@26, Nee, dat is Belgie.
Zolang ze daar geen regering hebben vinden die het vast niet erg als wij onze overtollige CO2 bij hun in de atmosfeer opslaan.
Grappig om te zien hoe het ene briljante idee het andere uitlokt. Met zo’n intelligente bevolking hoeven we ons nergens zorgen over te maken: elk probleem wordt in een handomdraai opgelost.
Ik heb het woord boortoren toch al nooit begrepen, maar die kunnen nu dus wel mooi een gat in de lucht boren om de CO2 daar te injecteren. Een andere optie is het inzetten van vrachtvliegtuigen. Dat moet te doen zijn, alhoewel ze later wel om de andere CO2 moeten laveren.
‘t Klinkt allemaal een beetje als gebakken lucht. Of een storm in een glas priklimonade, met heel veel CO2 dus. ‘n Beetje oppassen graag met al die stormen; voor je ‘t weet dwing je aan de andere kant van de wereld allerlei vlinders om met hun vleugels te gaan wapperen.
Ik vind het geniaal, zeker als de EU subsidie verleent. Als dit lukt dan kunnen we ook kernafval, chemisch afval en misschien wel huishoudelijk afval in de atmosfeer opslaan. Zijn we ook van die idiote plasticinzameling af. En denk eens aan de exportmogelijkheden van deze innovatie. Petje af voor de Nederlandse kenniseconomie!
Verhagen? Was dat die minister van die partij die na de staten verkiezingen zo klein werd dat de regering niet meer kon regeren en hij de schuld kreeg vanwege zijn doorzichtige machtspolitieke gekonkel bij de formatie? Die Verhagen? Die schijnt nu met een raket waarin alle overtollige CO2 van Nederland zit onderweg te zijn naar Mars. Daar moet namelijk nog een regering gevormd worden.
Onze Grote Voorvechter voor beperkte vrijheid van opponenten wil dat probleem oplossen door vliegtuigen te verplichten harder dan het geluid te vliegen. Om opstoppingen te voorkomen moeten van hem de luchtstroken langs de snelwegen tijdens de spits open zijn voor alle luchtverkeer.
Met uitzondering van de engelen van Allah. Doe mogen uiteraard niet door ons luchtruim vliegen, nadat alle linksch en islamitisch kerkenden er binnenkort uit zijn gevlogen.
@3 Hij gaat problemen krijgen met zijn voormalige collega en fatsoensrakkerige carrièrebouwer, Camiel Eurlings, die juist directeur bij de KLM is geworden. Dat wordt een vliegend vaatwerk van zachte G’s en paapse aarsverstoppingen.
Ik zou hier eerder spreken van een beproefde methode met betrouwbare resultaten dan van “innovatief”. Wellicht zou men deze methode zelfs extra cachet kunnen geven door een verwijzing naar de vaderlandsche geschiedenis, bij voorbeeld naar de V.O.C.
Onze Grote Führer wacht voor zijn stellingname nog even de opiniepeiling af. Maar in ieder geval zijn de theedrinkende linkse kerk met zijn beminde koran de schuldigen.
@3 Wel een goede vraag overigens, kan me herinneren gelezen te hebben dat er vroeger meer co2 in de lucht zat en daardoor de vogels groter werden. (iets met zwaardere lucht, dat meer opwaartse kracht geeft) ofzo.
Maar ook dat meer zuurstof in de atmosfeer de libelle groter maakte. Snap er niks meer van.
@Andre: Ja ik herinner me nog, dat mijn grootmoeder altijd vertelde over de m³ CO2 die ze kwijt moest raken. Meestal ging dat gewoon de lucht in. Maar het gebeurde ook wel dat ze oude CO2 moest meegeven met de postbode. Die het dan weer bezorgde bij een oud dametje aan de rand van het dorp, omdat ze de was er beter mee schoon kreeg.
Het was altijd wachten op dinsdag, omdat er dan vrije ruimte was. Op maandag was de buurvrouw van de overkant aan de beurt. En op woensdag de kat van de neef van de groenteboer.
@3 De gemiddelde CO2-uitstoot per voertuigkilometer van nieuwe personenauto’s in Nederland is 157 gram, en het maximum startgewicht van de 747-400ERF is 412 775 kg. Dus reken maar uit.
Neo Kolonist,
Awel, da’s excellent, maar nie in Vlaanderen en rondom Brussel, hè.
@26, Nee, dat is Belgie.
Zolang ze daar geen regering hebben vinden die het vast niet erg als wij onze overtollige CO2 bij hun in de atmosfeer opslaan.
Toch stelt dit teleur: van Verhagen, JUIST van hem, had ik méér expertise verwacht op het gebied van vuile lucht.
Dit “laat-maar-waaien”-beleid is toch niks voor hem?
Wie wordt de CEO voor de CO2? Bleker?
Grappig om te zien hoe het ene briljante idee het andere uitlokt. Met zo’n intelligente bevolking hoeven we ons nergens zorgen over te maken: elk probleem wordt in een handomdraai opgelost.
Kunnen we al die CO2 niet gewoon in de cola opslaan?
al bedenk ik me nu net dat gebakken lucht eigenlijk ook co2 is
nee moosje want verhagen zit al vol met gebakken lucht
Kunnen we die CO2 niet gewoon in Maxime Verhagen opslaan?
@31: als we nou alle CO2 eerst in, zeg eens, het Tjeukemeer opslaan en er dan een hele grote Mentos in gooien, dan spuit het zo de ruimte in!
En als we er nou gewoon een suikerklontje in gooien? Met m’n cola is het koolzuur er dan ook gelijk uit…
Ik heb het woord boortoren toch al nooit begrepen, maar die kunnen nu dus wel mooi een gat in de lucht boren om de CO2 daar te injecteren. Een andere optie is het inzetten van vrachtvliegtuigen. Dat moet te doen zijn, alhoewel ze later wel om de andere CO2 moeten laveren.
‘t Klinkt allemaal een beetje als gebakken lucht. Of een storm in een glas priklimonade, met heel veel CO2 dus. ‘n Beetje oppassen graag met al die stormen; voor je ‘t weet dwing je aan de andere kant van de wereld allerlei vlinders om met hun vleugels te gaan wapperen.
Laten we het CO2 verdampen, dat is met geld ook goed gelukt.
@Apelfoorter: goed idee. De dampkring van Mars bestaat toch al grotendeels uit CO2, dus er kan best nog wat meer bij.
Ik vind het geniaal, zeker als de EU subsidie verleent. Als dit lukt dan kunnen we ook kernafval, chemisch afval en misschien wel huishoudelijk afval in de atmosfeer opslaan. Zijn we ook van die idiote plasticinzameling af. En denk eens aan de exportmogelijkheden van deze innovatie. Petje af voor de Nederlandse kenniseconomie!
Verhagen? Was dat die minister van die partij die na de staten verkiezingen zo klein werd dat de regering niet meer kon regeren en hij de schuld kreeg vanwege zijn doorzichtige machtspolitieke gekonkel bij de formatie? Die Verhagen? Die schijnt nu met een raket waarin alle overtollige CO2 van Nederland zit onderweg te zijn naar Mars. Daar moet namelijk nog een regering gevormd worden.
En de geluidssnelheid moeten ze ook verhogen, heb je ook geen last van de knal. Geert kan, dat anders word hij boos. Het is maar een eis.
Beste Arno op 3,
Onze Grote Voorvechter voor beperkte vrijheid van opponenten wil dat probleem oplossen door vliegtuigen te verplichten harder dan het geluid te vliegen. Om opstoppingen te voorkomen moeten van hem de luchtstroken langs de snelwegen tijdens de spits open zijn voor alle luchtverkeer.
Met uitzondering van de engelen van Allah. Doe mogen uiteraard niet door ons luchtruim vliegen, nadat alle linksch en islamitisch kerkenden er binnenkort uit zijn gevlogen.
@22 Kees22 jij bedankt. Dat met vindt zal me hopelijk niet weer gebeuren. Maar ik vind wat ik gevonden heb.
@loko#2: Dank!
Daar ben ik niet voor, want dan regent het gewoon uit met de zure regen en komt het alsnog in de grond. Daar zijn we net een beetje vanaf.
Laten we CO2 weer gewoon koolzuurgas noemen, dan is er ook geen CO2-probleem meer.
@3 vind je scherp. sorry. Kom met meer.
@3 Hij gaat problemen krijgen met zijn voormalige collega en fatsoensrakkerige carrièrebouwer, Camiel Eurlings, die juist directeur bij de KLM is geworden. Dat wordt een vliegend vaatwerk van zachte G’s en paapse aarsverstoppingen.
Ik zou hier eerder spreken van een beproefde methode met betrouwbare resultaten dan van “innovatief”. Wellicht zou men deze methode zelfs extra cachet kunnen geven door een verwijzing naar de vaderlandsche geschiedenis, bij voorbeeld naar de V.O.C.
Onze Grote Führer wacht voor zijn stellingname nog even de opiniepeiling af. Maar in ieder geval zijn de theedrinkende linkse kerk met zijn beminde koran de schuldigen.
Mijnheer Groen (13),
Was het spreekwoord niet: “Beter één minister in de hand, dan de lucht van tien”?
Maxime Verhagen zorgt weer
voor een verhitte atmosfeer.
Liever één vogel in de hand dan CO² in de lucht.
@3 Wel een goede vraag overigens, kan me herinneren gelezen te hebben dat er vroeger meer co2 in de lucht zat en daardoor de vogels groter werden. (iets met zwaardere lucht, dat meer opwaartse kracht geeft) ofzo.
Maar ook dat meer zuurstof in de atmosfeer de libelle groter maakte. Snap er niks meer van.
@Andre: Ja ik herinner me nog, dat mijn grootmoeder altijd vertelde over de m³ CO2 die ze kwijt moest raken. Meestal ging dat gewoon de lucht in. Maar het gebeurde ook wel dat ze oude CO2 moest meegeven met de postbode. Die het dan weer bezorgde bij een oud dametje aan de rand van het dorp, omdat ze de was er beter mee schoon kreeg.
Het was altijd wachten op dinsdag, omdat er dan vrije ruimte was. Op maandag was de buurvrouw van de overkant aan de beurt. En op woensdag de kat van de neef van de groenteboer.
Zou Verhagen een jont gerookt hebben? Dan gaat bij zulks af en toe een lichtje op!
Stevig alles in rekening brengen, terwijl het vanzelf de lucht ingaat.
Wie heeft hem die joint gegeven!
Wat is daar nu weer innovatief aan? Er wordt al sinds mensenheugenis CO2 in de atmosfeer opgeslagen.
Amersfoort, dus…:c
@3 De gemiddelde CO2-uitstoot per voertuigkilometer van nieuwe personenauto’s in Nederland is 157 gram, en het maximum startgewicht van de 747-400ERF is 412 775 kg. Dus reken maar uit.
De eerste proefballon met CO2 wordt morgen feestelijk opgelaten op de luchthaven Apeldoorn.
Onder het motto: hoe meer hoe beter.
Ach, ook dat idee waait wel weer over…
Ik heb daar veel over gehoord, dat gassen in de lucht en de atmosfeer enzo. Maar is er dan nog wel ruimte voor de vliegtuigen?
vind dus, sorry kees.
Als ze dat maar niet in Groningen doen, vindt ik het best.