Oh sorry, ik dacht dat het over vliegtuigen ging, maar het gaat natuurlijk om de partij van Hero Brinkman, waarvan Tofik Dibi wou, dat die fuseerde met alle andere partijen.
Keer op keer kom ik het tegen
een hele lange volledig lijkende
opsomming van onderdelen en gemakken
voor de gebruiker.. maar weer zie ik
het er niet bij staan – dit, terwijl ergonomie ook voor piloten o zo belangrijk is..
De trackbal – Veel piloten willen niets anders.. het nieuwste model heeft twee ballen om het bij kruissnelheid zo natuurlijk mogelijk te laten aanvoelen.
De linker bal is iets kleiner dan de rechter.. maar andersom kan ook als de gebruiker dat wilt.
Juist Frederik V.G. van Swalmen Blerick Cromweel,
een stekker is dus iemand die stekt
en een steker iemand die steekt,
zoals een stakker stakt
een staker staakt,
een stoker stookt
en een stikker stikt.
Als ik ook even een duit in het zakje mag doen. Stekker is een germanisme. In het Nederlands heet zo’n ding een steker. Het is namelijk de bedoeling dat je dat ding ergens in steekt (ja, Paulus Viesman, die reactie van u had ik verwacht). Stekken daarentegen doe je met plantjes, tenminste als je echt niks beters te doen hebt.
Frederik VéGé von Swalmen undsoweiter, taalpurist; uw stellige overtuiging dat ‘stekker’ een germanisme zou zijn, deel ik niet. Het oudNederlandse zwakke werkwoord ‘stekkeren’ (stekkerde, gestekkerd) bestaat nog (zie de Dikke Van Dale) en wordt in kringen van randstedelijke babyboomers nog gekend en gebruikt in de betekenis van (hard weg)lopen. Bovendien zou het verwijderen van alle ‘Fremdkörper’ zoals anglicismen, gallicismen en germanismen onze taal ‘überhaupt’ verarmen en ‘sowieso’ onbegrijpelijk maken voor onze jonge generaties die zijn opgegroeid met americanismen zoals het computer-, Facebook-, Hyves- en turbolingo. Capice, bro?
Het eerste proefmodel had nog gewoon authentieke trappers, daarvoor waren atletische vliegers nodig die desnoods de Alpe d’Huez de baas konden. Bij afwezigheid van grote longinhouden onder de rokende astmatici van de KLu is het tweede proefmodel uitgerust met een electromotor en een fly-by-wire systeem. Voor de Amerikaanse marine moet het topzware vehikel loodrecht kunnen starten en dalen c.q. beheerst neerstorten op vliegdekschepen. Nederland betaalt voor deze ‘gezamenlijk’ ontwikkelingseisen € 800.000.000,- wit en € 1.000.000.000,- zwart aan Lockheed en krijgt daar 4 jaar lang 25 fulltime arbeidsplaatsen voor terug. Parlementariërs die kunnen rekenen (bestaan die in Den Haag?) zouden na een kosten/baten-analyse besluiten dit onzalige project te stoppen. Maar de geest van Victor Baarn waart nog door de gelederen van de Lockheed-getrouwen in Den Haag. En Lockheed is traditioneel niet krenterig als het aankomt op bonussen voor lobbyisten. Mark my words: Mark Rutte wordt ‘s lands eerste demissionaire MP die het land opzadelt met een postje van € 80.000.000.000,-. Financiering door afschaffing van de zorg voor allen die geen lid zijn van de Kunduz-as. En Hans Hillen krijgt bij de volgende lintjesregen het Commandeurschap in de Orde van de Nederlandse Geeuw
Ik vraag mij af of de JSF is uitgerust met een schakelbak of een automaat. Kan hij worden geleverd in metallisch blauw, is het slot op afstand te bedienen en knalt hij harder dan 130 dB als hij door de geluidsbarrière gaat?
Deze zaken spelen een belangrijke rol bij mijn aankoopbeslissing, want ik wil niet onderdoen aan de Paulussen.
Excellentie Paulus, ik mis in uw rijtje:
– een handige mover
– de (verplichte) reserveband
– pedaalverlengers
– reisversie Scrabble of Mens-erger-je-nietspel
– Een doosje onmisbare Zwaluw lucifers.
Ach jeetje, Tjeempie, ben ik de luchtvering, de luchtbanden, de gebakken lucht, de luchtspiegel, het luchtig toetje, de vlucht regenwulpen, de vliegen, de ehbo-doos, de gevarendriehoek, het reflecterende vest en de integraalhelm nog vergeten.
n.b.
Voor vluchten over Frankrijk is ook een alcoholtester verplicht.
Om de verveling te verdrijven tijdens lange vluchten is een abonnement op de Playboy onontbeerlijk. Het is handig om plakband mee te nemen, zodat de middenpagina in de JSF kan worden opgehangen.
Waarom een Playboy? Er is immers plaats genoeg om het gehele Gooische matras mee te nemen.
Enne waarom ook eigenlijk een JSF, 30 min. luchtfietsen p.d. onder de Hollandse blauwe hemel is gewoon veel gezonder en je mag gratis met het pontje over.
En zonnepanelen voor op het dak, want die trapondersteuning in de JSF komt niet uit de lucht vallen.
JLF? Wat is dat nou weer? En belangrijker: wat gaat dat kosten?
En lijstekker: is dat iemand die extra bonussen vangt? Of een hele speciale en dus hele dure stekker?
Die toestellen kunnen we weer verkopen aan mensenrechtenschendende landen…
Nou, gewoon:
Men neme de steker tussen duim en wijsvinger en trekke de steker rechtstandig uit het wandcontactdoos.
Let op! Nooit de steker verwijderen door aan het snoer te trekken: dit kan kabelbreuk veroorzaken en daarmee een goede werking van het apparaat in de weg staan, alsmede kortsluiting doen ontstaan.
Om de JSF de geplande snelheid te laten halen heb je toch minstens een netspanning nodig ter grootte van die de TGV (25.000V/ 50Hz) of ICE (15.000V /16 2/3Hz) gebruiken. Je moet dan wel een goede infrastructuur van stroomvoorziening hebben want accu’s zijn binnen 1 minuut leeg met dergelijke stroomspanningen.
De Kamer heeft gelijk; de JSF wordt veel te duur. Gezien de Amerikaanse stekker is de machine gebouwd voor 60 Hz 120 V wisselspanning. Het ombouwen naar 50 Hz 230 V zal nog een extra vijf jaar kosten en wordt mede daardoor onbetaalbaar.
Van de andere kant, als de aankoop niet doorgaat, zullen de Nederlandse stekkerfabrikanten een miljoenenorder mislopen.
Gezien de Amerikaanse stekker heeft de JSF 60 Hz 120 V wisselspanning nodig. De Kamer heeft gelijk; de JSF wordt te duur. Het ombouwen naar 50 Hz 230 V maakt de straaljager onbetaalbaar. De andere kant van de medaille is, dat de Nederlandse stekkerfabrikanten de beloofde miljoenenorder zullen mislopen.
Dat idee van die stekker was helemaal niet van Sap. Dat was van die nummer 10 van die lijst, die Tofu Dibik en Sap baalde juist als een stekker achteraf dat ze dat deed met die stekker. Hoe dan ook, ik ben het met hoflectricien eens dat het tijd wordt voor een wereldstekker al was het alleen maar opdat de Grote te Geblondeerde Leider nergens meer de stekker uit kan halen. Ja, uit zijn eigen fractie maar dat hoeft niet want die valt vanzelf wel uit elkaar als de LPF in zijn meest vermakelijke dagen.
Stekker?
Was niet op de hoogte dat de JSF op stroom vloog.
Dan is er een doorbraak want de vorige testen werden afgebroken door gebrek aan verlengkabels.
Oh, Dommie! Je kunt er toch een oplaadstation bijdoen en een stevige stapel accu’s? (alleen uitkijken dat ze niet door Chinese monteurs gerepareerd gaan worden. Die doen aan accupunctuur, om ze beter te maken. Corrosie zal het gevolg zijn)
JSF was never meant to fly.
Joint Strike … Gezamenlijke Staking. Lekker met de stekker blijven steken in het docking station. En dan een jointje opsteken.
Hans “Helicopter” Hillen, met de grasmaaiervisie van een gestrande grasmaaier op het strand van Sirte, kan zich nu volledig richten op het verkopen van 80 Leopard Tanks. Bijvoorbeeld aan Assad in Sirië, want die komt qua democratisch gehalte wel in de buurt van Geert Wilders van de PVV fractie.
Niettegelooove!! Ding kost miljarden en niet eens een lullig reservestekkertje erbij?
Zeker weer net als een rijsttafelrekening: elke korrel moet apart afgerekend worden.
Sjongejonge, nou dan zal dat vliegen wel helemaal duur worden, moet je zeker ook apart voor betalen …
… is de JSF uit de stekker trekken ook een optie ? …
Oh sorry, ik dacht dat het over vliegtuigen ging, maar het gaat natuurlijk om de partij van Hero Brinkman, waarvan Tofik Dibi wou, dat die fuseerde met alle andere partijen.
Partijen Brinkman + Verdonk=DPK (democratisch politiek keerpunt)
Als die fuseren met PVV, SGP en 50+ heet het Juinense Politiek Keerpunt.
Dan PvdA+ VVD+ D66+ GL+ SP+ CU+ PvdD gaan op in de Stempartijen Federatie.
En samen zouden Tofik en Hero dat willen samenbrengen in JSF
(Juinense Stem-partijen Federatie) met potentieel 150 zetels.
Jammer dat PvdA de stekker eruit trekt. Zonder pvdA halen ze maximaal 135 zetels.
Hadden ze eerder achter moeten komen. Zolang er een stekker aan zit, komt het vliegtuig niet van de grond.
Hallo Viesman; je vergeet nog een paar zeer voor de hand liggende alliteraties:
rijke stinkers stinken onaards onbeschaafd,
Of:
Zolang een steker stalkt, steekt hij niet.
Of
als een stoker stokt, staakt hij nog niet.
Graag gedaan.
Keer op keer kom ik het tegen
een hele lange volledig lijkende
opsomming van onderdelen en gemakken
voor de gebruiker.. maar weer zie ik
het er niet bij staan – dit, terwijl ergonomie ook voor piloten o zo belangrijk is..
De trackbal – Veel piloten willen niets anders.. het nieuwste model heeft twee ballen om het bij kruissnelheid zo natuurlijk mogelijk te laten aanvoelen.
De linker bal is iets kleiner dan de rechter.. maar andersom kan ook als de gebruiker dat wilt.
Juist Frederik V.G. van Swalmen Blerick Cromweel,
een stekker is dus iemand die stekt
en een steker iemand die steekt,
zoals een stakker stakt
een staker staakt,
een stoker stookt
en een stikker stikt.
Als ik ook even een duit in het zakje mag doen. Stekker is een germanisme. In het Nederlands heet zo’n ding een steker. Het is namelijk de bedoeling dat je dat ding ergens in steekt (ja, Paulus Viesman, die reactie van u had ik verwacht). Stekken daarentegen doe je met plantjes, tenminste als je echt niks beters te doen hebt.
Frederik VéGé von Swalmen undsoweiter, taalpurist; uw stellige overtuiging dat ‘stekker’ een germanisme zou zijn, deel ik niet. Het oudNederlandse zwakke werkwoord ‘stekkeren’ (stekkerde, gestekkerd) bestaat nog (zie de Dikke Van Dale) en wordt in kringen van randstedelijke babyboomers nog gekend en gebruikt in de betekenis van (hard weg)lopen. Bovendien zou het verwijderen van alle ‘Fremdkörper’ zoals anglicismen, gallicismen en germanismen onze taal ‘überhaupt’ verarmen en ‘sowieso’ onbegrijpelijk maken voor onze jonge generaties die zijn opgegroeid met americanismen zoals het computer-, Facebook-, Hyves- en turbolingo. Capice, bro?
Het eerste proefmodel had nog gewoon authentieke trappers, daarvoor waren atletische vliegers nodig die desnoods de Alpe d’Huez de baas konden. Bij afwezigheid van grote longinhouden onder de rokende astmatici van de KLu is het tweede proefmodel uitgerust met een electromotor en een fly-by-wire systeem. Voor de Amerikaanse marine moet het topzware vehikel loodrecht kunnen starten en dalen c.q. beheerst neerstorten op vliegdekschepen. Nederland betaalt voor deze ‘gezamenlijk’ ontwikkelingseisen € 800.000.000,- wit en € 1.000.000.000,- zwart aan Lockheed en krijgt daar 4 jaar lang 25 fulltime arbeidsplaatsen voor terug. Parlementariërs die kunnen rekenen (bestaan die in Den Haag?) zouden na een kosten/baten-analyse besluiten dit onzalige project te stoppen. Maar de geest van Victor Baarn waart nog door de gelederen van de Lockheed-getrouwen in Den Haag. En Lockheed is traditioneel niet krenterig als het aankomt op bonussen voor lobbyisten. Mark my words: Mark Rutte wordt ‘s lands eerste demissionaire MP die het land opzadelt met een postje van € 80.000.000.000,-. Financiering door afschaffing van de zorg voor allen die geen lid zijn van de Kunduz-as. En Hans Hillen krijgt bij de volgende lintjesregen het Commandeurschap in de Orde van de Nederlandse Geeuw
Ik vraag mij af of de JSF is uitgerust met een schakelbak of een automaat. Kan hij worden geleverd in metallisch blauw, is het slot op afstand te bedienen en knalt hij harder dan 130 dB als hij door de geluidsbarrière gaat?
Deze zaken spelen een belangrijke rol bij mijn aankoopbeslissing, want ik wil niet onderdoen aan de Paulussen.
Met het kopen van de standaard-uitvoering van de JSF ben je er nog lang niet.
Denk eens aan de extra-kosten voor:
– TomTommetje,
– kompas en sextant voor slecht bereik,
– peillood,
– waterpas,
– map met luchtkaarten en passer,
– logboek met pen,
– iPod,
– iPad,
– iPhone,
– seinlamp en -vlaggen voor slecht bereik,
– prismaverrekijker,
– achteruitvliegcamera,
– achterruitverwarming,
– veiligheidsluchtzakken,
– parachute (in gewenste kleuren),
– padvindersmes,
– sierstrips rondom,
– verstelbare stoel met armleuningen,
– lederen bekleding,
– radio-cdspeler,
– toilet met luchtverfrisser,
– gaskomfoorje,
– koelkastje,
– lunchpakket,
– senseo en koffiekopje,
– philishave,
– reddingsboot met ophanging,
– trekhaak (alleen bij vliegbrevet D) en
– een abonnement bij de ANWB.
Eventueel kan de JSF met flinke bijbetaling worden geleverd met vleugels en/of staartvlakken.
Excellentie Paulus, ik mis in uw rijtje:
– een handige mover
– de (verplichte) reserveband
– pedaalverlengers
– reisversie Scrabble of Mens-erger-je-nietspel
– Een doosje onmisbare Zwaluw lucifers.
Ach jeetje, Tjeempie, ben ik de luchtvering, de luchtbanden, de gebakken lucht, de luchtspiegel, het luchtig toetje, de vlucht regenwulpen, de vliegen, de ehbo-doos, de gevarendriehoek, het reflecterende vest en de integraalhelm nog vergeten.
n.b.
Voor vluchten over Frankrijk is ook een alcoholtester verplicht.
Om de verveling te verdrijven tijdens lange vluchten is een abonnement op de Playboy onontbeerlijk. Het is handig om plakband mee te nemen, zodat de middenpagina in de JSF kan worden opgehangen.
Waarom een Playboy? Er is immers plaats genoeg om het gehele Gooische matras mee te nemen.
Enne waarom ook eigenlijk een JSF, 30 min. luchtfietsen p.d. onder de Hollandse blauwe hemel is gewoon veel gezonder en je mag gratis met het pontje over.
En zonnepanelen voor op het dak, want die trapondersteuning in de JSF komt niet uit de lucht vallen.
Stroom is heel erg prijzig.
Nee hoor, mijn traantjes stromen voor niks.
Hillen voor lijstekker van de JLF!
JLF? Wat is dat nou weer? En belangrijker: wat gaat dat kosten?
En lijstekker: is dat iemand die extra bonussen vangt? Of een hele speciale en dus hele dure stekker?
Hillen baalt als een (uitgetrokken) stekker.
Hoe kan de PvdA dat nou doen. Staan die toestellen te verroesten op de grond….
Die toestellen kunnen we weer verkopen aan mensenrechtenschendende landen…
Nou, gewoon:
Men neme de steker tussen duim en wijsvinger en trekke de steker rechtstandig uit het wandcontactdoos.
Let op! Nooit de steker verwijderen door aan het snoer te trekken: dit kan kabelbreuk veroorzaken en daarmee een goede werking van het apparaat in de weg staan, alsmede kortsluiting doen ontstaan.
Om de JSF de geplande snelheid te laten halen heb je toch minstens een netspanning nodig ter grootte van die de TGV (25.000V/ 50Hz) of ICE (15.000V /16 2/3Hz) gebruiken. Je moet dan wel een goede infrastructuur van stroomvoorziening hebben want accu’s zijn binnen 1 minuut leeg met dergelijke stroomspanningen.
Waar blijft mijn bericht? Goed even opnieuw dan.
De Kamer heeft gelijk; de JSF wordt veel te duur. Gezien de Amerikaanse stekker is de machine gebouwd voor 60 Hz 120 V wisselspanning. Het ombouwen naar 50 Hz 230 V zal nog een extra vijf jaar kosten en wordt mede daardoor onbetaalbaar.
Van de andere kant, als de aankoop niet doorgaat, zullen de Nederlandse stekkerfabrikanten een miljoenenorder mislopen.
Gezien de Amerikaanse stekker heeft de JSF 60 Hz 120 V wisselspanning nodig. De Kamer heeft gelijk; de JSF wordt te duur. Het ombouwen naar 50 Hz 230 V maakt de straaljager onbetaalbaar. De andere kant van de medaille is, dat de Nederlandse stekkerfabrikanten de beloofde miljoenenorder zullen mislopen.
De partij van de afhaalchinees kennende wordt die stekker er net zo makkelijk weer ingestoken. of met andere woorden zullen we er weer instinken.
Dat idee van die stekker was helemaal niet van Sap. Dat was van die nummer 10 van die lijst, die Tofu Dibik en Sap baalde juist als een stekker achteraf dat ze dat deed met die stekker. Hoe dan ook, ik ben het met hoflectricien eens dat het tijd wordt voor een wereldstekker al was het alleen maar opdat de Grote te Geblondeerde Leider nergens meer de stekker uit kan halen. Ja, uit zijn eigen fractie maar dat hoeft niet want die valt vanzelf wel uit elkaar als de LPF in zijn meest vermakelijke dagen.
Stekker?
Was niet op de hoogte dat de JSF op stroom vloog.
Dan is er een doorbraak want de vorige testen werden afgebroken door gebrek aan verlengkabels.
Oh, Dommie! Je kunt er toch een oplaadstation bijdoen en een stevige stapel accu’s? (alleen uitkijken dat ze niet door Chinese monteurs gerepareerd gaan worden. Die doen aan accupunctuur, om ze beter te maken. Corrosie zal het gevolg zijn)
JSF was never meant to fly.
Joint Strike … Gezamenlijke Staking. Lekker met de stekker blijven steken in het docking station. En dan een jointje opsteken.
Hans “Helicopter” Hillen, met de grasmaaiervisie van een gestrande grasmaaier op het strand van Sirte, kan zich nu volledig richten op het verkopen van 80 Leopard Tanks. Bijvoorbeeld aan Assad in Sirië, want die komt qua democratisch gehalte wel in de buurt van Geert Wilders van de PVV fractie.
Niettegelooove!! Ding kost miljarden en niet eens een lullig reservestekkertje erbij?
Zeker weer net als een rijsttafelrekening: elke korrel moet apart afgerekend worden.
Sjongejonge, nou dan zal dat vliegen wel helemaal duur worden, moet je zeker ook apart voor betalen …
Gelukkig hebben we de subsidie nog. Kunnen er een paar Chinese zonnecellen op…
Volgens mij heeft Apple patent op het eruit trekken van stekkers… Hier moet de regering mee oppassen!
Schietstoel piloot werkte gelukkig nog wel.
Ja, die is voor de veiligheid uitgerust met drie 1,5 Volt AAA* batterijen.
Handig als de stroom uitvalt, bijvoorbeeld als een SAM-batterij raak heeft geschoten.
*Huidige rating volgens S&P.
Weet Sap hier van? Zit daar geen copyright op of zo?
JSF staat natuurlijk voor Jolande Sap Fighter.
Het wordt tijd voor een wereldstekker.