Allemaal goed en aardig, maar ik hoop wel dat die rukwinden goed in de gaten worden gehouden dan. 130 is prima, maar ze willen altijd maar meer en harder…! Het begint met een windstoot en voor je het weet heb je een windhoos die te hard gaat…
Daar hebben ze bij Gentbrugge nogal last van, naar het schijnt! http://tvolen.be/2012/01/05/windhoos-geflitst-op-viaduct-gentbrugge/
Misschien dat de heer Apetrots toch nog even op een eerdere opmerking in kan gaan: wat is de nood om met 130 van Friesland naar Noord Holland te kachelen of andersom?
Als Rotterdammer zijn het twee oorden van gelijkwaardige ellende.
Met 130+ vanuit die gebieden naar het Rotterdamse rijden kan ik nog begrijpen, maar dat gependel, nee.
Het spijt mij voor jou, maar een Rotterdammer die met 130 km/uur tussen cavia’s van de Afsluitdijk afdondert, laten wij verzuipen. Wij hebben onze prioriteiten.
Ik zou eerder met 130 km/u Rotterdam uitrijden dan Rotterdam inrijden.
Gelukkig hebben ze daar ook de HSL/FYRA die met 160 km/u Rotterdam uit sjeest.
Maar natuurlijk, waarde Van Bralhuysen, in uw geval kan ik mij dat zeer levendig indenken: u bent toch een van die personen die een gebiedsverbod opgelegd hebben gekregen voor Rotterdm en omgeving?
Uw informatie omtrent de Fyra is niet juist, deze vertrekt van spoor 8 op Rotterdam CS, zo ook andere hogesnelheidslijnen, hoewel die benaming misleidend is: uw 160 km wordt gereden op het baanvak Brussel-Antwerpen.
Dat een trein tjokvol Amsterdammers zo snel mogelijk onze mooie stad aan de Maas voorbij wil rijden, juichen wij atuurlijk van harte toe; daarover geen misverstand.
Opvallend dat niemand er aan dacht dat de stoot- en rukwinden dwars op de Afsluitdijk stonden.
Cavia’s waaiden met 130 km/uur van de dijk af. Wij hadden het dus maar wat druk als caviawaterverkeerpolitiereddingsbrigade.
Hemeltje nog aan toe zeg! Wat doen jullie daar geweldig werk.
Wees voorzichtig en val niet uit je caviawaterverkeerspolitiereddingsbrigadeboot!
Die Charly Aptroot toch: bij de VVD dé man van mijn hart, fier uitkomend voor zijn Bonobo-DNA en Artis-verleden. N.B.: de coming-man bij de VVD. Van zijn hand zullen nog decisieve verniewingsimpulsen komen die de VVD stemmen zullen opleveren: minimumsnelheid op snelwegen: 130 km. maximumsnelheid variabel tussen 150 en 180 km/u, afschaffing van alle subsidies behalve op klassieke muziektempels en theaterbezoek, euthanasie op hulpbehoevende minvermogende ouderen van 67+ en niet-actieven, afschaffing van alle vermogensbelasting, ongewijzigde hypotheek-aftrek boven de € 4.500.000,-en voorrang op alle kruispunten en rotonde’s voor Bentley’s, Rolls Royce’s, 7-series van BMW, S-500 Series van Mercedes en Porsche Cayenne en Panamera’s. Honorering van Tweede Kamerleden, staatssecretarissen en ministers’s, tot 5 x boven de Balkenende norm. Stem VVD, steun Holleerder.
Wij gedogen dit. Dat lijkt me een flinke statement. Poeh!
En meneer Freek de Jonge, uw links gekraai en uw gevraag om bijzondere dingen van mij: is het niet bijzonder genoeg dat ik niets bijzonders hoef te doen om bijzonder te zijn voor Henk en Ingrid?
Nou dan!
(…maar dat terzijde)
Grrrrt
Het door de politie verlaagde boetequotum met betrekking tot snelheidsovertredingen is vanzelfsprekend snelle windst voor de natuur. Maar daar hoor je dan weer niemand over.
Ik heb nog een mast met zeilen in de aanbieding.
Kun je vandaag ook op de auto gebruiken.
Niet alleen zuinig voor je portemonnaie maar ook nog eens milieuvriendelijk
Lijkt me geen probleem als de straal er met minstens 130km/u uitkomt. Zoniet dan is ‘t inderdaad wat minder handig.
Wat een verzuurde architect met windsnelheden te maken heeft is mij toch een raadsel. Of het moet in relatie tot het tochtgat gaan tussen het Max Euweplein en het Leidseplein in Amsterdam zijn. De 130 km/u wordt daar bij vlagen inderdaad soms gehaald. Geen plek voor hoofddeksels en dies meer zij.
Indien de wind zuidwest is, dan levert dit een grotere brandstofbesparing op dan begroot en is voor het eerst de afstand Noord-Holland – Fryslân korter dan de afstand Fryslân – Noord-Holland.
Veel gemaakte fout. Je kunt die dingen niet optellen. 130% van 130% is 169.
Ook een veelgemaakte fout: iemand verkeerd corrigeren. (In dit geval door ergens percentages te zien waar ze niet zijn. Ik denk zelf dat Tim gewoon een leuk grapje maakte, maar mocht je hem desondanks toch terecht willen wijzen, trek dan eerst even je natuurkundeboek van de middelbare school uit de kast.)
Ja idd wat een onzin van corrector.
Die windsnelheid van 130km p/u is bij stilstand. Als je daar met 130 tegen in rijdt dan heb je dus een luchtsnelheid van 260 km p/u.
Ik ga er wel ff vanuit dat timpanus luchtsnelheid bedoelde 😉
Corrector heeft gelijk, maar wel om een andere reden. Er is hier geen rekening gehouden met speciale relativiteit.
Gerelateerd nieuws
Crisisoverleg coalitie omdat minister Hermans klimaatdoelen toch wil halen
Onderzoekers tellen steeds minder landen op VN-biodiversiteitstop
Minister Faber veroordeelt aanslag op noodopvang Ugchelen: ‘Nauwelijks schade’
Echt boeiend! Bent u wellicht van plan meer van dit soort artikels te maken? Ik hoop het! Ik ben ten minste onwijs verwonderd. Ga beslist zo door!
Allemaal goed en aardig, maar ik hoop wel dat die rukwinden goed in de gaten worden gehouden dan. 130 is prima, maar ze willen altijd maar meer en harder…! Het begint met een windstoot en voor je het weet heb je een windhoos die te hard gaat…
Daar hebben ze bij Gentbrugge nogal last van, naar het schijnt!
http://tvolen.be/2012/01/05/windhoos-geflitst-op-viaduct-gentbrugge/
Is die wind op de linker- of de rechterweghelft?
Misschien dat de heer Apetrots toch nog even op een eerdere opmerking in kan gaan: wat is de nood om met 130 van Friesland naar Noord Holland te kachelen of andersom?
Als Rotterdammer zijn het twee oorden van gelijkwaardige ellende.
Met 130+ vanuit die gebieden naar het Rotterdamse rijden kan ik nog begrijpen, maar dat gependel, nee.
Beste Jeettje,
Het spijt mij voor jou, maar een Rotterdammer die met 130 km/uur tussen cavia’s van de Afsluitdijk afdondert, laten wij verzuipen. Wij hebben onze prioriteiten.
Ik zou eerder met 130 km/u Rotterdam uitrijden dan Rotterdam inrijden.
Gelukkig hebben ze daar ook de HSL/FYRA die met 160 km/u Rotterdam uit sjeest.
Maar natuurlijk, waarde Van Bralhuysen, in uw geval kan ik mij dat zeer levendig indenken: u bent toch een van die personen die een gebiedsverbod opgelegd hebben gekregen voor Rotterdm en omgeving?
Uw informatie omtrent de Fyra is niet juist, deze vertrekt van spoor 8 op Rotterdam CS, zo ook andere hogesnelheidslijnen, hoewel die benaming misleidend is: uw 160 km wordt gereden op het baanvak Brussel-Antwerpen.
Dat een trein tjokvol Amsterdammers zo snel mogelijk onze mooie stad aan de Maas voorbij wil rijden, juichen wij atuurlijk van harte toe; daarover geen misverstand.
Opvallend dat niemand er aan dacht dat de stoot- en rukwinden dwars op de Afsluitdijk stonden.
Cavia’s waaiden met 130 km/uur van de dijk af. Wij hadden het dus maar wat druk als caviawaterverkeerpolitiereddingsbrigade.
Hemeltje nog aan toe zeg! Wat doen jullie daar geweldig werk.
Wees voorzichtig en val niet uit je caviawaterverkeerspolitiereddingsbrigadeboot!
Die Charly Aptroot toch: bij de VVD dé man van mijn hart, fier uitkomend voor zijn Bonobo-DNA en Artis-verleden. N.B.: de coming-man bij de VVD. Van zijn hand zullen nog decisieve verniewingsimpulsen komen die de VVD stemmen zullen opleveren: minimumsnelheid op snelwegen: 130 km. maximumsnelheid variabel tussen 150 en 180 km/u, afschaffing van alle subsidies behalve op klassieke muziektempels en theaterbezoek, euthanasie op hulpbehoevende minvermogende ouderen van 67+ en niet-actieven, afschaffing van alle vermogensbelasting, ongewijzigde hypotheek-aftrek boven de € 4.500.000,-en voorrang op alle kruispunten en rotonde’s voor Bentley’s, Rolls Royce’s, 7-series van BMW, S-500 Series van Mercedes en Porsche Cayenne en Panamera’s. Honorering van Tweede Kamerleden, staatssecretarissen en ministers’s, tot 5 x boven de Balkenende norm. Stem VVD, steun Holleerder.
Waarde kiezer u heeft het begrepen.
Het is allemaal ééééééreg leuk voor u, erg leuk leuk leuk.
(en voor mij en mijn portemonnaie trouwens ook).
Wanneer komt windstoten op de lijst van olympische sporten?
Als je dat met 130 km/u doet, is dat dan ongeoorloofd voordeel?
Wij bij de partij Voor Veel Demagogie (VVD) vinden het allemaal goed die 130 km, want het is éééreg leuk voor de mensen.
En dat vinden wij weer leuk. Wij zijn zelf ook leuk voor de mensen. En daar gaat het om: om leuk!
Charley
Wij gedogen dit. Dat lijkt me een flinke statement. Poeh!
En meneer Freek de Jonge, uw links gekraai en uw gevraag om bijzondere dingen van mij: is het niet bijzonder genoeg dat ik niets bijzonders hoef te doen om bijzonder te zijn voor Henk en Ingrid?
Nou dan!
(…maar dat terzijde)
Grrrrt
Het door de politie verlaagde boetequotum met betrekking tot snelheidsovertredingen is vanzelfsprekend snelle windst voor de natuur. Maar daar hoor je dan weer niemand over.
Ik heb nog een mast met zeilen in de aanbieding.
Kun je vandaag ook op de auto gebruiken.
Niet alleen zuinig voor je portemonnaie maar ook nog eens milieuvriendelijk
Zolang ze maar aan de rechterkant blijven, op tijd richting aangeven en niet gaan spookrijden lijkt me het geen probleem.
Hoewel nut noch noodzaak mij duidelijk is om zich van Friesland snel naar Noord-Holland en vice versa te willen bewegen.
Maar buiten mag dat toch?
O, en voor het goede begrip: Ik was het trouwens niet!
Wel eens een stoot met 130 km/u zien blazen?
Nee?
Ga dan nu naar de Afsluitdijk. Genieten!
Ik wil wel eens wat foto’s zien van die stoten die met 130 over de weg scheuren.
Homo sapiens non urinat in ventum
(vertaling: Een wijs man pist niet tegen de wind in)
Dit zijn wijze woorden waar je wat aan hebt!
Lijkt me geen probleem als de straal er met minstens 130km/u uitkomt. Zoniet dan is ‘t inderdaad wat minder handig.
Wat een verzuurde architect met windsnelheden te maken heeft is mij toch een raadsel. Of het moet in relatie tot het tochtgat gaan tussen het Max Euweplein en het Leidseplein in Amsterdam zijn. De 130 km/u wordt daar bij vlagen inderdaad soms gehaald. Geen plek voor hoofddeksels en dies meer zij.
Indien de wind zuidwest is, dan levert dit een grotere brandstofbesparing op dan begroot en is voor het eerst de afstand Noord-Holland – Fryslân korter dan de afstand Fryslân – Noord-Holland.
Als er iets is waar ik op de snelweg een hekel aan heb dan zijn het wel die wisselende snelheden, bah!
Dat is erg leuk als je tegen de wind in moet rijden…
Ja, dan mag je ineens 260!
Veel gemaakte fout. Je kunt die dingen niet optellen. 130% van 130% is 169.
Ook een veelgemaakte fout: iemand verkeerd corrigeren. (In dit geval door ergens percentages te zien waar ze niet zijn. Ik denk zelf dat Tim gewoon een leuk grapje maakte, maar mocht je hem desondanks toch terecht willen wijzen, trek dan eerst even je natuurkundeboek van de middelbare school uit de kast.)
Ja idd wat een onzin van corrector.
Die windsnelheid van 130km p/u is bij stilstand. Als je daar met 130 tegen in rijdt dan heb je dus een luchtsnelheid van 260 km p/u.
Ik ga er wel ff vanuit dat timpanus luchtsnelheid bedoelde 😉
Corrector heeft gelijk, maar wel om een andere reden. Er is hier geen rekening gehouden met speciale relativiteit.