoort niet meer tot de jongsten en naast een snelheidsrecord is ook een botje snel gebroken.
Dat zal helaas niet gaan lukken met een scheidsrechtersfluitje. Dat heeft namelijk maar één toonhoogte (hoge cis?) en daarmee kom je er niet in Bolero-land in het algemeen en al helemaal niet in het Bolero-land van Ravel.
Maar ik zie een oplossing door meerdere scheidsrechters in te zetten en dan allemaal met fluitjes op verschillende toonhoogtes, zodat het hele spectrum van het oeuvre van de Bolero van Ravel bestreken wordt. Met een 20-tal scheidsrechters zou dat moeten lukken. Ook leuk misschien dat het publiek daarbij in de handen klapt, met de voeten stampt of andere ritmische uitingen pleegt om de voortdenderende trein van de Bolero na te bootsen.
Het is maar een idee.
U wilt van een gevoelige, hoogstaand culturele muziekuitvoering een soort circusspektakel maken, lijkt het.
Het mag verbazen dat u uw idee niet heeft uitgebreid met de suggestie wat jongens tegen een balletje aan te laten trappen tijdens de uitvoering en meisjes in korte rokjes een hups dansje te laten doen ter aanmoediging.
Beste heer Jeettje, de Bolero is ÉÉN GROOT SPEKTAKEL, als u dat nog niet wist. Zo heeft Ravel het bedoeld. Zie zijn necrologie.
Dus rokjes kunnen niet kort genoeg zijn, ballen niet gekleurd genoeg, scheidsrechters niet partijdig genoeg, publiek niet enthousiast genoeg.
Maar ja, dat heeft met cultuur te maken, hè.
Inderdaad Jeettje: vóór men het weet zitten we dan midden in Amerikaanse toestanden met football i.p.v. voetbal, geharnaste, getocqte en gemuilkorfde spelers, hamburger- cola- en popcornverkopers en pompom-girls die met hun te korte rokjes de aandacht voor het folkloristische en primitief-fysieke geweld op het speelveld wegtrekken. En niet alleen die op het veld! De bronst die beoefenaars én toeschouwers van deze vorm van survival-of-the-fittest gelijkelijk domineert, leidt tot verhit copuleergedrag buiten de lijnen. Ten detrimente van voornoemde majorettes.
Beste Carrotte, maar natuurlijk weet ik dat wel: in ieder geval sinds Gerard Joling zich meester maakte van dit stuk. Dat de bolero weinig om het lijf heeft is mij ook bekend: http://tinyurl.com/memzcv9
En al die hoempa met dansende nijlpaarden en tapdansende giraffes rondom een fijne uitvoering, leidt toch maar af van de muziek waar het om zou moeten gaan: veel lieden zijn nu eenmaal stoktoondoof.
Maar ik verwonderde mij dat u bleef steken in uw suggestie, en als het doorgang vindt, ben ik best bereid met de Solex een paar rondjes op de steile wand te rijden; u geeft maar een seintje.
Laat onverlet dat men niet elke bedoeling van de kunstenaar letterlijk moet nemen: vooral bij de opera zou er een schrijnend tekort ontstaan aan zangers en zangeressen.
Geachte heer Carotte,
Ik kan u verzekeren dat de heer Kuipers een buitengewoon getalenteerd fluitist is! In de ruim 40 jaar dat ik fluitles geef, heb ik nimmer, ik hethaal NIMMER een student gehad als hij! Zelfs Berdien Stenberg valt bij hem in het niets! Een goed leerling streeft zijn meester voorbij. Verdikkeme! Van Björn geloof ik dat!
Ik hoop dat de Speld mijn reactie nu WEL wil publiceren, de vorige 3 a 4 keer was hij verdwenen in de diepe krochten van deze website.
Graag wat meer info, Speld.
Door de plaatsing van de hand voor de mond wordt niet duidelijk wélk fluitje deze scheids gebruikt, en in welke toonaard het stuk zal worden uitgevoerd is ook belangrijk.
Is het een Fox 40 Classic? Een ACME Thunderer? Een Erima, een Pearl, een Jako? De Champion?
Zoals men weet is het instrument bij een uitvoering belangrijk: Beethoven op een kinderpiano klinkt niet, op een Bechstein hoort dat al veel beter aan.
Kuipers zal wel niet op de ACME Tornado fluiten, de gevoelige passages klinken dan te hard.
Tenzij hij zich gaat bedienen van verschillende fluiten, dus graag wat meer info.
Met een scheidsrechterfluit krijgt u wellicht knorren van oma Paulussen: Het zal weer eens niet over voetballen gaan. Er zijn instrumenten met meer mogelijkheden: http://tinyurl.com/lluxwvp
Het schijnt hier om een Grasso met bergstenen mondstuk te gaan Heer Jeettje.
In bewerkingen van de 1001 Nacht-cyclus door Paul Rodenko komt veelvuldig de figuur Mahmut (spreek uit: Machmoed) voor die de dubbelfluit bespeelde. Wellicht zou deze instrumentalist een zinvolle uit- en thuisfluitende additie kunnen zijn voor de nogal solistisch ingestelde Björn Kuipers. Op de foto getoond als de man van het brede gebaar en twee horloges; hij wekt aldus sterk de indruk bij de tijd te zijn.
Het gaat hier om een relatiegeschenk Heer van Heeden.
Tja, Heer Spaland, het is mogelijk. Hoewel Oma Paulussen zich nog niet gemeld heeft -verslikt in een Bossche Bol?- heeft zij nóg een reden tot knorren: “het zal weer eens niet over fluitjes gaan”.
Men heeft het er maar druk mee in het verzorgingshuis.
Overigens is de Ocarina een tweehandig instrument, dus of een scheidsrechter daarmee uit de voeten kan, blijft een vraag.
Zegt u dat, Heer Jeettje. Oma Paulussen blijkt in het tehuis aan het oefenen te zijn geslagen. Ze worden er totaal gestoord van. http://tinyurl.com/kyod8s2
Het moeten verschonen van de luier is tot daar, maar ook dit te moeten aanhoren kan van niemand worden gevergd.
Voor heer Jeettje: op 11 e. De ocarina is een weliswaar tweehandig instrument, maar wie zegt dat alle gaten bespeeld dienen te worden? Men zou de urgentie van de overtreding kunnen weergeven in toonhoogten, corresponderend met een bepaald gat, bijv. de hoge C: rode kaart en onmiddellijk het veld uit.
Nog een voorbeeld van monotonie: de Stef Blokfluit, heeft ook meerdere gaten doch klinkt zeer ééntonig (in gis) en wordt uitsluitend rechts bespeeld. Zo ziet u: het assortiment eentonig bespeelbare fluiten is immens en hun repertoire is schier oneindig. Ik geef de voorkeur aan de traverso boven de moderne dwarsfluit, al dat kleppenwerk wekt nodeloze electorale variaties op.
Margootje, dat zou je Jan Jaap van der Wal eens moeten vragen. 😉
Leuk ook die stormachtige bijval vanuit Brasilia en Rio de Janeiro. Het lijkt wel of men daar heeft gewacht op dat laatste, bemoedigende, zetje vanuit De Speld. De Braziliaanse overheid overweegt nu alle favéla’s te verbieden en inclusief alle bewoners te verplaatsen naar gebieden in het regenwoud. Om af te koelen.
Mmm, voordat volgend jaar het WK in Brazilië los barst is dit Speldartikeltje wel een aardige ouverture. Ik ben erg benieuwd wat de uitslagen gaan worden!
Doe maar zo tegen ons Jan… Hij staat al jaren bekend om zijn buitengewoon eloquente bijdragen aan het Maatschappelijk Debat.
Met trots durf ik dus te zeggen: “Ik ben fan van Jan!”
Jan is volgens mij niet zo’n fan van Jezus.
Als hij dan maar wel 2x 45 minuten hetzelfde ritme kan aanhouden.
Fantastisch nieuws! Zo zie je maar waar we als klein landje groot in kunnen zijn! Ik zie ook een mooie samenwerking tussen Kuipers en Gerard Joling: lekker door No More Boleros heenfluiten! Lijkt me fantastisch! En dan nog later zie ik posters al: “De Toppers featuring Björn Kuipers”
Jezus man, denk je dat je grappig bent ofzo #loserr
Ik vind hem wel leuk, maar ja, ik zit dan ook niet op de verkeerde site.
Aan: Redactie Speld
Onderwerp: Liken
LS,
Ik zou Jan, gezien zijn spitsvondige reactie, graag willen ‘liken’, maar dat blijkt helaas niet mogelijk. Kunt u daar aub wat aan doen?
met vriendelijke groet,
ik dus (heeft overal verstand van)
Gerelateerd nieuws
Nederland gestraft voor opstellen B-bondscoach
Van de Zandschulp vindt eindelijk manier om Nadal te verslaan: ‘Hier gaan heel veel tennissers nog van profiteren’
Nederlanders vormen menselijke cirkel om Weghorst zodat niemand hoeft te zien dat hij aan het juichen is
Waterpoloclub vraagt spelers te stoppen met zwembroekje ruilen na de wedstrijd
Zojuist mijn vierde poging tot bijdrage de mist in zien gaan. Het algoritme der willekeurige vernietiging gaat blijkbaar in een hogere versnelling. Binnenkort kunnen we beleven dat de kans op een gepubliceerde bijdrage even groot is als het -in één week- winnen van een hoofdprijs in de Lotto en de Staatsloterij. Verkeert De Speld al in surséance van betaling?
Wat weer eens bevestigt dat cijfers weliswaar niet kunnen liegen, maar leugenaars goed kunnen cijferen. Met wat meer lef (at random) hadden wij -net zoals Paul Schnabel en Coen Teulings- een mooi gehonoreerde baan bij het CPB of CBS kunnen krijgen met de nodige media-expositie en BN-schap. Maar ja; achteraf kijkt men altijd de koe in (multiple choice):
a) de kont;
b) het achterste
c) het zundgat
d) de staart-aanhechting
e) de biefstukken
Jahaha, statistiek. Bloedig zitten rekenen -vellen vol- en op 3/10 punt nét geen voldoende. Het herexamen at random met educated guesses ingevuld en ziedaar: een 7+.
Dan ben ik niet te groot om naar de docent te stappen en hem te vragen wat de kans is dat met at random invullen een voldoende wordt behaald. Die kans achtte hij zéér klein, eigenlijk nauwelijks bestaand.
Ik zei hem dat ik dan zeker geluk moet hebben gehad, maar ja; statistiek hé, niet in die kuil van 2 meter gestapt in die rivier…
Natuurlijk werd er ook vroeger al vindingrijk en geinspireerd gehandeld bij schriftelijke examens. Daar waren toen de observanten voor, of tegen. Maar de service van levering van integrale examens vooraf, tegen betaling à contant of via IDeal, was in mijn tijd nog niet aan de orde. En eerlijk gezegd, weet ik niet of ik bij examens statistiek en wiskunde wel voldoende principieel geabstineerd had.
De Solex als running gag doet het goed in deze kolommen. Er blijkt veel adhesie van jongeren die dit voorwielaangedreven voertuig nog nooit hebben bereden. Dat bewijst dat zij beseffen dat er nog een leven was vóór scooter, twitter en skateboard. Er is nog hoop voor deze spes patriae, nu nog terug naar fatsoenlijk onderwijs zonder examenfraude.
Ja, Heer Van Heeden, dat is nog het meest vreemde: alsof wij vroeger in de examentijd niet …… of geef ik nu teveel prijs?
In ieder geval wisten wij beter onze mond te houden, en dat schijnt met al die social media tegenwoordig nogal moeilijk te zijn.
Uit de school klappen: weer zo’n uitdrukking welke in ongerede is geraakt.
Bëstë hëër Jëëttjë, mag ik uit uw rëactië opmakën dat u uw solëx hëëft opgëvoërd, tënëindë niët mët hët vëhikël tër aardë të stortën bij hët cirkëlën langs dë stëilë wand vanwëgë ëën të lagë snëlhëid?
Bëstë Ik Dus, al spëëlt dë hëër B. Kuipërs dë stërrën uit hët firmamënt op zijn fluitjë, hët blijft bëpërkt tot slëchts ÉÉN TOON, bëgrijp dat nou toch ëëns…
(Sorry voor dë trëma’s. Hiër sta ik. Ik kon niët andërs.)
Och Carrotte, ik vond nog een Spécial achter in het schuurtje, en dat gaat best snel genoeg: hier een filmpje met Oudoom Egbert in actie. http://tinyurl.com/natomb9
Het snelheidsrecord voor Solex staat op 132 km/u, wist u dat?
Ik ben zeer onder de indruk, heer Jeettje. Denkt u wel een beetje aan kuilen in de weg? U behoort niet meer tot de jongsten en naast een snelheidsrecord is ook een botje snel gebroken.
Dat zal helaas niet gaan lukken met een scheidsrechtersfluitje. Dat heeft namelijk maar één toonhoogte (hoge cis?) en daarmee kom je er niet in Bolero-land in het algemeen en al helemaal niet in het Bolero-land van Ravel.
Maar ik zie een oplossing door meerdere scheidsrechters in te zetten en dan allemaal met fluitjes op verschillende toonhoogtes, zodat het hele spectrum van het oeuvre van de Bolero van Ravel bestreken wordt. Met een 20-tal scheidsrechters zou dat moeten lukken. Ook leuk misschien dat het publiek daarbij in de handen klapt, met de voeten stampt of andere ritmische uitingen pleegt om de voortdenderende trein van de Bolero na te bootsen.
Het is maar een idee.
U wilt van een gevoelige, hoogstaand culturele muziekuitvoering een soort circusspektakel maken, lijkt het.
Het mag verbazen dat u uw idee niet heeft uitgebreid met de suggestie wat jongens tegen een balletje aan te laten trappen tijdens de uitvoering en meisjes in korte rokjes een hups dansje te laten doen ter aanmoediging.
Beste heer Jeettje, de Bolero is ÉÉN GROOT SPEKTAKEL, als u dat nog niet wist. Zo heeft Ravel het bedoeld. Zie zijn necrologie.
Dus rokjes kunnen niet kort genoeg zijn, ballen niet gekleurd genoeg, scheidsrechters niet partijdig genoeg, publiek niet enthousiast genoeg.
Maar ja, dat heeft met cultuur te maken, hè.
Inderdaad Jeettje: vóór men het weet zitten we dan midden in Amerikaanse toestanden met football i.p.v. voetbal, geharnaste, getocqte en gemuilkorfde spelers, hamburger- cola- en popcornverkopers en pompom-girls die met hun te korte rokjes de aandacht voor het folkloristische en primitief-fysieke geweld op het speelveld wegtrekken. En niet alleen die op het veld! De bronst die beoefenaars én toeschouwers van deze vorm van survival-of-the-fittest gelijkelijk domineert, leidt tot verhit copuleergedrag buiten de lijnen. Ten detrimente van voornoemde majorettes.
Beste Carrotte, maar natuurlijk weet ik dat wel: in ieder geval sinds Gerard Joling zich meester maakte van dit stuk. Dat de bolero weinig om het lijf heeft is mij ook bekend:
http://tinyurl.com/memzcv9
En al die hoempa met dansende nijlpaarden en tapdansende giraffes rondom een fijne uitvoering, leidt toch maar af van de muziek waar het om zou moeten gaan: veel lieden zijn nu eenmaal stoktoondoof.
Maar ik verwonderde mij dat u bleef steken in uw suggestie, en als het doorgang vindt, ben ik best bereid met de Solex een paar rondjes op de steile wand te rijden; u geeft maar een seintje.
Laat onverlet dat men niet elke bedoeling van de kunstenaar letterlijk moet nemen: vooral bij de opera zou er een schrijnend tekort ontstaan aan zangers en zangeressen.
Geachte heer Carotte,
Ik kan u verzekeren dat de heer Kuipers een buitengewoon getalenteerd fluitist is! In de ruim 40 jaar dat ik fluitles geef, heb ik nimmer, ik hethaal NIMMER een student gehad als hij! Zelfs Berdien Stenberg valt bij hem in het niets! Een goed leerling streeft zijn meester voorbij. Verdikkeme! Van Björn geloof ik dat!
Ik hoop dat de Speld mijn reactie nu WEL wil publiceren, de vorige 3 a 4 keer was hij verdwenen in de diepe krochten van deze website.
Graag wat meer info, Speld.
Door de plaatsing van de hand voor de mond wordt niet duidelijk wélk fluitje deze scheids gebruikt, en in welke toonaard het stuk zal worden uitgevoerd is ook belangrijk.
Is het een Fox 40 Classic? Een ACME Thunderer? Een Erima, een Pearl, een Jako? De Champion?
Zoals men weet is het instrument bij een uitvoering belangrijk: Beethoven op een kinderpiano klinkt niet, op een Bechstein hoort dat al veel beter aan.
Kuipers zal wel niet op de ACME Tornado fluiten, de gevoelige passages klinken dan te hard.
Tenzij hij zich gaat bedienen van verschillende fluiten, dus graag wat meer info.
http://tinyurl.com/mn7bha6
Met een scheidsrechterfluit krijgt u wellicht knorren van oma Paulussen: Het zal weer eens niet over voetballen gaan. Er zijn instrumenten met meer mogelijkheden: http://tinyurl.com/lluxwvp
Het schijnt hier om een Grasso met bergstenen mondstuk te gaan Heer Jeettje.
In bewerkingen van de 1001 Nacht-cyclus door Paul Rodenko komt veelvuldig de figuur Mahmut (spreek uit: Machmoed) voor die de dubbelfluit bespeelde. Wellicht zou deze instrumentalist een zinvolle uit- en thuisfluitende additie kunnen zijn voor de nogal solistisch ingestelde Björn Kuipers. Op de foto getoond als de man van het brede gebaar en twee horloges; hij wekt aldus sterk de indruk bij de tijd te zijn.
Het gaat hier om een relatiegeschenk Heer van Heeden.
Tja, Heer Spaland, het is mogelijk. Hoewel Oma Paulussen zich nog niet gemeld heeft -verslikt in een Bossche Bol?- heeft zij nóg een reden tot knorren: “het zal weer eens niet over fluitjes gaan”.
Men heeft het er maar druk mee in het verzorgingshuis.
Overigens is de Ocarina een tweehandig instrument, dus of een scheidsrechter daarmee uit de voeten kan, blijft een vraag.
Zegt u dat, Heer Jeettje. Oma Paulussen blijkt in het tehuis aan het oefenen te zijn geslagen. Ze worden er totaal gestoord van.
http://tinyurl.com/kyod8s2
Het moeten verschonen van de luier is tot daar, maar ook dit te moeten aanhoren kan van niemand worden gevergd.
Voor heer Jeettje: op 11 e. De ocarina is een weliswaar tweehandig instrument, maar wie zegt dat alle gaten bespeeld dienen te worden? Men zou de urgentie van de overtreding kunnen weergeven in toonhoogten, corresponderend met een bepaald gat, bijv. de hoge C: rode kaart en onmiddellijk het veld uit.
Nog een voorbeeld van monotonie: de Stef Blokfluit, heeft ook meerdere gaten doch klinkt zeer ééntonig (in gis) en wordt uitsluitend rechts bespeeld. Zo ziet u: het assortiment eentonig bespeelbare fluiten is immens en hun repertoire is schier oneindig. Ik geef de voorkeur aan de traverso boven de moderne dwarsfluit, al dat kleppenwerk wekt nodeloze electorale variaties op.
Zo dat zal me een lekker fluitconcert worden.
Dat kan iedereen toch fluiten….!
Margootje, dat zou je Jan Jaap van der Wal eens moeten vragen. 😉
Leuk ook die stormachtige bijval vanuit Brasilia en Rio de Janeiro. Het lijkt wel of men daar heeft gewacht op dat laatste, bemoedigende, zetje vanuit De Speld. De Braziliaanse overheid overweegt nu alle favéla’s te verbieden en inclusief alle bewoners te verplaatsen naar gebieden in het regenwoud. Om af te koelen.
Mmm, voordat volgend jaar het WK in Brazilië los barst is dit Speldartikeltje wel een aardige ouverture. Ik ben erg benieuwd wat de uitslagen gaan worden!
Björn is op het moment met zijn vrouw in trainingskamp. Gisteravond hebben ze het voor het eerst twee keer een kwartier vol gehouden.
Goh, ik wist niet dat het een duet was…
Nee nee beste Erusuke, het betreft een duel.
Jan heeft overduidelijk een sociale beperking
Gerard,
Doe maar zo tegen ons Jan… Hij staat al jaren bekend om zijn buitengewoon eloquente bijdragen aan het Maatschappelijk Debat.
Met trots durf ik dus te zeggen: “Ik ben fan van Jan!”
Jan is volgens mij niet zo’n fan van Jezus.
Als hij dan maar wel 2x 45 minuten hetzelfde ritme kan aanhouden.
Jan,
Het gebruik van # is zó 2012…En 2012 was al een jaar voor losers. Wat wij ook schrijven met EEN R.
Ben ik toch benieuwd of die dan ook zacht kan beginnen en steeds harder kan fluiten!
Fantastisch nieuws! Zo zie je maar waar we als klein landje groot in kunnen zijn! Ik zie ook een mooie samenwerking tussen Kuipers en Gerard Joling: lekker door No More Boleros heenfluiten! Lijkt me fantastisch! En dan nog later zie ik posters al: “De Toppers featuring Björn Kuipers”
Jezus man, denk je dat je grappig bent ofzo #loserr
Ik vind hem wel leuk, maar ja, ik zit dan ook niet op de verkeerde site.
Aan: Redactie Speld
Onderwerp: Liken
LS,
Ik zou Jan, gezien zijn spitsvondige reactie, graag willen ‘liken’, maar dat blijkt helaas niet mogelijk. Kunt u daar aub wat aan doen?
met vriendelijke groet,
ik dus (heeft overal verstand van)