Hee Hank, is dat toevallig op de hele pagina die vol staat met Speldartikelen?
Haes: u mist de pointe: die Noordoostpolders willen hun dialect tot maat verheffen binnen hun grenzen. Er wordt nogal wat ingeslikt, vandaar onafhankelijksstrijd.
In de spraak is men autonoom vindt men: een waardige zaak om te steunen. (mits het daar bij blijft).
Mijn opa, laat nog weten, dat hij niet meer de tijd heeft om op alle slakken zout te leggen. Zoveel jaren heeft hij niet meer te gaan met zijn zwakke gezondheid.
De slakken zijn hem bovendien tegenwoordig te snel af.
een van de programmapunten van deze onafhankelijksstrijd is het terugdringen van woorden met meer dan 20 letters.
Daarom noemen de deelnemers van deze onafhankelijksstrijd zich dan ook welbewust geen onafhankelijksstrijderss.
@Paulien jr. Dat begrijp ik allemaal wel, maar wat is nu toch een ONAFHANKELIJKSSTRIJD? Toch iets heel anders dan een ONAFHANKELIJKHEIDSSTRIJD, mag ik veronderstellen, anders zou het onderscheid immers niet bestaan?
Opa bedoelt gewoon, dat de inwoners van de Noordoostpolder niet geamuseerd zijn over het feit dat er knechtjes van Geert W. uit Venlo in de gemeenteraad van Almere zitten. Daarom willen zij onafhankelijk worden van Zuidelijk Flevoland.
Hij doet tegenwoordig noodgedwongen – zijn lijf wil niet goed meer mee – een theoretische studie. Dus zijn concrete zaken wat moeilijk voor hem.
@Paulus. Ik weet wel wat een onafhankelijkheidsstrijd is, ik vroeg echter wat een onafhanklijksstrijd is. Want dat staat er echt en ik begrijp het gewoon niet.
Wat een onafhankelijkheidsstrijd is, hangt af bij welke groep je hoort. De heersende partij spreekt altijd van strijd tegen misdadige/opstandige elementen of iets dergelijks.
Na overwinning door de nog-niet-heersende-klasse wordt voortaan gesproken van onafhankelijkheidsstrijd.
By the way. Misschien kan een van de onderwijskundigen hier, of een al dan niet jonge student, mij vertellen wat een onafhankelijksstrijd is, in dit geval van de Noordoostpolder. Anders weet ik niet wat ik in moet vullen in de poll.
Wiskundig gesproken is uw theorie nogal omslachtig, het komt er in uw theorie op neer dat 1% van de in een willekeurige cursus gepresenteerde lesmateriaal zaken betreft die u niet wil weten.
De praktijk is echter dat 99% van de in een (willekeurige) cursus gepresenteerde kennis, kennis is waarover u, op dát moment, niet wilt beschikken. Op basis van deze wetmatigheid is het vervolgens mogelijk om (willekeurige) studies tot in het oneindige te rekken.
Onderzoek heeft aangetoond dat die ene procent kennis waarover een willekeurige student in een willekeurige cursus op enig moment wil beschikken zich meestal beperkt tot meer essentiële/ existentiële vragen zoals
‘Hoe laat is het pauze’?’;
‘Hoe laat is de cursus vandaag afgelopen?’;
‘Kan ik morgen wat later beginnen?’;
‘Kan ik vanavond nog het bed in met een der medestudenten?’ en ‘Heb ik nog voldoende bier in huis?
Oude van dagen Paulus: ik vrees dat het voorlopig nog even doorleren wordt voor jou: een cursus is een stapeltje A4-tjes met ouwe koek theorieën, waarvan de samenstellers hopen dat niemand ze kent zodat ze kunnen doen alsof ze het zélf bedacht hebben.
Helaas hebben ze het zelf zó vaak slecht -of niet- begrepen dat zelfs dát tot mislukken gedoemd is voor de ware wetende: ze worden dan ook veelal gered door het gekelderde dinges wat we hier onderwijs noemen.
Let op! de Jeettje theorie voor cursuswaardering:
90% van wat verteld wordt had je moeten weten;
van de overige 10% is er 90% wat je had kunnen weten;
en wat overblijft is nou net niet wat je wilde weten.
Kijk: that’s the spirit!!
In een snel veranderende wereld met een even snel veranderend kennisveld moet je alle zeilen bijzetten om de nieuwste kennis op te doen, want dat van gisteren is achterhaald en van eergisteren flauwekul van toen we nog niet beter wisten.
Een mens is nooit te oud om door te leren: slechts de zwakken van geest en inborst haken af en gaan in de politiek.
Jeumig ik ben scheel!
Dit bericht is overgenomen door de Pers (pagina 11, editie 1-12-2010). http://www.depers.nl/UserFiles/File/DePerswoensdag01december2010.pdf
Hee Hank, is dat toevallig op de hele pagina die vol staat met Speldartikelen?
Haes: u mist de pointe: die Noordoostpolders willen hun dialect tot maat verheffen binnen hun grenzen. Er wordt nogal wat ingeslikt, vandaar onafhankelijksstrijd.
In de spraak is men autonoom vindt men: een waardige zaak om te steunen. (mits het daar bij blijft).
Mijn opa, laat nog weten, dat hij niet meer de tijd heeft om op alle slakken zout te leggen. Zoveel jaren heeft hij niet meer te gaan met zijn zwakke gezondheid.
De slakken zijn hem bovendien tegenwoordig te snel af.
Haes,
Niet zo schreeuwen alsjeblieft. Mijn opa heeft jouw voorlaatste bericht niet eerder gezien dan ná mijn vorige bericht.
Opa leest snel, zoals alle aanstaande geleerden van tweeëntachtig, zodat hij er overheen gelezen heeft.
@Haes,
een van de programmapunten van deze onafhankelijksstrijd is het terugdringen van woorden met meer dan 20 letters.
Daarom noemen de deelnemers van deze onafhankelijksstrijd zich dan ook welbewust geen onafhankelijksstrijderss.
@Paulien jr. Dat begrijp ik allemaal wel, maar wat is nu toch een ONAFHANKELIJKSSTRIJD? Toch iets heel anders dan een ONAFHANKELIJKHEIDSSTRIJD, mag ik veronderstellen, anders zou het onderscheid immers niet bestaan?
Opa bedoelt gewoon, dat de inwoners van de Noordoostpolder niet geamuseerd zijn over het feit dat er knechtjes van Geert W. uit Venlo in de gemeenteraad van Almere zitten. Daarom willen zij onafhankelijk worden van Zuidelijk Flevoland.
Hij doet tegenwoordig noodgedwongen – zijn lijf wil niet goed meer mee – een theoretische studie. Dus zijn concrete zaken wat moeilijk voor hem.
@Paulus. Ik weet wel wat een onafhankelijkheidsstrijd is, ik vroeg echter wat een onafhanklijksstrijd is. Want dat staat er echt en ik begrijp het gewoon niet.
Haes,
Wat een onafhankelijkheidsstrijd is, hangt af bij welke groep je hoort. De heersende partij spreekt altijd van strijd tegen misdadige/opstandige elementen of iets dergelijks.
Na overwinning door de nog-niet-heersende-klasse wordt voortaan gesproken van onafhankelijkheidsstrijd.
Gerrit hoeft zich geen zorgen te maken. Hij kan het hogere collegegeld gewoon bijlenen. De terugbetaling mag hij uitsmeren over 30 jaar.
By the way. Misschien kan een van de onderwijskundigen hier, of een al dan niet jonge student, mij vertellen wat een onafhankelijksstrijd is, in dit geval van de Noordoostpolder. Anders weet ik niet wat ik in moet vullen in de poll.
Best knap dat Gerrit al op zijn 22e klaar was met de middelbare school. Ik hoop dat hij na zijn masters ook nog gaat promoveren.
@Jeettje (10)
Wiskundig gesproken is uw theorie nogal omslachtig, het komt er in uw theorie op neer dat 1% van de in een willekeurige cursus gepresenteerde lesmateriaal zaken betreft die u niet wil weten.
De praktijk is echter dat 99% van de in een (willekeurige) cursus gepresenteerde kennis, kennis is waarover u, op dát moment, niet wilt beschikken. Op basis van deze wetmatigheid is het vervolgens mogelijk om (willekeurige) studies tot in het oneindige te rekken.
Onderzoek heeft aangetoond dat die ene procent kennis waarover een willekeurige student in een willekeurige cursus op enig moment wil beschikken zich meestal beperkt tot meer essentiële/ existentiële vragen zoals
‘Hoe laat is het pauze’?’;
‘Hoe laat is de cursus vandaag afgelopen?’;
‘Kan ik morgen wat later beginnen?’;
‘Kan ik vanavond nog het bed in met een der medestudenten?’ en ‘Heb ik nog voldoende bier in huis?
Oude van dagen Paulus: ik vrees dat het voorlopig nog even doorleren wordt voor jou: een cursus is een stapeltje A4-tjes met ouwe koek theorieën, waarvan de samenstellers hopen dat niemand ze kent zodat ze kunnen doen alsof ze het zélf bedacht hebben.
Helaas hebben ze het zelf zó vaak slecht -of niet- begrepen dat zelfs dát tot mislukken gedoemd is voor de ware wetende: ze worden dan ook veelal gered door het gekelderde dinges wat we hier onderwijs noemen.
Let op! de Jeettje theorie voor cursuswaardering:
90% van wat verteld wordt had je moeten weten;
van de overige 10% is er 90% wat je had kunnen weten;
en wat overblijft is nou net niet wat je wilde weten.
Studeren is een eeuwig recht. Ook in tijden van hele en halve criminelen, analfabeten en cultuurbarbaren aan de macht.
Opa, dat heb je gewoon van zo’n “filosofisch” tegeltje dat hangt op de plee van jouw studenten-tehuis.
Jeettje,
Zijn wij immers niet eeuwige student in de cursus die het leven heet?
Natuurlijk, anders had ik dit niet zo mooi retorisch kunnen vragen.
Kijk: that’s the spirit!!
In een snel veranderende wereld met een even snel veranderend kennisveld moet je alle zeilen bijzetten om de nieuwste kennis op te doen, want dat van gisteren is achterhaald en van eergisteren flauwekul van toen we nog niet beter wisten.
Een mens is nooit te oud om door te leren: slechts de zwakken van geest en inborst haken af en gaan in de politiek.
Bachelor!!!!! Kun je nog altijd je Master halen….Wat leuk dat hier ook oude knarren op zitten…..!
Gerrit, ouwe makker, leuk je in de Speld te zien. We praten er straks wel over in ons studententehuis.
Dan volgt hij vast geen studie bij Inholland.
Zó is dat! Dóórstuderen is een onvervreemdbaar recht van de eeuwige student!
Mêh