Verhagen wil CO2 voortaan in atmosfeer opslaan

Nieuwe methode “innovatief en goedkoop”


Uw reactie telt. Juist nu.

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Toch stelt dit teleur: van Verhagen, JUIST van hem, had ik méér expertise verwacht op het gebied van vuile lucht.

Dit “laat-maar-waaien”-beleid is toch niks voor hem?
Wie wordt de CEO voor de CO2? Bleker?

Reageer
gravatar

Grappig om te zien hoe het ene briljante idee het andere uitlokt. Met zo’n intelligente bevolking hoeven we ons nergens zorgen over te maken: elk probleem wordt in een handomdraai opgelost.

Reageer
gravatar

Ik heb het woord boortoren toch al nooit begrepen, maar die kunnen nu dus wel mooi een gat in de lucht boren om de CO2 daar te injecteren. Een andere optie is het inzetten van vrachtvliegtuigen. Dat moet te doen zijn, alhoewel ze later wel om de andere CO2 moeten laveren.

Reageer
gravatar

‘t Klinkt allemaal een beetje als gebakken lucht. Of een storm in een glas priklimonade, met heel veel CO2 dus. ‘n Beetje oppassen graag met al die stormen; voor je ‘t weet dwing je aan de andere kant van de wereld allerlei vlinders om met hun vleugels te gaan wapperen.

Reageer
gravatar

Laten we het CO2 verdampen, dat is met geld ook goed gelukt.

@Apelfoorter: goed idee. De dampkring van Mars bestaat toch al grotendeels uit CO2, dus er kan best nog wat meer bij.

Reageer
gravatar

Ik vind het geniaal, zeker als de EU subsidie verleent. Als dit lukt dan kunnen we ook kernafval, chemisch afval en misschien wel huishoudelijk afval in de atmosfeer opslaan. Zijn we ook van die idiote plasticinzameling af. En denk eens aan de exportmogelijkheden van deze innovatie. Petje af voor de Nederlandse kenniseconomie!

Reageer
gravatar

Verhagen? Was dat die minister van die partij die na de staten verkiezingen zo klein werd dat de regering niet meer kon regeren en hij de schuld kreeg vanwege zijn doorzichtige machtspolitieke gekonkel bij de formatie? Die Verhagen? Die schijnt nu met een raket waarin alle overtollige CO2 van Nederland zit onderweg te zijn naar Mars. Daar moet namelijk nog een regering gevormd worden.

Reageer
gravatar

En de geluidssnelheid moeten ze ook verhogen, heb je ook geen last van de knal. Geert kan, dat anders word hij boos. Het is maar een eis.

Reageer
gravatar

Beste Arno op 3,

Onze Grote Voorvechter voor beperkte vrijheid van opponenten wil dat probleem oplossen door vliegtuigen te verplichten harder dan het geluid te vliegen. Om opstoppingen te voorkomen moeten van hem de luchtstroken langs de snelwegen tijdens de spits open zijn voor alle luchtverkeer.

Met uitzondering van de engelen van Allah. Doe mogen uiteraard niet door ons luchtruim vliegen, nadat alle linksch en islamitisch kerkenden er binnenkort uit zijn gevlogen.

Reageer
gravatar

Daar ben ik niet voor, want dan regent het gewoon uit met de zure regen en komt het alsnog in de grond. Daar zijn we net een beetje vanaf.

Reageer
gravatar

@3 Hij gaat problemen krijgen met zijn voormalige collega en fatsoensrakkerige carrièrebouwer, Camiel Eurlings, die juist directeur bij de KLM is geworden. Dat wordt een vliegend vaatwerk van zachte G’s en paapse aarsverstoppingen.

Reageer
gravatar

Ik zou hier eerder spreken van een beproefde methode met betrouwbare resultaten dan van “innovatief”. Wellicht zou men deze methode zelfs extra cachet kunnen geven door een verwijzing naar de vaderlandsche geschiedenis, bij voorbeeld naar de V.O.C.

Reageer
gravatar

@3 Wel een goede vraag overigens, kan me herinneren gelezen te hebben dat er vroeger meer co2 in de lucht zat en daardoor de vogels groter werden. (iets met zwaardere lucht, dat meer opwaartse kracht geeft) ofzo.
Maar ook dat meer zuurstof in de atmosfeer de libelle groter maakte. Snap er niks meer van.

Reageer
gravatar

@Andre: Ja ik herinner me nog, dat mijn grootmoeder altijd vertelde over de m³ CO2 die ze kwijt moest raken. Meestal ging dat gewoon de lucht in. Maar het gebeurde ook wel dat ze oude CO2 moest meegeven met de postbode. Die het dan weer bezorgde bij een oud dametje aan de rand van het dorp, omdat ze de was er beter mee schoon kreeg.

Het was altijd wachten op dinsdag, omdat er dan vrije ruimte was. Op maandag was de buurvrouw van de overkant aan de beurt. En op woensdag de kat van de neef van de groenteboer.

Reageer
gravatar

Zou Verhagen een jont gerookt hebben? Dan gaat bij zulks af en toe een lichtje op!

Stevig alles in rekening brengen, terwijl het vanzelf de lucht ingaat.

Wie heeft hem die joint gegeven!

Reageer
gravatar

@3 De gemiddelde CO2-uitstoot per voertuigkilometer van nieuwe personenauto’s in Nederland is 157 gram, en het maximum startgewicht van de 747-400ERF is 412 775 kg. Dus reken maar uit.

Reageer
gravatar

Onder het motto: hoe meer hoe beter.

Reageer