Ik blijf erbij dat het een kubus is. Weliswaar op z’n punt en niet op z’n kant (zoals Piet hierboven terecht opmerkte), maar, desalniettemin: een kubus!!!
Volgens mij is het een octaëder als je het zichtbare deel zou spiegelen. Het betreft immers vier gelijkzijdige driehoeken, die boven het maaiveld uitsteken.
Maar dan nog. Het is jammer dat er een stijlbreuk heeft plaatsgevonden met het naastgelegen gebouw. Hoewel misschien niet eenvoudig, was het wel zo chique geweest deze ruitjes ook van louvredeuren te voorzien.
Beste Piet, zoals ik al eerder heb gemeld zijn de vier driehoeken die boven het maaiveld uitsteken, niet gelijkzijdig, maar onzijdig. De zijden hebben namelijk volgens mijn nauwkeurige meting een onderlinge tolerantie van maar liefst plus/minus 2 mm! Daarbij heb ik uiteraard rekening gehouden met de invloed die het meten op de meting heeft.
Helaas helaas,
Paulien, je meettalent is wellicht onmetelijk maar het gaat natuurlijk om de tolerantie in een ‘ceteris paribus’ situatie. De genoemde glasbak staat met één kant naar de zon en dat geeft in de stalen sponningen een flinke uitzetting. Aan de schaduwzijde heb je dat niet.
Vandaar ook mijn opmerking over de Louvredeurtjes; die geven schaduw en dan blijft de handel beter in evenwicht.
Het is trouwens erg prettig dat Blonde Geert zich nog niet over de tolerantie heeft uitgesproken in deze context.
Beste Piet, ik heb helaas een foutje gemaakt. Ik heb de zesentwintigtalige gebruiksaanwijzing van mijn houten duimstok nog eens opengeslagen. Na vijf bladzijden veiligheidswaarschuwingen en een bladzijde garantiebeperkingen vond ik twee regeltjes over het gebruik. Daarin staat dat ik rekening moet houden met twee millimeter tolerantie vanwege de vochtigheid van het hout. Daarom moet de duimstok eerst drie maanden acclimatiseren. Dat laatste was ik vergeten.
Beste Paulien,
Ik ben benieuwd naar de resultaten nadat de tolerantie eruit is geacclimatiseerd.
Over drie maanden weten we dus meer…
Ik duim voor je. Thumbs up in ieder geval.
Fransmannen, Parijzenaars, grote ego’s die wat na willen laten. Bling bling in monsterformaat.
Je bedoeld net zo iets als die monsterlijke kei op de grote markt in Apelfoort?
Zover mij bekend is het niet meer dan een daglichtkoepel van de Metro.
Als je door de ruiten kijkt zie je metrostation Paris-Central.
Het kan natuurlijk zijn dat Giscard daar gemummificeerd te kijk staat, maar dat is mij niet bekend.
Als Kees Brusse nog geleefd had, hadden we het hem kunnen vragen, hij had altijd de goede contacten om dit soort dilemma’s op te lossen.
@ Marijn: geen handige plek om je wiet te kweken, je krijgt problemen met water geven als je je wiet onder het glasdak van Paris-Central kweekt. Lukt je alleen met een Boels-rolstelling en hoe krijg je die ongezien naar Parijs getransporteerd?
“Het kan natuurlijk zijn dat Giscard daar gemummificeerd te kijk staat”
Ik denk het niet, Griet, de man leeft namelijk nog.
Maar hij is al wel preventief gemummificeerd.
Zelf vermoed ik dat het hier niet om een pyramide gaat maar een nog half begraven gigantische diamant, de dodecaedervorm is duidelijk herkenbaar en hij is doorzichtig.
Ik had zoiets echter eerder in Antwerpen verwacht…
Ah, Giscard.
Mon cher Frederiq, quelle est la diffèrance? On ne pas vu?!
Versus al het ß-geweld dat ontketend is in deze kolom ontbeer ik een verweer. Om toch nog even in beeld te komen maak ik Gaulois attent op een petite bêtise: Frederik ‘en français’ is Frédéric en différance krijgt een accent d’aigu en geen accent grave en “on ne pas vu” bedoelt waarschijnlijk te zeggen “on n’a pas vu?”. That’s all folks.
Beste Outsider (Peuplement de l’extérieur), je bedoelt als afscheidsgroet waarschijnlijk: “Mes chers amis, c’est tout ce que je voulais dire.”
Volgens mij is dit een brok van het WTC dat door de enorme klap dwars door de aarde geschoten is en nu in Parijs als ongewenst object door moeder aarde uitgestoten wordt. Een grondig onderzoek naar Amerikaanse invloeden zal hier uitsluitsel over geven.
Als het object is uitgegraven dan zal blijken dat het een paralellepipidum is.
Daar zijn een aantal redenen voor te geven:
1-Als het al een kubus is dan kan die niet op zijn kant staan maar op zijn punt, vanwege dat aan de andere kant (de zichtbare kant) de punt naar boven wijst.
2-Aansluitend aan de bovenste punt zie ik VIER vlakken. Bij een kubus zouden dat er DRIE moeten zijn die onderling een hoek maken van 90 graden.
Ik trek uit uw opmerking de conclusie dat u, heer Donnerweder, stiekeme contacten heeft met de vrijmetselarij, die te pas en te onpas met kubussen werken en met sluitstenen van pyramides. Pas daar mee op in Parijs vooral met mausolea. Voor je het weet ben je door Dan Brown’s mysterieschool ingemetseld.
Piet, als jij een Parallelle-pipedum bedoelt dan klopt jouw redenering niet.
Een pipedum wordt alleen parallelle genoemd, als de drie dimensionale vectoren zes parallello-grammen vormen, zodanig dat de grammen paarsgewijze parallello liggen, maar niet in hetzelfde vlak en met elkaar een gesloten ruimtelijk figuur vormen waarbij elk van de zes vlakken vier andere vlakken doorsnijden, zodanig dat elk vlak even vaak doorsneden wordt, waarbij elk van deze doorsneden de vorm heeft van het eerder genoemde parallello-gram en de zodanig gevormde doorsneden gelijkvormig en gelijkmatig zijn.
Daarvan is hier geen enkels sprake. De ribben blijken namelijk na persoonlijke nameting van ongetekende een onderlinge tolerantie van maar liefst plus/minus 2 mm te hebben. Daardoor wordt niet voldaan aan de gelijkmatigheid van de grammen van het pipedum.
Ik blijf erbij dat het een kubus is. Weliswaar op z’n punt en niet op z’n kant (zoals Piet hierboven terecht opmerkte), maar, desalniettemin: een kubus!!!
Volgens mij is het een octaëder als je het zichtbare deel zou spiegelen. Het betreft immers vier gelijkzijdige driehoeken, die boven het maaiveld uitsteken.
Maar dan nog. Het is jammer dat er een stijlbreuk heeft plaatsgevonden met het naastgelegen gebouw. Hoewel misschien niet eenvoudig, was het wel zo chique geweest deze ruitjes ook van louvredeuren te voorzien.
Beste Piet, zoals ik al eerder heb gemeld zijn de vier driehoeken die boven het maaiveld uitsteken, niet gelijkzijdig, maar onzijdig. De zijden hebben namelijk volgens mijn nauwkeurige meting een onderlinge tolerantie van maar liefst plus/minus 2 mm! Daarbij heb ik uiteraard rekening gehouden met de invloed die het meten op de meting heeft.
Helaas helaas,
Paulien, je meettalent is wellicht onmetelijk maar het gaat natuurlijk om de tolerantie in een ‘ceteris paribus’ situatie. De genoemde glasbak staat met één kant naar de zon en dat geeft in de stalen sponningen een flinke uitzetting. Aan de schaduwzijde heb je dat niet.
Vandaar ook mijn opmerking over de Louvredeurtjes; die geven schaduw en dan blijft de handel beter in evenwicht.
Het is trouwens erg prettig dat Blonde Geert zich nog niet over de tolerantie heeft uitgesproken in deze context.
Beste Piet, ik heb helaas een foutje gemaakt. Ik heb de zesentwintigtalige gebruiksaanwijzing van mijn houten duimstok nog eens opengeslagen. Na vijf bladzijden veiligheidswaarschuwingen en een bladzijde garantiebeperkingen vond ik twee regeltjes over het gebruik. Daarin staat dat ik rekening moet houden met twee millimeter tolerantie vanwege de vochtigheid van het hout. Daarom moet de duimstok eerst drie maanden acclimatiseren. Dat laatste was ik vergeten.
Beste Paulien,
Ik ben benieuwd naar de resultaten nadat de tolerantie eruit is geacclimatiseerd.
Over drie maanden weten we dus meer…
Ik duim voor je. Thumbs up in ieder geval.
Fransmannen, Parijzenaars, grote ego’s die wat na willen laten. Bling bling in monsterformaat.
Je bedoeld net zo iets als die monsterlijke kei op de grote markt in Apelfoort?
Zover mij bekend is het niet meer dan een daglichtkoepel van de Metro.
Als je door de ruiten kijkt zie je metrostation Paris-Central.
Het kan natuurlijk zijn dat Giscard daar gemummificeerd te kijk staat, maar dat is mij niet bekend.
Als Kees Brusse nog geleefd had, hadden we het hem kunnen vragen, hij had altijd de goede contacten om dit soort dilemma’s op te lossen.
@ Marijn: geen handige plek om je wiet te kweken, je krijgt problemen met water geven als je je wiet onder het glasdak van Paris-Central kweekt. Lukt je alleen met een Boels-rolstelling en hoe krijg je die ongezien naar Parijs getransporteerd?
“Het kan natuurlijk zijn dat Giscard daar gemummificeerd te kijk staat”
Ik denk het niet, Griet, de man leeft namelijk nog.
Maar hij is al wel preventief gemummificeerd.
Zelf vermoed ik dat het hier niet om een pyramide gaat maar een nog half begraven gigantische diamant, de dodecaedervorm is duidelijk herkenbaar en hij is doorzichtig.
Ik had zoiets echter eerder in Antwerpen verwacht…
Ah, Giscard.
Mon cher Frederiq, quelle est la diffèrance? On ne pas vu?!
Versus al het ß-geweld dat ontketend is in deze kolom ontbeer ik een verweer. Om toch nog even in beeld te komen maak ik Gaulois attent op een petite bêtise: Frederik ‘en français’ is Frédéric en différance krijgt een accent d’aigu en geen accent grave en “on ne pas vu” bedoelt waarschijnlijk te zeggen “on n’a pas vu?”. That’s all folks.
Beste Outsider (Peuplement de l’extérieur), je bedoelt als afscheidsgroet waarschijnlijk: “Mes chers amis, c’est tout ce que je voulais dire.”
Volgens mij is dit een brok van het WTC dat door de enorme klap dwars door de aarde geschoten is en nu in Parijs als ongewenst object door moeder aarde uitgestoten wordt. Een grondig onderzoek naar Amerikaanse invloeden zal hier uitsluitsel over geven.
Pyramide? Dit is een kubus op z’n kant, wacht maar tot de rest is uitgegraven!
Kubus, kubus??
Als het object is uitgegraven dan zal blijken dat het een paralellepipidum is.
Daar zijn een aantal redenen voor te geven:
1-Als het al een kubus is dan kan die niet op zijn kant staan maar op zijn punt, vanwege dat aan de andere kant (de zichtbare kant) de punt naar boven wijst.
2-Aansluitend aan de bovenste punt zie ik VIER vlakken. Bij een kubus zouden dat er DRIE moeten zijn die onderling een hoek maken van 90 graden.
Ik trek uit uw opmerking de conclusie dat u, heer Donnerweder, stiekeme contacten heeft met de vrijmetselarij, die te pas en te onpas met kubussen werken en met sluitstenen van pyramides. Pas daar mee op in Parijs vooral met mausolea. Voor je het weet ben je door Dan Brown’s mysterieschool ingemetseld.
Piet, als jij een Parallelle-pipedum bedoelt dan klopt jouw redenering niet.
Een pipedum wordt alleen parallelle genoemd, als de drie dimensionale vectoren zes parallello-grammen vormen, zodanig dat de grammen paarsgewijze parallello liggen, maar niet in hetzelfde vlak en met elkaar een gesloten ruimtelijk figuur vormen waarbij elk van de zes vlakken vier andere vlakken doorsnijden, zodanig dat elk vlak even vaak doorsneden wordt, waarbij elk van deze doorsneden de vorm heeft van het eerder genoemde parallello-gram en de zodanig gevormde doorsneden gelijkvormig en gelijkmatig zijn.
Daarvan is hier geen enkels sprake. De ribben blijken namelijk na persoonlijke nameting van ongetekende een onderlinge tolerantie van maar liefst plus/minus 2 mm te hebben. Daardoor wordt niet voldaan aan de gelijkmatigheid van de grammen van het pipedum.
Q.E.D.
domage…. m’n wiet plantage is nu bekend.
Mais non, dit is een artefact van groter waarde: het is la protection-nez, de neusbeschermer (met UV-filter), van le général De Gaulle!
Hoe magnifique dat het ding weer boven de aarde is gekomen, er is jaren naar gezocht!