Het is een mat 64, plan v dus. Dit is te zien aan de plek en type van de pantograaf. Voorts kan ik uit de eerste hand bevestigen dat dit treinstel opzettelijk daar is gestationeerd. Tijdens mijn controle trof ik een reiziger zonder geldig plaatsbewijs en stelde hem voor de keus; hij eruit of wij eruit. Het resultaat ziet u op de foto.
Na uitvoerig overleg (had de redactie van De Speld dat ook maar gedaan, maar het lijkt wel een goede gewoonte van de redactie van De Speld om te hooi en te gras berichten te bedenken (da’s tot daar aan toe), maar ze vervolgens te plaatsen zonder eerst haar licht op te hebben gestoken bij De Deskundigen, maar dit terzijde) met Erwin Krol moet ik helaas tot de conclusie komen, dat er gerede twijfel bestaat over de bewering, dat de op de foto getoonde resultaten van slippartijen veroorzaakt zijn door eerste sneeuwvlokken. De foto levert daar geen enkel bewijs toe en volgens de heer Krol ligt het zelfs zeer voor de hand, dat het niet de eerste, maar de tweede en de derde sneeuwvlokken zijn geweest, die deze onvrijwillige duikpartijen hebben veroorzaakt.
Waarvan akte, en ik kan het weten, want Erwin Krol is mijn buurman.
De algehele verwarring slaat toe: de trein die aantoonbaar uit de bocht is gevlogen is er een van het Materieel ’54, een lichting die sinds kort is uitgefaseerd. De was de laatste generatie z.g. “all-weather” materieel. Nieuwer materieel heeft deze eigenschap niet en wordt derhalve bij temperaturen onder 10° Celsius in verwarmde loodsen gehouden. De dienstregeling wordt dan in zijn geheel overgenomen door vervangend busvervoer voor zover de voorraad bussen wél winterbestendig is. In noodsituaties (temperaturen onder 0°) wordt busvervangend busvervoer geregeld in overleg met lokale busondernemers. Dat vereist wel enige inschikkelijkheid van de reizigers.
Zie mijn bovenstaande reactie onder 17: U verwart hier het materieel ’54 met plan V (bouwjaar vanaf 1964, laatste series rond 1970). Gelieve uw archieven bij te werken. Voor verdere info zie: http://www.mat54.nl/
Beste heer Paulus. U bent bij de nv Nederlandse spoorwegen werkzaam als persvoorlichter? Driewerf schande, wie was uw opleider? Wat daar zo onflatteus in de sloot is gedeponeerd, is een plan
V en geen Hondekop. Deze onverwoestbare en zeer comfortabele treinsoort is reeds lang geleden naar de eeuwige emplacementen verdwenen. Wat is de volgende kreet? Treintoestellen of passagierswagons? Wij houden de vinger aan de pols en zullen niet schromen in te grijpen bij foutieve kretologie
Heer Hoofdmachinist: er staan nog voldoende Plan V treinstellen op emplacement Dijksgracht te Amsterdam. Zij staan daar achter gaas en prikkeldraad hetgeen niet voorkomen heeft dat zij door allerhande ongure types beklad worden. Echter de bekladde treinstellen heb ik onlangs nog tijdens slechte weersomstandigheden teruggezien op de diens Uitgeest-Rhenen waarmede de onverwoestbaarheid van dit materieel weer duidelijk moge zijn.
Directie van De Speld wij rekenen u deze wanvoorstelling aan. Dit is een slechte reclame voor de NS. Als u even met ons had gebeld, had u niet die verouderde hondekop in de sloot hoeven laten belanden. Wij hadden u dan onze nieuwste dubbeldekker ter beschikking gesteld. Volgende keer even een belletje of een meeltje. Afgesproken?
Beste voorlichter, uw nieuwere materieel laat het al bij 1 sneeuwvlokje afweten, dit in tegenstelling tot de hier getoonde hondekop. Derhalve is het onmogelijk dat een nieuwe dubbeldekker in de sloot terecht zou komen bij winterse omstandigheden.
Heer van Bralhuysen,
Wederom heeft u ons begrepen. Namens de directie mag ik u daarom zonder wachttijd naar keuze een baan als baanveger of als baanwachter aanbieden.
Heer van Bralhuysen,
Voor een kort traject door natuurgebied met veel konijnen is zo juist door een noodlottige bijna-ramp een betrekking van baantjesjager beschikbaar gekomen.
Iets voor u?
2 autootjes en een treintje in de sloot valt toch best mee. Zie ik elke dag wel een paar bij mij om de hoek
Dat de fotoredactie voor een sensationele plaat hun dinky toys met de neus in het water zetten moeten ze zelf weten, maar om een van onze beste Märklin-treinstellen zo af te beelden is godgeklaagd. Onze klanten hebben het toch al zo moeilijk met het huidige weertype.
Dat treinstel plan V is al 40 jaar oud en dus ruim afgeschreven.
Van Bralhuysen, u vat ons protest.
Toch is het nog steeds een van de best verkopende nostalgische modellen.
Fotosjoppen oké, maar het moet wel een beetje realistisch blijven. Neem nu die intersittietrein. Klopt van geen kanten. Hier gaat de fotoredacteur grondig de mist in. Dat gele geval moet tegen het verkeer in hebben gereden, zoals hij daar half onder een brug ligt. Dat is toch bloedlink. Daar kunnen ongelukken van komen!
Nee hoor, het spoortraject is enkelspoor en loopt toevallig vanaf deze kant gezien, rechts van de weg. (Dat komt misschien omdat ik hierbij enige associaties kreeg met de situatie in Uitgeest, ik mis echter een A332 van Garuda en een B737 van de KLM).
Meneer Van Bralhuysen,
Maar wel tegen de verkeersstroom in! Dat is en blijft bloedlink. De machinist verdient op z’n minst een forse boete.
Tegen de richting in rijden? Het zou kunnen: dit is een van de vele spooktreinen, je weet wel; die treinen waar je op staat te wachten en toch maar niet komen.
Of binnen een minuut van spoor 14 vertrekken terwijl jij op spoor 4 staat te wachten om dan ineens van spoor 1 te vertrekken terwijl jij aan het rennen bent naar spoor 14.
Blij dat ik nu eens kan zien hoe zo’n ding er uitziet: ik mis hem altijd.
Moet daar voor zo’n trein een lager parkeertarief worden betaald dan op de markt van Woudrichem?
Mijn garagebaas zegt altijd dat ik de radiator nooit met gewoon water mag bijvullen, dat is niet goed. Moet je dit zien zeg, lijkt wel een dorstige kameeel.
Ik zat in die trein ik moet zeggen dat de berichtgeving voortreffelijk was.
De oorzaak was dat er iemand aan de noodrem had getrokken en die moet je met vorst natuurlijk niet gebruiken.
Al jaren heb ik die sloot eens willen bestuderen en vandaag dacht ik, waarom niet? Pluk de dag! Grappig dat de NS ook net een daguitje daar georganiseerd had. Hoe dan ook, de voorntjes zijn in winterslaap, de drijfsijzen vertrokken naar het Zuiden, er ligt een fiets van een b-merk met poezenmand voorop (leeg behalve voor een opwindbare muis) en alle waardepapieren van SNS Reaal. Ik verheug me al op de terugreis, aan de andere kant van de weg zit een put waarvan ik wil weten of die nou echt bodemloos is.
Kijk en zo hoort het. De trein en beide auto’s hebben keurig ruimte gecreëerd voor de hulpverleners. Als we dit allemaal zouden doen dan zouden we een stuk minder files hebben in dit land.
Inderdaad: ik zie geen enkel probleem bij de scheepvaart op de foto.
duidelijk gevalletje Paintbrush! Die NS trein heeft geen graffiti op de zijkant!
Sjoemelsneeuw
laam torsall
Het is een mat 64, plan v dus. Dit is te zien aan de plek en type van de pantograaf. Voorts kan ik uit de eerste hand bevestigen dat dit treinstel opzettelijk daar is gestationeerd. Tijdens mijn controle trof ik een reiziger zonder geldig plaatsbewijs en stelde hem voor de keus; hij eruit of wij eruit. Het resultaat ziet u op de foto.
Beste buurman, Anneke Gröhnloh is mijn buurvrouw, maar ik ontwaar hier desondanks geen brandend zand.
Na uitvoerig overleg (had de redactie van De Speld dat ook maar gedaan, maar het lijkt wel een goede gewoonte van de redactie van De Speld om te hooi en te gras berichten te bedenken (da’s tot daar aan toe), maar ze vervolgens te plaatsen zonder eerst haar licht op te hebben gestoken bij De Deskundigen, maar dit terzijde) met Erwin Krol moet ik helaas tot de conclusie komen, dat er gerede twijfel bestaat over de bewering, dat de op de foto getoonde resultaten van slippartijen veroorzaakt zijn door eerste sneeuwvlokken. De foto levert daar geen enkel bewijs toe en volgens de heer Krol ligt het zelfs zeer voor de hand, dat het niet de eerste, maar de tweede en de derde sneeuwvlokken zijn geweest, die deze onvrijwillige duikpartijen hebben veroorzaakt.
Waarvan akte, en ik kan het weten, want Erwin Krol is mijn buurman.
De algehele verwarring slaat toe: de trein die aantoonbaar uit de bocht is gevlogen is er een van het Materieel ’54, een lichting die sinds kort is uitgefaseerd. De was de laatste generatie z.g. “all-weather” materieel. Nieuwer materieel heeft deze eigenschap niet en wordt derhalve bij temperaturen onder 10° Celsius in verwarmde loodsen gehouden. De dienstregeling wordt dan in zijn geheel overgenomen door vervangend busvervoer voor zover de voorraad bussen wél winterbestendig is. In noodsituaties (temperaturen onder 0°) wordt busvervangend busvervoer geregeld in overleg met lokale busondernemers. Dat vereist wel enige inschikkelijkheid van de reizigers.
Zie mijn bovenstaande reactie onder 17: U verwart hier het materieel ’54 met plan V (bouwjaar vanaf 1964, laatste series rond 1970). Gelieve uw archieven bij te werken. Voor verdere info zie: http://www.mat54.nl/
Beste heer Paulus. U bent bij de nv Nederlandse spoorwegen werkzaam als persvoorlichter? Driewerf schande, wie was uw opleider? Wat daar zo onflatteus in de sloot is gedeponeerd, is een plan
V en geen Hondekop. Deze onverwoestbare en zeer comfortabele treinsoort is reeds lang geleden naar de eeuwige emplacementen verdwenen. Wat is de volgende kreet? Treintoestellen of passagierswagons? Wij houden de vinger aan de pols en zullen niet schromen in te grijpen bij foutieve kretologie
Heer Hoofdmachinist: er staan nog voldoende Plan V treinstellen op emplacement Dijksgracht te Amsterdam. Zij staan daar achter gaas en prikkeldraad hetgeen niet voorkomen heeft dat zij door allerhande ongure types beklad worden. Echter de bekladde treinstellen heb ik onlangs nog tijdens slechte weersomstandigheden teruggezien op de diens Uitgeest-Rhenen waarmede de onverwoestbaarheid van dit materieel weer duidelijk moge zijn.
Directie van De Speld wij rekenen u deze wanvoorstelling aan. Dit is een slechte reclame voor de NS. Als u even met ons had gebeld, had u niet die verouderde hondekop in de sloot hoeven laten belanden. Wij hadden u dan onze nieuwste dubbeldekker ter beschikking gesteld. Volgende keer even een belletje of een meeltje. Afgesproken?
Beste voorlichter, uw nieuwere materieel laat het al bij 1 sneeuwvlokje afweten, dit in tegenstelling tot de hier getoonde hondekop. Derhalve is het onmogelijk dat een nieuwe dubbeldekker in de sloot terecht zou komen bij winterse omstandigheden.
Heer van Bralhuysen,
Wederom heeft u ons begrepen. Namens de directie mag ik u daarom zonder wachttijd naar keuze een baan als baanveger of als baanwachter aanbieden.
Heer van Bralhuysen,
Voor een kort traject door natuurgebied met veel konijnen is zo juist door een noodlottige bijna-ramp een betrekking van baantjesjager beschikbaar gekomen.
Iets voor u?
2 autootjes en een treintje in de sloot valt toch best mee. Zie ik elke dag wel een paar bij mij om de hoek
Dat de fotoredactie voor een sensationele plaat hun dinky toys met de neus in het water zetten moeten ze zelf weten, maar om een van onze beste Märklin-treinstellen zo af te beelden is godgeklaagd. Onze klanten hebben het toch al zo moeilijk met het huidige weertype.
Dat treinstel plan V is al 40 jaar oud en dus ruim afgeschreven.
Van Bralhuysen, u vat ons protest.
Toch is het nog steeds een van de best verkopende nostalgische modellen.
Fotosjoppen oké, maar het moet wel een beetje realistisch blijven. Neem nu die intersittietrein. Klopt van geen kanten. Hier gaat de fotoredacteur grondig de mist in. Dat gele geval moet tegen het verkeer in hebben gereden, zoals hij daar half onder een brug ligt. Dat is toch bloedlink. Daar kunnen ongelukken van komen!
Nee hoor, het spoortraject is enkelspoor en loopt toevallig vanaf deze kant gezien, rechts van de weg. (Dat komt misschien omdat ik hierbij enige associaties kreeg met de situatie in Uitgeest, ik mis echter een A332 van Garuda en een B737 van de KLM).
Meneer Van Bralhuysen,
Maar wel tegen de verkeersstroom in! Dat is en blijft bloedlink. De machinist verdient op z’n minst een forse boete.
Tegen de richting in rijden? Het zou kunnen: dit is een van de vele spooktreinen, je weet wel; die treinen waar je op staat te wachten en toch maar niet komen.
Of binnen een minuut van spoor 14 vertrekken terwijl jij op spoor 4 staat te wachten om dan ineens van spoor 1 te vertrekken terwijl jij aan het rennen bent naar spoor 14.
Blij dat ik nu eens kan zien hoe zo’n ding er uitziet: ik mis hem altijd.
Moet daar voor zo’n trein een lager parkeertarief worden betaald dan op de markt van Woudrichem?
In Woerkum stoppen toch geen treinen?
Heachte heer H. van Mathenesse Spaland,
U heeft gelijk, maar dat doen ze doorgaans evenmin in Sloten en vaarten, met uitzondering van Slotervaart.
Lusterdegijiseffe. Gekenhôôgspringeengekenlââgspringemarkzijutniemeeoeééns.
Wat nog ontbreekt in de sloot is een Berini, mag ook een Solex zijn.
Beste Hollanders,
schneeu is niet chefahrlik. Juelli kuennen chewohn techen de schneeuflokken botzen. Nix chaat cheboeren. Hehl feilich.
Typisch dat ze allemaal de sloot opzoeken?
Die 4 wheel drives zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. Kan die er niet eens zelfstandig uit komen… zeker een A label jeep
Mijn garagebaas zegt altijd dat ik de radiator nooit met gewoon water mag bijvullen, dat is niet goed. Moet je dit zien zeg, lijkt wel een dorstige kameeel.
Ik zat in die trein ik moet zeggen dat de berichtgeving voortreffelijk was.
De oorzaak was dat er iemand aan de noodrem had getrokken en die moet je met vorst natuurlijk niet gebruiken.
Leedvermaak brengt ongeluk.
De NS is kennelijk het spoor bijster…
Al jaren heb ik die sloot eens willen bestuderen en vandaag dacht ik, waarom niet? Pluk de dag! Grappig dat de NS ook net een daguitje daar georganiseerd had. Hoe dan ook, de voorntjes zijn in winterslaap, de drijfsijzen vertrokken naar het Zuiden, er ligt een fiets van een b-merk met poezenmand voorop (leeg behalve voor een opwindbare muis) en alle waardepapieren van SNS Reaal. Ik verheug me al op de terugreis, aan de andere kant van de weg zit een put waarvan ik wil weten of die nou echt bodemloos is.
Kijk en zo hoort het. De trein en beide auto’s hebben keurig ruimte gecreëerd voor de hulpverleners. Als we dit allemaal zouden doen dan zouden we een stuk minder files hebben in dit land.
Awel, die dingen gebeuren.