‘Alleen tijdens de spits blijf ik soms steken op 170’, aldus rapport van eenmansonderzoeksburo
Barry de Vries: ‘190 km/u op de A2 tussen Breukelen en Vinkeveen geen probleem’
‘Alleen tijdens de spits blijf ik soms steken op 170’, aldus rapport van eenmansonderzoeksburo
Moet harder kunnen. Bij 190 Km per uur schakelt m’n auto nog steeds – een paar keer – terug. Daardoor gaat het toerentel omhoog en dat is “gevaarlijk” voor het milieu.
Toerentel moet uiteraard toerental zijn.
Belachelijk slecht onderzoek. 250 is in het gehele land mogelijk. Kwestie van lef!
Dodelijke lef
Hier in mijn wijk geldt 30km/h, maar hier is 250km/h zeker mogelijk. Zolang je ruitenwissers maar werken!
Ik ben liefhebber van levensgevaarlijke sporten: wekelijks parachutespringen boven België, maandelijks leeuwen temmen in het Paul Kruger park, iedere veertien dagen de Mount Everest beklimmen en twee maal daags lekker doorkachelen over de A2 tussen Breukelen en Vinkeveen als Barry de vries daar op zijn elektrische fiets snelheidsproeven neemt.
Barry, je moet er wel eerlijk bij vertellen dat je maar op een stukje van twee kilometer met die snelheden hebt gereden, omdat je had gehoord dat daar geen trajectcontrole plaatsvond.
Een eenvrouwsonderzoekbureau zou zeker een geheel ander resultaat hebben opgeleverd.
Helemaal mee eens.
Met mijn scootmobiel rij ik op de snelweg veiligheidshalve niet harder dan veertig. Dat is hard genoeg. Als iedereen dat ook zou doen, zou dat heel wat verkeersslachtoffers schelen en natuurlijk het milieu sparen. En per slot van rekening komen die hardrijders via de verkeersopstoppingen maar drie minuten eerder thuis.
Het gaat natuurlijk pas écht opschieten als de Telegraaf de VVD zover krijgt dat ze het toegestane max.-alcoholpromillage op de A2 gaan verdrievoudigen.
Ik pleit voor het reserveren van de vierde en vijfde rijbaan van de A-2 (in beide richtingen) voor snelverkeer tot en met 250 km/h. Let op: eigenaars van Porsches, Maserati’s, Ashton Martin’s (vanaf DB7),Lamborghini’s, Bugatti’s, Spijker’s, Koenigsegg’s, Donkervoort’s en andere belastingontduikersmobielen, mogen in Nederland maximaal 130 km/h, terwijl hun bolides moeiteloos het dubbele kunnen halen. Is meisje Schultz van H. zich wel bewust van de stress die zich opbouwt bij al die crypto F-1 coureurs, die nu in een half uur naar Duitsland moeten jakkeren om dáár hun opgekropte driften bot te vieren? Geef ze twee vrije A-2 banen om zich bot en/of total loss te vieren; het milieu is toch al verkloot. De overige drie rijbanen kunnen worden gereserveerd voor de dagelijkse files van leaserijders en particuliere rijders w.o. bejaarden. Dit scoort goed bij het electoraat dat sowieso al VVD stemt.
Het beste nieuws hieruit is dat ze EINDELIJK Vinkeveen op des Rijks Wegennet hebben aangesloten!
Je kunt ook de andere kant opgaan, natuurlijk. Er wordt gefluisterd dat er voor het verkeer op de ringen Amsterdam, Alkmaar en Groningen weer een maximumsnelheid van 30 km/u gaat gelden. Dit om meer aan te sluiten bij de dagelijkse realiteit.
Buro…
Meneer M.U.G. Genzifter (muggenzifter? kan geen toeval zijn) is nog van de oude stempel?
Zeker, daarnaast vind ik het geen zeggen.
Die Barry altijd met zijn grote mond. Barry heeft een Nissan Micra die maximaal 150 kan. Maar op internet doet ie zich altijd voor als Jos Verstappen met een Ferrari.
Ik zal hem er zo even op aanspreken, dat het nu zo langzamerhand een beetje sneu wordt.
Maar voor een lekker kindje als minister Muts van Haring wil Barry de handrem best wel even aantrekken.