Zorgen NS over schrappen bochten

ProRail: bochten te onderhoudsgevoelig


Uw reactie telt. Juist nu.

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

… de Arent spoort niet meer … die staat in het spoor-weg-museum … zet de rest van het spoor er ook maar naast … dat spoort ook niet meer … een gepasseerd station … kunnen we NU beginnen over de bonussen ? …

Reageer
gravatar

Het net zal worden teruggebracht naar de basis lijn Den Haag — Enschede. Alle mensen voor andere bestemmingen kunnen met de treintaxi. Ook is de NS zo gewoon bussen in te zetten, dat het haalbaar is enkele steden met NS bussen te bereiken.

Reageer
gravatar

P.S. De illustratie boven het artikel doet mij sterk denken aan die van vorig jaar boven een andere NS-hoax. Zelfde trein, zelfde baanvak, zelfde fotograaf. Zelfde komkommervolle periode: door afwezigheid van vaste redactieleden, tijdelijke invulling door onbetaalde stagières en gemakzuchtige uitzendkrachten.

Reageer
gravatar

Wat is dat toch, dat lullig doen over nationaal erfgoed? We gaan al decennia met elk nitwit-kabinet door de bocht, nog nooit een impeachment van een incompetente MP meegemaakt (Balkenende kon het 4 kabinetten volhouden, hoe lang is Rutte al niet aan het stunten met onze ontbindende democratie?). Geen wraking van hopeloos falende ministers zoals Hillen of de supersonisch van mening veranderende mevrouw C.D.A. Spies. Hoe lang misleiden de nieuwe kleren van de onderkoning ons al niet? Makkers, staakt toch uw wild geraas. Bochten horen bij Nederland als OMO bij het water en de NON bij de pater.

Reageer
gravatar

Eindelijk, want die veel te dure stationskoffie & thee was toch al niet te zuipen en met dat water uit het kraantje van het treintoilet is dat die aangekoekte wc doorspoelen een linke aangelegenheid.

Reageer
gravatar

Denkt niemand eraan hoe pijnlijk het is om geschrapt te worden ? En dan niet alleen fysiek, maar vooral existentialistischerwijze ?

Is een bocht geen mens meer, tegenwoordig ? Of anders toch een dier ? Ook niet ? Dan is het tijd voor een “Partij voor de Bochten”; welke maffe PVV-er neemt dit even op zich ?

Reageer
gravatar

Ben van mening dat het bochtenwerk wel wat minder kan maar helemaal zonder bochten kan niet. Net als bij Lelystad en Almere heb je die dingen nodig, want anders krijg je een nat pak.

Reageer
gravatar

Lieve Marg00tje,

Weet je, in de Efteling hebben ze heel fijne bochten in de rails. Ik ben daar ondersteboven van.

Is dat iets voor jou… eh… en… eh… voor mij. Je weet wel wij… eh… eh… samen. Hèhè, het hoge woord is er uit.

gravatar

Lieve Paulusje

Tideladie en tideladee yepp natuurlijk ga ik met je mee….Gaan we samen ondersteboven wezen….

xxx

gravatar

Ik had toch meer iets als bochten in de richting van de Europese afgrond van u verwacht. Gelukkig heb je geen bochten nodig om te draaikonten, anders had u wel een probleem.

En trouwens, bochten slaat men doorgaans om, niet ont.

gravatar

Dat denk ik toch niet, ik denk zelfs dat de heer Wilders een speciale, kaarsrechte spoorlijn richting Mekka zou willen aanleggen. De veewagons zouden echter slechts in één richting rijden. Wacht… dat plaatje komt me bekend voor… hoe zat dat ook alweer?

gravatar

Nee maar! U ook hier? Met nadruk op ‘hier’, bedoel ik dan te zeggen. Ik weet niet beter of u doet het alleen met slechts maximaal 140 tekens…

gravatar

Teun, hou jij je maar bezig met de zeven rondjes rond Jericho. Dat was toch geheel andere zoete koek.

Voor uitleg raad ik heidenen aan te kijken op: http://tinyurl.com/ckagd7j.

U krijgt dan meteen antwoord op levensvragen zoals: “Wat gebeurde er met de muren van Jericho?” en “Wat moeten mannen op de zevende dag doen?”

Een uiterst opvoedkundig “verantwoord” kinderverhaal over liefdevolle moordpartijen en genadige verwoesting, dat zeker.

gravatar

Ehm, de priesters moeten zes dagen op hun horens blazen? En op de zevende dag schallen ze en barst de boel? Afgezien van de traagheid van een en ander – die oud-katholieke kinderporno kan echt niet door de beugel hoor!

gravatar

Geachte Heer Paulus,

Op uw vraag van wat mannen op zondag (zevende dag) moeten doen, en dan met name ‘s avonds, zou ik u willen verzoeken om u vanaf 19.00 uur met uw bord op schoot voor de televisie te installeren.
Met name op Nederland 1 wordt met enige tussenpozen door zich werkelijk onderscheidende presentatoren programma’s van de hoogste kwaliteit op de buis gebracht.

Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen!

gravatar

Gekke Gerritje, zo spreekt men een heilige, gelovig of niet, niet aan. Ik ben geen Heer, dat is mijn voormalige baas.

Het beetje heiligdom dat ik nog heb, ontleen ik aan het vermijden van zondige televisiebeelden. Vroeger ging de televisie daarom om negen uur uit. Tegenwoordig kan ik helemaal niet meer kijken.

gravatar

Ik heb ook een andere suggestie trouwens. Maak de bochten gewoon haaks, dan kan je tenminste met vierkante wielen rijden. Dat lost weer een ander eeuwig probleem op.

Reageer
gravatar

De Mythebarsters hebben ooit een auto uitgerust met vierkante wielen. Spectaculaire uitzending.

gravatar

Zoals een vrind van me ooit zei: ‘die vierkante wielen zijn reuze handig in de herfst; de regen wordt gewoon uit je jas geschud’.

gravatar

En heeft iemand aan de reiziger gedacht? Want hoevaak moet die nu overstappen om van Groningen in Maastricht te geraken?
En bij iedere overstap opnieuw het instaptarief kwijt zeker?

Reageer
gravatar

Reizigers??? ow wacht, je bedoelt die vreemdgevormde vleespakketjes die vervoerd worden? Tja, men vraagt verhuisdoos toch ook niet om commentaar??

gravatar

Als ze nou, na de bochten, ook die onhandige rechte stukken ertussenuit halen, dan kan de NS zich gewoon concentreren op de weersvoorspellingen.

Reageer
gravatar

Misschien een idee om het hele spoor te schrappen? De treinen bouwen we om tot hele lange bussen. En dan noemen we het superbussen. Dat klinkt meteen al goed! Lijkt mij een mooie besteding van een paar miljard euro belastingcenten. Ik wil die kar persoonlijk wel gaan trekken!

Reageer
gravatar

Vreemd dat alleen weer ProRail daar last van heeft. Uit Walibi, de Efteling en Slagharen hoor je nooit over problemen met achtbanen – als je het over bochten hebt.
Waarom heet het nu nog steeds niet AntiRail? Wel zo duidelijk.

Trouwens nog een ideetje: als ze nu eens plastic poppetjes in de wagons zetten, net als bij het modelspoor? Slijten de rijtuigen niet van, hoeven niet in- en uit te stappen, gegarandeerde niet klagende bezetting: is dat wat?

Reageer
gravatar

Dan hoeft ProRail zich tenminste niet meer in allerlei bochten te wringen als het weer een puinhoop is op het spoor.

Reageer
gravatar

Ik stel voor om te bezuinigen op de treinen. Want die zorgen ervoor dat die wissels storen en dat de bochten slijten. Als de treinen blijven staan heeft Prorail geen problemen meer. Vooral komende herfst en winter is dat publicitair goed scoren. Geen vertragingen meer!

Reageer
gravatar

Kunnen we dan iets langere treinen krijgen? Ik zou het vervelend vinden als ik van Zwolle naar Harderwijk loop uit de trein moet stappen..

gravatar

De trein laten staan en dan het spoor er onderdoor trekken zeker? Me dunkt dat dit ons geen stap dichter bij een oplossing van het probleem brengt.

Het lijkt mij beter de treinen uitsluitend ‘s nachts te laten rijden, dan ziet niemand dat de bocht gerond wordt. Immers, wat men niet ziet, is er niet.

gravatar

precies, als de aarde rond zou zijn zouden ze in Australie er toch zeker af vallen. daar heeft die Carotte natuurlijk niet aan gedacht.

gravatar

In Australië werkt de zwaartekracht precies tegengesteld aan de zwaartekracht hier. Daarom vallen de mensen daar niet van de aarde af. Ze blijven gewoon hangen, ook al is het daar ondersteboven. Snappie?

gravatar

Hoe Zwitsers-Franse Higgsbosonen werken in Australië is tot op heden een groot mysterie.

Mijn hypothese is, dat ze daar niet voorkomen. In plaats daarvan komen daar Paulusbodogters voor met antigewicht. De werking van bodogters is dus tegengesteld van de werking van bosonen.

Mijn hypothese voldoet volledig aan het yin-yangprincipe, dus het klopt.

gravatar

Hoe harder zo’n plateau draait (sneller mag ook, voor de puristen onder ons), hoe eerder alles droog- dan wel weggeslingerd is. Geldt voor blaadjes, natheid en aangekoekte sneeuw. Wellicht is het een idee, zo’n plateau constant te laten draaien. Door de wrijving heeft ook ijs dan geen kans. Wel is het zaak om het plateau dan met de juiste snelheid op te rijden, natuurlijk. Hmmm, kom ik bij de koppelingen tussen de wagons… Misschien kunnen die dan van ‘bungee-elastiek’ gemaakt worden?

gravatar

Gezien het feit dat de aarde rond is, ligt het totale spoor per definitie in een bocht, zolang je gewoon aan de oppervlakte blijft. En in Nederland is dat meestal het geval. Daar had de NS niet aan gedacht, volgens mij.

Reageer
gravatar

Over een aantal bochten kan ik het wel eens zijn. Neem de bocht vlakbij station Hardewijk. De intercity moet daar altijd afremmen. Lijkt me een goed argument om Hardewijk uit de dienstregeling te schrappen.

Reageer
gravatar

Ik kan U bevestigen dat Harderwijk uit de dienstregeling wordt geschrapt in December 2012, want dan rijden wij via de Hanzelijn naar Zwolle. Probleem is echter dat ProRail bij Lelystad ook een scherpe bocht heeft aangelegd.