Iedere vergelijking tussen Geert Wilders en Adolf Hitler is een oproep om de PVV-leider te vermoorden, zei Hero Brinkman afgelopen maandag. Het publieke debat is inderdaad niet geholpen met mank gaande historische vergelijkingen. Daarom geeft de Speld tien essentiële verschillen tussen de Führer en de leider van de PVV.
1. Ze heten anders. Geert Wilders heet Geert Wilders, terwijl Adolf Hitler Adolf Hitler heet. Kortom, wat namen betreft is er een duidelijk verschil. Zelfs het verzinnen van anagrammen of het vervangen van enkele letters brengt de beide politici niet noemenswaardig dichter bij elkaar.
2. Adolf Hitler leefde in een andere tijd dan Geert Wilders. Omdat in iedere tijd andere normen en waarden gelden, kunnen de verschillende tijden niet met elkaar worden vergeleken. In Hitlers tijd was het nationalisme bijvoorbeeld sociaal zeer geaccepteerd, terwijl dit gedachtegoed tegenwoordig alleen maar buiten de grachtengordel in zwang is. Hitlers tijd kende ook geen verschijnselen als PvdA, Winny de Jong en internet. Hitler en Wilders zijn dus in historisch opzicht andere grootheden.
3. Hitler schreef een boek. Wilders maakte een film.
4. Hitler was een socialist, terwijl Wilders een hekel heeft aan socialisten. Zo laat Wilders zijn rechterhand Martin Bosma (niet te verwarren met Hitlers rechterhand Martin Bormann) bij herhaling tirades afsteken tegen de grachtengordel-socialisten van de PvdA. Bosma heeft overigens in zijn novelle ‘De schijn-élite van de valse munters’ wetenschappelijk bewezen dat Hitler een socialist was.
5. De kans dat uiteindelijk een vergelijking met Wilders wordt gemaakt in een online discussie nadert niet noodzakelijk één. Zeker niet in niet-Nederlandstalige discussies. De kans dat iemand met Justin Bieber wordt vergeleken is zelfs 94 maal groter. Van een omgekeerde Godwin is overigens nooit sprake. Hitler heeft zich ook nooit uitgelaten over de wenselijkheid of correctheid van zulke vergelijkingen. Hij had het veel te druk met andere dingen.
6. Adolf Hitler was Oostenrijker en lijfde Oostenrijk in bij Duitsland. Geert Wilders is Limburger, maar kan Limburg onmogelijk tot een onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden maken.
7. Hun traploopgedrag verschilt. Hitler liep altijd bijzonder voorzichtig trappen op en af, en verkeerde liever op de begane grond. Wilders is juist een bijzonder bedreven traploper. Volgens zijn fractiemedewerkers roetsjt hij zingend en fluitend trappen af, alsof hij een bergwandeling maakt. Het voorzichtige traplopen van Hitler werd waarschijnlijk veroorzaakt door een ongeluk in zijn jeugd. In 1904 viel hij behoorlijk hard van de trap, toen hij achterstevoren probeerde af te dalen, met een spiegel van zijn tante in zijn armen. Hij bezeerde zijn pols en scheenbeen. De spiegel was onbeschadigd.
8. Hitler is dood. Wilders is 47.
9. Adolf Hitler gebruikte chemische middelen om zijn droom te verwezenlijken, Geert Wilders om zijn haar te bleken.
10. Wilders’ partij heeft een meeuw als symbool, terwijl Hitler’s partij het hakenkruis en de arend als symbool voerde. De meeuw en de arend zijn weliswaar beide vogelfamilies, maar daar houdt de vergelijking ook wel op. Zo komen in Nederland diverse soorten meeuwen voor, terwijl de meeste arenden hun snavel hier nooit laten zien.
Adolf Hitler past in dit rijtje linkse monsters.Hij noemde zich ‘socialist’ en zag communisme als grote concurrent van het socialisme. Het rood in de nazivlag was het rood van het socialisme.Het basisprogramma van de NSDAP uit 1920, dat later als definitief en onveranderbaar werd aangemerkt, ademde in onderdelen een socialistische en in zijn geheel anti-kapitalistische geest. De hoogste leiders noemden zich socialist…Hitler was géén nationalist, maar een imperialist.Hij was een op en top gewelddadig imperialist, het Derde Rijk, in de lange traditie van Duits imperialisme, in navolging van het eerste Heilige Duits-Romeinse Rijk en keizer Frederick III van de Habsburgers, ‘Austriae est imperare orbi universo’ en later keizer Wilhelm II.Nazi-Duitsland was een imperialistische staat die er op gericht was aan iedere nationale onafhankelijkheid en nationale zelfbeschikking een einde te maken, anti-nationalistisch.Nazi’s waren de vijand van het kapitalisme. Goebbels wilde dat het nationaalsocialisme revolutionair moest zijn om ‘de slavernij van het internationaal kapitaal te verslaan’. En zo waren de daden van de Nazi’s. Kapitalisten zijn in Nazi-Duitsland uit hun macht ontheven. Bedrijfsbelangen liggen voortaan in het verlengde van de belangen van de Staat en hetgeen de Staat wil. De Staat beveelt, ondernemers – als ze tenminste nog die naam verdienen – gehoorzamen.Stalin en Hitler waren succesvol in hun strijd tegen het grootkapitaal.Beiden staan voor een maakbare maatschappij, centraal geleid, met een utopische visie, dus links.Extreem-rechts bestaat niet.Wat ze extreem-rechts noemen, is gewoon een vorm van socialisme.Er zijn twee soorten fascisten: fascisten en anti-fascisten…
Punt 6 klopt ook niet Wilders is een indonees!!
Ook een vergelijking!!
Wilders haat Marokkanen en hitler haat joden dus ze lijken heel erg veel op elkaar!!
wat een stome vergelijking…hitler met wilders…ha,ha…
Door Hitler lag de wereld in puin ,Wilders wil juist dat het puin van Syrie en overal waar de extreme Islam de kop op steekt niet het Europese continent bereikt door Massa immigratie !!! met alle gevolgen van dien !!!!!
Hahahaha geweldig dit!!!!
http://dorlas.info/riemers%20De%20eeuwige%20terugkeer%20van%20het%20fascisme.htm
[lees deze site even dan snap je er iets meer van]
Dit is een verhaal waar van ik moet kotsen, Wilders is een man die van Nederland houd zo als het is , en ziet dat het vernietigd word door mensen die hier niet thuis horen, en dan ook nog door mensen die waarschijnlijk , familie zijn van die in 1940 ook hun landgenoten verraden,en niks bij geleerd hebben .Schande .
Wat een waardeloos artikel. Adolf Hitler leefde in een andere tijd dan Geert Wilders. Dit is absoluut verkeerd. Adolf Hitler leefde in een andere tijd ALS Geert Wilders, zou pas echt correct zijn geweest.
Daarnaast missen we natuurlijk het onvoldongen feit dat Hitler een vegetariër was en Wilders niet, hetgeen absoluut in het voordeel spreekt voor Adolfje.
Het gaat erom dat rokkanen eigenlijk te veel onder de rokken blijven van ma.
Gewoon een paar rotjes mag toch wel?
Ja, maar niet het hele jaar door.
Ik heb Adolf ooit goed gekend, ik had nog een affaire met hem. Ik was ook voorproefster, dat was minder, de laatste nog levende misschien. Hij gebruikte nooit een condoom. Hij was niet zoals de mensen denken. ’s Ochtends liet ik de hond uit als hij ochtendgymnastiek deed. Ik ben na de oorlog een escortbedrijf begonnen in Amsterdam. Ik wilde dat iedereen het even goed had als ikzelf toen ik bij hem in dienst was, los dan van dat eten. Een gevoelige man, maar daar hebben ze het wel vaker over.
Er waren wel vrienden die vroegen of ik geen spijt heb. Heb ik ooit wat aparts gevoeld, of iets in de gaten gehad? Moeilijk te zeggen, ik kon niet tegen spruitjes. Ik geloof een beetje dat hij homo was. Ik dacht dat het met een allergie te maken had. Waarom ik er nooit over ben begonnen? Mijn dochter werkt bij de Hema in de Kalvertoren. Ze heeft een Marokkaanse man. Zijn familie weet het, die vinden het niet erg dat Adolf haar vader is. Maar je weet hoe mensen zijn, ze zouden kunnen roddelen.
Hallo oma, dan hebt u nu wel last van spinrag zeker? U bent de eerste omgebouwde man naar ik mag aannemen? Wist niet dat Hitler homo was. Hij had een snor dus ik ging er van uit van niet. Maakt u zich geen zorgen wij roddelen niet hoor. Wist u trouwens dat de WC-borstels in de aanbieding zijn bij de Aldi deze week??
Apart dat buitenlanders zo goed onze vaderlandse geschiedenis kennen, als het gaat om de Holocaust, als ze van niets anders ooit gehoord hebben.
Ik heb nog nooit van een Marokkaan gehoord die voor rede vatbaar is, wel voor intimidatie, dat zit in hun cultuur.
Ik heb het liever over allochtonen, Surinamers maken er veel zelfgenoegzamer deel van uit, en ook anderen die graag een beetje hun eigen huidskleur, of iets wat erop lijkt bevorderen in dit land. De Holocaust is gewoon een politiek smeermiddel, en inmiddels zijn ook de joden weer opnieuw deel van het probleem. Je kunt niet met alle winden meewaaien.
Het fundamentalistische niet te mogen discrimineren dat allochtoon een verboden woord maakt, verduistert de vele statistieken waar men normaal zo dol op is. Het gaat om een paar woorden, omdat woordenschat en taalgebruik en manier van politiek bedrijven op de enkele dode letter van de schrift hem eigen is. ‘Rassen’ zijn tot een karikatuur gemaakt. Het concept is hetzelfde, maar omgedraaid toegepast. Zoals de oorlog die alle oorlogen moet beëindigen, hebben ze ook ‘ras’ gebruikt.
Racist is gewoon een algemene voortzetting van eerdere scheldwoorden met een specifieke raciale inslag, waar de burger nogal bang voor is, en rust op een biologische identificatie met eigen volk die eigen is aan Islam, voorheen ook het Jodendom, en aan de negers op basis van hun slavenverleden dat zo wordt voortgezet in omgekeerde volgorde, vooral de Surinamers die er prat op gaan van gemengd Joodse afkomst te zijn.
Een bordeel voor je kop.
Corrie???
Corry slaapt! Ze dacht dat het al nieuwjaar was. Ze is ook haar vuurwerk als kwijt. Dat zat aan een flitspaal vast. Evenwel, Adolf loopt hier nog rond maar Hitler is dood. Vrijheid, blijheid!!
Hitler was een socialist”
Opgezouten met die rotzooi! Socialisme is INTERNATIONAL niet NATIONAAL! Beiden zijn wel nationaal-socialistisch.
Helemaal gek van dit soort domme fouten in de pers
Dit is letterlijk het domste artikel die ik ooit heb gelezen. Wou dit even melden. Als de mensen deze twee zouden vergelijken, zou het niet vanwege de leeftijd, tijdperiode, naam of herkomst zijn. Maar om de ideeën en handelingen deze twee verricht hebben.
Noem je dat ideeën en handelingen die ze gedaan hebben?
nou sorrie wat ik nu op tv zag door die repper .nou dat vind ik diep schande wanneer mogen joodse mensen eindelijk eens rustig leven.en het schandaal dat hij nog erger is als hitler.hij vergeet dat hij zijn eigen mensen nog meer schanden aan doet.ik woon zelf in Breda maar ik weet wel dat ik nog meer op mijn hoeden zal zijn voordat ik n marokaan aan spreek.terwijl ik ook hele goede marokannen ken. maar ga toch liever met de turken om.wat wilders ook zeg ik zeg hij heeft gelijk als marokanen nu met zulke dingen beginnen heel snel terug naar marokko .geert ik blijf achter je staan.
tttttttt
[…] zijn van het feit dat iedere schandalige gebeurtenis altijd met kleine stappen begint. Hoewel de context altijd anders is, historische vergelijkingen kunnen ons wijzen hoe beter te […]
” Iedere vergelijking tussen Geert Wilders en Adolf Hitler is een oproep om de PVV-leider te vermoorden, zei Hero Brinkman afgelopen maandag ” ;
Hero had zondagavond nog flink gezopen en dat was maandagochtend nog niet verdampt vanuit zijn 15 hersencellen(*1) dus hij bralde maar wat; gewoon negeren(*2)) zou ik zeggen.
En Geert? die moet niet dom lullen
en een echte democratische partij van de PVV maken.
Hij is nu als enigste persoon lid van de partij
en NIEMAND kan hem wat maken
en NIEMAND kan hem uit de PVV zetten.
Dus laat HIJ niet iets over ondemocratisch
gedrag van anderen zeggen want feitelijk is hij
net zo’n figuur als Kim Jong-il van Noord-Korea.
Ook zo’n democratische volksvertegenwoordiger
en net zo vriendelijk en betrouwbaar……!!
(*1) 15 zodat hij niet in de wasbak plast.
(*2) let wel op de goede klemtoon a.u.b., want echte PVV’ers kunnen slecht lezen en zien alleen wat hen het makkelijkste uitkomt blijkt uit de verkiezingen.
1. Ze hadden natuurlijk wel allebei een baard behalve Hitler.
2. Ze hadden geen van beiden een remstreep in hun onderbroek.
3. Ze werden beiden beveiligd want ze hadden veel vijanden
4. Ze hielden allebei van het volk
5. Ze spraken geen Engels behalve Wilders
6. Ze spraken allebei veel poep
7. Ze waren beiden geen verleden tijd
waar slaat dit nu weer op, media gaat flink tekeer, wat is jullie frustratie. Dit is noch erger dan de uitspraak, meer of minder Marokkanen. Schamen moeten jullie zich. Mijn stem gaat naar Wilders
Hitler heeft mensen verplicht gedeporteerd .met treinen, eindstation de dood .hun hadden geen keuze om ergens anders heen te gaan hun moesten op een lijst .hun bezittingen zijn afgepakt .wie vluchten wilde werd direct vermoord hij heeft moeders de kinderen weg genomen en ook gedood .schamen jullie niet . opmerkelijk is wel .dat hier in Nederland .de opa van onze Vice President de lijsten gemaakt heb Abraham Asscher met ondersteuning van Opa Cohen.. hun wilden niet . als ik niet wil ,doe ik het niet ..[dat zeg ik ] en hoe zijn de lijsten gemaakt ? wie stond er te eerst op ? Wie geen geld had .de armen weerlozen …. schamen jullie niet ? alleen om dat er een paar criminele marokaanen naar huis zullen , wat jullie doen is het volk ophitsen ” dat is een heel gevaarlijk ding .. dat lijkt meer op een gobbels mannier ” ik ben van 1944 … en dat wat jullie hier brengen heeft met wilders helemaal niets te maken . en op internet staat het hele geschiedenis te lezen …
Vooral de misplaatste punten maken het een lastig punt om uw punt te begrijpen. Interpunctie en grammatica, daar maken we een punt van.
Of, om het punt voor iedereen begrijpelijk te maken; schrijven in het Nederlands blijft voor sommigen een lastig punt…
Jaren 30/40 versus Heden deel 6
Op dit moment hebben we net de gemeenteraadsverkiezingen gehad waar de heer Wilders de vraag stelt of er meer of minder marokanen in nederland welkom zijn.
Met deze vraag stelt hij zich op gelijke hoogte met de Adolf Hitler.
Was Hitler ook niet een man die oproep tot haat van een complete bevolkingsgroep?
Was Hitler ook niet een man die vanuit een ander land dan het land waar hij deze oproep deed afkomstig was?
Oostenrijk een voormalig onderdeel van het Duitse rijk .
Wilders een man waarvan de moeder in de voormalige kolonie Nederlands Indie is geboren.
Beiden in principe buitenlanders die tot haat oproepen in het land waar ze naartoe gemigreerd zijn, in Wilders zijn geval geboren zelfs ,maar toch.
Wilders roept dat het niet uitmaakt of het eerste ,tweede of derde generatie marokaanse gastarbeider is die iets uitvreet, gelijk de grens over.
Geld hier dan niet hetzelfde voor hem?
Tweede generatie Indo die hier de boel loopt op te fokken?
Nu is het zo dat we deze vergelijking niet mogen maken tussen de beide heren.
Maar vergelijkingen op geschiedschriftige wijze bewijzen helaas wel dat de vergelijking er is.
Hitler was een buitenbeentje in zijn schooltijd.
Werd genegeerd door de populaire scholieren.
Deze vergelijking gaat voor de heer Wilders ook op,aangezien hij in jeugd 1 van de weinige kinderen was van een andere afkomst.
Wilders werd gepest het woord neger, waar hij mee vergeleken werd.
De kinderen in zijn omgeving kenden geen donkere mensen of mensen met indonesische gelaats trekken.
In Hitler zijn geval heeft het er voor gezorgd dat hij door de pesterijen een drang naar macht kreeg die zijn weerga niet kende.
In voorgaande stukken kunt u lezen dat de ressie in die tijd en in de huidige tijd perfecte tijden waren voor mensen als Hitler.
Zoals de huidige tijd de perfecte tijd is voor een op macht beluste Wilders.
Is het toevallig dat Hitler een man was die de alleenheerser in zijn partij was en geen tegenspraak dulde?
Is het in PVV ook niet zo dat de heer Wilders de alleenheerser is en geen tegenspraak duld?
Ben ik de enige die deze vergelijkingen ziet of zijn er meer mensen die dit zien?
In tijden als de jaren 30/40 en de huidige tijd zijn de mensen makkelijk beinvloedbaar.
Toen en nu werd er naar een slachtoffer gezocht waar naar verewezen kon worden.
Toen de joden nu de moslims,marokanen,polen roemen en verder iedereen die niet in het geijkte plaatje past.
In plaats van te kijken wie er nou werkelijk schuldig is aan de ellende waar een hoop mensen in verkeren is dit de makkelijkste oplossing.
Her zijn heel simpel gezegd de regeringen en de banken die een crisis te weeg brengen en hier in meerdere gevallen zelf beter van worden,zowel nu als toen.
Door in beide tijdsvakken een schuldige aan te wijzen en zo de daadwerkelijke schuldigen te beschermen worden en werden er haatcampagnes in elkaar gedraaid.
Ik hoop zo dat de mensen eens gaan inzien dat ze bespeeld werden en worden en dat als ze niet uitkijken we steeds dichter bij een herhaling komen van een oorlog.
Alleen met de huidige technologie die grotendeels door Duitse wetenschappers in Amerika na de tweede wereldoorlog in ontwikkeling is gezet bestaat de kans dat als het zover komt het deze keer een allesvernietigende oorlog word.
En of dat dan met een Wilders aan het hoofd is of een andere gek ,als wij dit soort excessen vanuit ons mens zijn toestaan zal het gebeuren hoe dan ook.
Ik wil iedereen vragen om eens vanuit het mens zijn te kijken en niet vanuit achtergrond,geloof cultuur of weet ik veel wat.
En tuurlijk zitten er tussen de marokanen klootzakken,maar tussen welke bevolkings groep zitten die er niet?
Tot zover deel 6 van Jaren 30/40 versus Heden
Lees meer: http://www.protestdichter.nl/news/jaren-30-40-versus-heden-deel-1-tot-en-met-6/
Creëer gratis uw eigen website: http://www.webnode.nl
Janssen, kom je toevallig uit Algerije?
Endlosing van Marrokanen
Wilders roept hier toe op
Generalisatie van een bevolkingsgroep
Wilders dondert nou toch op
PVV
Of een verkapte NSDAP?
Wie wil dit echt?
Wie doet hier aan mee?
Ik roep u allen op om tegen te werken
Laat de harten van de mensen
Eerst maar aansterken
De schrik die deze uitspraken veroorzaakt
Maakt dat ik me helemaal leeg braak
Wilders je praat als een NAZT zwijn
Is dat wat je wil
Vind je dat nou fijn
Voor mensen die het met hem eens zijn
Leer je geschiedenis
Die doet pijn
En jullie willen dezelfde dingen
Maakt dat ik op jullie hoofden wil springen
Nazi Nederland is geboren
Vecht hiertegen
Laat je horen
Tieft de Wilders in het gevang
Hij werkt alleen maar aan zijn eigen belang
Een partij waar hij de baas mag spelen
Maakt me bang
Hitler deed dit ook bevelen
Deed de joden in ban
Marrokanen op deze manier verkettert
Wilders die een Hitlertje doet
En een bevolkingsgroep verplettert
Mensen gebruik nu toch je verstand
Er is hier veel meer aan de hand
Wilders roept wat sommigen willen horen
Om een macht te grijpen
Die Hitler heeft verloren
Volgende stap is dan waarschijnlijk
Annexatie van Belgie
Voor zijn groot Nederlandse Rijk
Wilders ,man wat word ik misselijk
40/45 herhaalt zich hier
Stop dit gezeik
Stop dit gekier
Damn wat maakt me dit toch boos
Mens wat ben je dom
Omdat je Wilders koos
Gave rap man! Als je ’em ietsjes stroomlijnt en de spelfouten eruit haalt kan ie zo de top 10 in.
de meeuw werd wel gebruikt als sybool van de Jeugdstorm
Ze hebben ook 2 armen, benen enz.
Misschien ook bloed door de aderen. Hebben eventueel ook een vader en moeder gehad
Wat een stelletje sukkels zijn hier bezig zeg…..
Waarom hoor je niets over italianen, spanjaarden, grieken enz, die zijn in de 60 en 70 er jaren hierheen gehaald om het vuile werk op te knappen net zoal Marokkanen? Deze hebben hun jeugd een betere opvoeding gegeven en normen en waarden geleerd. Hoe het komt dat dit bij veel Marokkanen niet is gelukt zal wel aan de aanpassing van hun ouders en grootouders gelegen hebben. Dat komt de laatste jaren naar buiten. Het zwaaien met 2paspoorten, Marokkaans en Nederlands, doenze alleen als het hun uit komt. Schreeuwen dat ze in Nederland geboren zijn en dus Nederlander zijn laten ze zien met hun 2 paspoorten. Ben je nu een Nederlander? Waar maak jij je dan druk over, ben je Marokkaan lever dan het Nederlands paspoort in. Is de uitspraak van Wilders ok! Voor mij dus niet maar om dan 2 verschillende zaken door elkaar te halen klopt dan ook niet. Ga lekker allemaal verder met je eigen leven, Marokkaan, Nederlander of als inwoner van Limburg.
Hitler had geen Arische uiterlijk. Wilders wel.
hihi haha
kijk eens naar zijn jeugdfoto’s
Wilders is niet Arisch maar wel hysterisch
Nog een verschil, Hitler had het gemunt op joden die gewoon een waardevolle bijdrage leverden aan de samenleving en niets en niemand kwaad doen en dood wilde hebben en andere landen wilde veroveren, Wilders heeft het gemunt op criminele Marokkanen die niets toevoegen aan de samenleving in zijn algemeenheid en oververtegenwoordigd zijn in de statistieken betreffende criminaliteit, die hij niet dood wil hebben maar wil verplichten om mee te doen in Nederland in positieve zin! Ik heb nog wel 20000 verschillen trouwens! Dit is trouwens een heel slecht stukje nutteloze journalistiek, gelukkig wel ontzettend objectief!
wilders is de enige die eerlijk is en het durft te zeggen, de andere zouden het willen ze zijn blij dat wilders het zegt ,hij verwoord wat alle stemmers van de pvv willen en daarom heeft hij zoveel zetels begrijpen die andere politici dat niet?ik denk van wel maar ze willen de momopolie niet kwijt, en proberen via de media de man met de meeste zetels in de grond te trappen en kwijt te raken door negatieve berichten maar als we in hun hart kijken zijn ze precies hetzelfde
Jemig zeg…..echt het niveau van een pedaalemmer hier!!!!!
Hitler hield zijn verkiezingsretoriek in een bruin hemd. Wilders in een bruin café
2 en 8 zijn hetzelfde
neen hoor, 2 en 8 = 10
Hitler had een snor, Wilders is zelfs nog te beroerd om aan movember mee te doen. Hitler vergaste de joden, Wilders liet zich door joden vergasten. Zo kan ik nog wel even door gaan :p
Hee ik ken er nog een paar hitler legde de wegen aan wilders ook meer asfalt. Hitler kwam met de auto voor iedereen ook de gewone man dat was de volkswagen. Nu wat tegenstellingen. Wilders wil uit de eu.
Hitler wilde 1 rijk dat wilde we toen nit. Mu hebben we nagenoeg hetzelfde en we moemen het eu ipv rijk.dat verschil zie ik eigenlijk niet.
Toen was t niet vrijwillig. Nu ook niet er is een referendum geweest daarover en we wilde met meerderheid eigen munt handhaven. Politici hebben gewoon doorgedrukt wat we niet wilden.
Hitlers Symbool had een Adelaar geen Arend. wel op blijven letten Speld redactie!!
Moeilijk te vergelijken. De geschiedenis is geschreven door degene die de oorlog gewonnen hebben. Ik zou mensen ook weg leiden van mijn eigen oorlog misdaden door de verliezer als een duivel neer te zetten.
Toentertijd herkende men het kwaad te laat! Dat is nu wel anders. Maar wordt er ook (van hogerhand) ingegrepen?
Ik heb inmiddels wat gegoogled en kwam er achter dat zijn moeder uit Indonesië komt; dus als Wilders straks straf krijgt kan ie op het vliegtuig naar Jakarta waar hij als ‘nazaadt’ vanaf stamt.
Zag ook een jeugdfoto van Geertje; zag eruit als een dope-dealer avant la lettre.
Misschien eens wat minder waterstof peroxide drinken; want van binnen wordt je niet blanker Geertje.
Nog even en je overhemden krijgen de zelfde kleur als je vaste afvalstoffen…….
Ik hoor het belangrijkste verschil niet terug in de lijst:
Voordat Hitler zo uitgesproken haat begon te zaaien naar bepaalde bevolkingsgroepen had hij al zijn land uit een enorme economische crisis gehaald en tienduizenden banen gecreëerd. Ons Geertje heeft helaas die stap overgeslagen…
Limburg onmogelijk onderdeel van het Koninkrijk der Nederlanden? Nee, weet je wat? Limburg onafhankelijk en vervolgens Nederland annexeren! Het is een kwestie van geduld tot dat heel holland Limburgs lult!
Maar weet je wat? Als Limburg onafhankelijk wordt, wilders uitzetten! Je wil als provincie toch niet geassocieerd worden met die gast.
Hitler was gruwelyk antisemitisch. Geert is pro-joods en steunt daarmee de enigste vrije democratie in het Midden-Oosten.
[…] retoriek is één op één te vergelijken met de retoriek van Hitler. Het PVV-partijprogramma zou zo door kunnen gaan voor […]
Hitler was een nationaal socialist. Dat is wel even wat anders dan een ‘gewone’ socialist! Deze vergelijking vond ik dan ook onaanvaardbaar.
nationaal-socialist is precies dat wat het zegt: socialist (voor de sores van de arbeider) maar dan alleen die van de eigen nationaliteit (alléén deutsche arbeiter..dus niks internationaal socialisme).
Dat trekje heeft PVV langzaam aan ook: vooral voor de eigeuh laaggeschoolde arbeiders (NL truckers, NL schilders, NL verzorgers, etc…vs oostblok banenafpakkers en moslim nietbetrokkenen verplegers (die meer dan minder stelen van de oudjes..).).
.
Wat een waardeloos artikel, als je eerste argument is dat ze niet hetzelfde zijn omdat ze anders heten… hoef je de rest eigelijk a niet meer te lezen! Ik denk dat Sake en Richard samen het IQ van een goudvis hebben
En Gek Geertje heeft het EQ van een seriemoordenaar.
De empathie van een haai.
En de knuffelbaarheid van een clusterbom.
Mooi weer vandaag trouwens.
Hitler heeft uit zijn eigen vrije wil zijn eigen partij opgericht.
Wilders is uit zijn partij gezet en vond daarna dus pas dus dat hij zijn eigen vrijerspartij moest oprichten en was daarna dus zelf als een vogel zo vrij geworden. Feitelijk zorgt hij er wel voor dat er nagedacht wordt om de irritatie over hem de wereld uit te helpen. Dat is weliswaar een ondankbare rol, maar hij moet echter wel een keertje ophouden. Het begint me te irriteren en ik ben de baas en niemand anders. Dat moet een keertje fucking duidelijk gemaakt worden. Is dat fucking duidelijk ?!?!?!
is er eigenlijk weleens uitgezocht hoe zijn ouders waren in de oorlog?
zou dat misschien een hoop verklaren? zo niet, dan heeft die toch een foute frater gehad op school…..
Beste Ben, Ik heb geen historisch onderzoek gedaan in dit verband, maar ik vindt wel dat je daar in zijn stadium overheen gegroeid zou moeten zijn. Hij is weer eens te ver gegaan gisteren, Marokkaanse jongedames zien er juist lekker uit en zijn aardig, dus daar moeten er meer van komen, dat staat vast. Ik beraad mij over de mogelijkheid om criminele Nederlandse meisjes naar Marokko te verbannen, na te denken, wat vindt u daar van ?
Nog een verschil: Hitler had maatjes in het buitenland: Mussert, Mussolini en Herohito. Wilders niet hoewel hij in Australië een kloon probeert te maken.
nog een vergelijking. Geert Wilders woont in een geheime bunker in Den Haag en wat deed Hitler in de oorlog ….
wat is dit voor een grote onzin mensen met elkaar te vergelijke houden jullie eens in plaats van deze onzin eens bezig met wat er in dit land gaande is en betrek jullie eens wat meer bij de mensen dan weten jullie ook eens de echte problemen ik denk dat jullie veel te veel vrije tijd hebben om dit te doen trouwens ik heb een diepe haat voor hitler hij is allang karkas de groeten
welkom bij de anti nazi club
Als u een punt wenst te maken, zet er dan een punt achter, anders is uw punt niet echt leesbaar, en dat is toch wel een puntje…
Hitler had een snor en Wilders een bokkenpruik..
Adolf had èèn bal en Geert heeft geen ballen.
Hitler had een echt leger Geert heeft een leger folderbezorgers.
Adolf verfde zijn haar in zijn eigen kleur en Geert in dat van zijn oma.
Hitler had het niet zo met de Joden en Wilders heeft er alles van gekregen.
Adolf beroofde de Joden van al hun geld en Geert krijgt het allemaal cadeau.
Hitler bezette Nederland met zijn leger en dat gaat Wilders niet lukken met zijn folderbezorgers.
Adolf had folteraars van de S.S. en Geert heeft folderaars van de W.W.
Hitler had een scheiding in het midden aan de rechterkant en Geert scheidt rechts door het midden.
Adolf had een aardige zeiksnor en Geert is er een.
Adolf groeide op in de mistdampen van de Oostenrijkse heuvels en Geert in de kolendamp van de Limburgse heuvels.
[…] en Adolf Hitler laat zien. Gezien de huidige discussie opnieuw actueel en nog steeds hilarisch. http://www.speld.nl/2011/05/12/tien-verschillen-tussen-geert-wilders-en-adolf-hitler/ […]
Wilders heeft gewoon heel vaak gelijk klaar, het is ook niet voor niets dat de pvv meer stemmen had eerder dit jaar dan cda en de pvda bij elkaar.
hij zegt wat de lokale bevolking denkt maar niet durft te zeggen
hij heeft het in het begin alleen een beetje bond gemaakt met zijn onproffesionele uitspraken over het geloof en dat bijna alles door immigranten kwam (wat deels klopte maar niet volledig) het klopt ook dat Nederland gewoon teveel heeft gegeven en er niets voor terug krijgt en een grens moeten stellen, het klopt ook dat het beter zou zijn de europese unie uit te stappen en de euro weg te doen
tegenwoordig in veel van zijn uitspraken heeft hij ook vaak gelijk en mensen die hem steunen zijn niet perse racistisch, ik woon in azie al jaren en meeste van mijn vrienden zijn buitenlands, in nederland had ik ook veel buitenlandse vrienden en toch zou ik wilders stemmen
het is een feit dat nederland zelf, en de nederlanders weer zouden groeien als volk en rijk als hij minister president zou zijn, in veel dingen heeft hij gelijk
dat mensen hem precies op zijn soms harde en brutale uitspraken pakken en hem vergelijken met hitler is pure dommigheid en triest
hij spreekt misschien dingen soms te brutal uit maar hij is recht voor zijn raap en eerlijk, iemand geen valse hoop en troep roept zoals Balkenende toen en nu Rutte
Hitler droomde in het Duits, Wilders in het Nederlands
ik zei al langer dat wilders op Hitler leek, maar iedereen schijnt het met me eens te zijn om een geheimzinnige reden
Hitler een socialist?hij word uitgelachen door de socialistische partij man
De Amsterdamse metro, dat aluminium type heet Zilvermeeuw. Gebouwd in Duitsland. Ook fout?
als we hitler nog hadden dan waren er geen buitenlanders meer wel jammer dat hij dood is HITLER
als hij nog in leven was dan was jij wel dood dus dat is niet zo JAMMER
Niemand die de aardige parallel opmerkt met het kleine essay van Tucholsky uit 1932, over de vraag of Hitler, dan wel Goethe de grootste Duitser was.
http://www.textlog.de/tucholsky-hitler-goethe.html
In Adolf zijn tijd was Duitsland een bende. In Geert zijn tijd is Nederland een enorme bende. Weer een vergelijk.
Hitler had een relatie met een Duitse vrouw. Wilders met een allochtoonse vrouw
Und noch ein großer Unterschied. Über Hitler habe ich bereits in der Schule gelernt und kenne seine Geschichte recht gut. Von Wilders hab ich noch nie gehört.
das ist richtig
” 4. Hitler was een socialist, terwijl Wilders een hekel heeft aan socialisten. ”
Kortom. Ze hebben allebei iets met Haat en het Hekelen van mensen..
kan wel zijn maar liever wilders als dat zooitje in de regering die heel nederland verloochend en kapot maakt
nee nee nee Hitler was geen socialist hij LOOG
9. Hahaha
Wat een onzin. Heeft de schrijver geen beter verhaal.
nee
Natuurlijk was Hitler een socialist. Het waren ook met name de socialisten die op Hitler stemden:
http://www.awiering.nl/socialism.htm
Je mag niet zeggen Nederland is vol(Pim Fortuin)Nederland is een beetje druk(in die tijd) heeft Pim dat is een keer gezegd.Wilders kan beter zeggen minder rotzooi/troep van buiten af dan zou het waarschijnlijk niet discriminerend geweest zijn.
Ik denk dat mensen eerst eens moeten weten wie Hitler was.
En om Hitler dan met Wilders te vergelijken, zou wel kunnen kloppen op een aantal punten.
Maar kijk dan eens naar wie of wat Hitler was:
http://thegreateststorynevertold.tv/#up
Iedere seconde aandacht aan de voorman van de pvv is te veel. Ook deze reactie helaas
Bad artikel hee
Verschil 11. Hitler had iets tegen Joden. Wilders iets tegen Marokkanen. Heel wezenlijk en volkomen correct (van Wilders dus).
Verschil 12. Des Führers Hund: Blondie. Der Führer is nu zelf Blondie.
Verschil 13. Hitler pleegde zelfmoord. Hidler vergelijken met Witler is zelfmoord op hem plegen.
Verschil 14. Hitler verbood alle boeken. Wilders alleen de koran.
Verschil 15. Hitler hield van kunst, mits niet ontaard. Wilders alleen van die ranzige botervloot op zijn kop.
Verschil 16. Hitler was homoseksueel, en probeerde ze allemaal uit te roeien. Wilders houdt van een Hongaarse, maar het is geen zigeunerin.
Verschil 17. Een Oostenrijkse volksmoordenaar met een snorretje vergelijken met Hitler is ook demonisering.
Verschil 18. Joden zonder pas hadden destijds geen kans. Mijn Duitse vriendin is blij dat ze nog een ander paspoort heeft – voor het geval Gek Geertje ooit de Grote Zeis in handen krijgt.
Verschil 19. Hitler had last van een onbedwingbare neiging scheten te laten. Een linkse hobby die door andere socialisten uit opnames van zijn redevoeringen is weggeretoucheerd.
Wilders zit niet voor niets in afzondering, maar hij vindt dat hij lekker ruikt. Maar hij heeft vooral last van de wereld, die zijn almachtsfantasieën fnuikt.
Verschil 20. Der Tod ist ein Meister aus Deutschland. Nu hebben we geen landen meer, maar de EU, de NAVO en de VN. Denk maar niet dat een zelfpijper uit Venlo ons dat allemaal afneemt.
Moraal: geen. “Lach en stoot glazen stuk tegen elkander” (M. Nijhoff): de geschiedenis herhaalt zich slechts als komedie. Fijn weekend!
punt 4 klopt niet , vele standpunten van de PVV vertonen verregaande overeenkomsten met het (nationaal) socialistisch gedachtegoed, bovendien maakte (liet maken) ome Adolf ook een filmpje ; Triumph des Willens .Zeearenden zijn er hier ook diverse. Punt 8 is maar de vraag 😉
Zal aan mij liggen maar ik zie het nog steeds niet.
En hij had een snor.
Hitler kon veel beter schilderen!
is welders en nederlander.hij verft zijn haar elke dag om niet op en marokkaan te lijken.
De Speld spreekt zichzelf tegen omtrent punt 8, wat bij deze dus als onwaar kan worden bestempeld. In onderstaand artikel wordt gesteld dat Hitler 120 is en in Montevideo woont. Hij zou dus nu ongeveer 124 jaar moeten zijn, aangezien zijn overlijden niet de revue is gepasseerd.
http://www.speld.nl/2009/05/27/rechtse-politicus-gedemoniseerd/
Marokkanen kropen vroegâh Adolf in zunne reedt; en als Adolf nog leefde zouden ze dat nog steeds doen. Naast het ophangen van joden natuurlijk..
Play it again Sam
Marokkanen zijn geen Joden. Hoewel er wel Joden in Marokko schijnen te wonen. Maar die stemmen weer niet op de Meeuwenpartij.
Wat zijn valse munters? Bijten die?
3. Adolf maakte ook een film via lenie Riefentahl, Wilders schreef ook een boek.
De laatste klopt niet helemaal – denk aan de zeearend en de visarend. Maar er zijn ontegenzeggelijk meer meeuwen, die krijsen en alles onderschijten, dat is een duidelijk verschil. De keuze van het symbool is veelzeggend, een psycholoog zou er interessante conclusies uit kunnen opmaken.
geschreven door een prepuberscente clown
Wilders wil Nederland en Vlaanderen samenvoegen en hij is geboren in Limburg, dat grenst aan Vlaanderen.
Hitler lijfde Oostenrijk bij Duitsland in, maar hij is echter niet geboren in een gebied dat aan Oostenrijk grenst. Hitler is namelijk in Oostenrijk zelf geboren. Bruno Ganz, die Hitler heeft gespeeld, is doorgaans wel geboren in een gebied dat aan Oostenrijk grenst, namelijk Zwitserland.
Kortom: bij Hitler was het een acteur, bij Wilders niet.
Huh? Bij Wilders toch ook? Hij speelt toch zijn eigen karikatuur?
Geert wilders bedoelt het goed, hitler niet.
Geert Wilders is een Held, hilter een crimineel
Geert Wilders Haat Rutte, Hitler is verliefd op rutte.
Geert Wilders is eerlijk, Hilter liegt.
@Piet en @Pvvstemmer, jullie PVVTokkies begrijpen het niet.
Wilders is een opportunistische populist die zijn achterban ‘dom uitschot’ noemt achter de schermen. Met dergelijke “goede bedoelingen” zou ik de reet van mijn vatzige buurvrouw nog niet eens afgeveegd willen zien.
Wilders is een relschopper, Hitler deed (helaas) ook iets met de kansen die hij kreeg.
Wilders en Rutte zijn geweldige toneelspelers die de politiek in een poppenkast veranderen (re: doe es normaal man), Hitler schoot ze dood als hij het niet met ze eens was.
Wilders ontkent standaard alles dat hij op zich afgevuurd krijgt. Of dat eerlijk is wordt dus bepaald door de eerlijkeheid van zijn mede-politici.
Hey, laten we op hem stemmen, dan kunnen zijn desastreuse plannen zorgen voor een gezond herstel zonder al te veel kritiek, nadat hij geforceerd is afgetreden. Als ik in de toekomst kon kijken, zou ik nu vast gaan stemmen op de partij die de achtergelaten rommel van de PVV mag opruimen.
En jij bent kortzichtig….
Domme hufter wie dit geschreven heeft. Gelukkig dat wij limburgers niet bij die buitenlanders mix behoren Nederlands/Duits/Argentijnse. Die bastaarden
Ikke ook Limmurger maare uit Maastricht ook goed? Wij ik ook Reulings allemaal mix beetje buitelander allemaal jij ook! Jammer hè? Enne wilders ook hij halve Indo half islamietje hij daarom altijd blonde anale spoelings jij ook? Dus toedeledooki mijn lief multiculti bastaartje Reulingske neet beuke erreme jong: welkom in d’n echten wereld! Puunske
Kolo niaal Huilend tegen zijn moeder! mama, ik ben nu 30 jaar in Nederland. Nog steeds krijg ik geen werk als vertaler, ik wordt gediskrimineerd omdat ik de Nederlandse taal nog steeds niet beheers.
Wilders is geweldig! Hij ziet in dat die allochtonen profiteren van de Nederlandse domheid 😉 … Baas in eigen land
Jeetje eindelijk iemand die toegeeft dat Nederlanders Domme Mongolen zijn. Maar het is eenmaal zo een mongool weet niet wie daadwerkelijk misbruik maakt van zijn achterlijkheid. De allochtonen ?? of Wilders ?? Ra Ra Ra Mongooltje.
Wie of wat is Geert Wilders? Kheb ook wel eens wat over een zekere Ad Hitler gelezen ooit in een grijs verleden maar dan houd het op ( (schijnt dattie ontzettend grote oren had , leek wel een konijn zelfs) ,)
Hmmm…toch zegt mij een onderbuik gevoel dat ik wat gemist heb….
Waarom toch steeds maar op die verschillen blijven hameren?
Omdat Wilders anders vermoord wordt, staat er toch? Wij beveiligen hem wel, maar we vallen daar na al die jaren zo’n beetje bij in slaap. Om wakker te blijven, doen we de hele dag Action Games. Ik heb bijv. levels in GTA (Grand Theft Auto) waar je een Chinees tienduizend euro voor moet betalen. Maar wel mooi zelf opgebouwd.
Als er serieuze dreigingen tegen Wilders komen, kan ik nog maar drie uur per dag GTA spelen, en dan word ik ingehaald door de lijfwachten van Assad. Dat moeten we niet willen, met z’n allen, in dit land.
Geachte mevrouw van Beurden,
Waarschijnlijk om dat het de kop van deze onwaarschijnlijke discussie betreft. Zoveel reacties moeten wel in goede aarde gevallen zijn, anders was het bij de 25 wel gestopt. In de hoop u vraag hiermee voldoende beantwoord te hebben,
Met vriendelijke groet,
Lodewijk van Eikeltjesland
Gestopt met lezen bij “Hitler was een socialist”. Niet grappig, want de man was een nationaalsocialist die miljoenen socialisten heeft vermoord!
Een berichtje de mist in, dus nog maar eens: die verwijzing komt uit het Magnum Opus van Martin Bosma: die gebruikt deze vergelijking graag. Waarom geen idee: misschien om in een later stadium van Geert W. ook een socialist te maken – altijd handig als je de macht over links moet grijpen.
Maarre, misschien is het tijd om een nieuw draadje te beginnen? Zoek tien verschillen tussen Martin Bosma en Martin Bormann?
Leg “demoniseren”, hier veel gebruikt, maar eens uit aan een atheïst… (Atheïst ja, dus niet socialist, hoewel een socialist hoogstwaarschijnlijk wel een atheïst zal zijn geweest in nationaal-socialistische tijden.)
Nee, wij nazi’s moesten van Wilders (of Hitler, daar wil ik af wezen), een koppelriem dragen met daarop “Gott Mit Uns”. En ik was de enige atheïst van onze Sturmban, de rest aanbad God of hij Geurt zelve was. Pas na mijn dood ben ik afgestapt van het atheïsme, toen bleek dat Ahtheus niet bestaat.
…ehm de nederlandse NSB “hulppolitie” had een meeuw op hun vlag!!!!
Zoek de verschillen tussen Gerard Rutte, Jort Kelder en Gerard Joling.
Gerard Rutte?
Wilders is de nar van het Nederlandsche parlement. Hij mag de ongezouten mening geven van een groeiende groep Nederlanders. En het is alleen daarom al verstandig om naar hem te luisteren. Wilders is (gelukkig) geen bestuurder, terwijl Hitler toch echt een Fuerher was.
Een groep Nederlanders zonder mening dus. En Wilders vertelt ze wat ze moeten menen, hmmm … dat is geen verschil met Hitler; probeer het nog eens …
Niet doen hoor Frans! Je krijgt net zo lang “probeer het nog eens” tot je precies zegt wat Jeettje wil. En dan gaat’ie je uitlachen, dat je zo makkelijk te manipuleren bent. En dus een makkelijke prooi bent voor Wilders. Maar luister vooral ook niet naar mij. Denk gewoon zelf, je hebt geen Leider nodig!
Wilders is de nar van het Nederlands Parlement. Hij mag nu nog ongezouten weergeven, waarom het overgrote deel van de in Nederland wonende bevolking hem een nar vindt.
O jee… Lodewijk doet een Herman Finkersje: http://www.youtube.com/watch?v=lNTBWZZrcfA
Hij is leuk en inderdaad mijn favoriete cabaretier, dit neemt niet weg dat na lang oefenen men bij mij zijn of haar eigen woorden mag gebruiken,De voorspelling van nationale papegaaien politiek heb ik al eerder gedaan, dat gaat vroeg of nog vroeger dus gebeuren.
Hitler was helemaal geen socialist. En Wilders heeft als het om inkomensverdeling en bescherming van de zwakkeren (Nederlanders) een tamelijk linkse visie.
Overigens mis ik een belangrijk verschil. Hitler was zwart en Wilders doet krampachtig poging om blond te lijken.
Hitler en de NSDAP hadden geen arend maar een adelaar als symbool.
Overigens was de meeuw het symbool van de nationale jeugdstorm, De Nederlandse Hitlerjugend
En de PVV heeft geen meeuw, maar een zeevogel als logo, dus daarin is de Nationale Jeugdstorm ook weer anders. 🙂
Het zijn beide socialisten. Het economische programma van de PVV en de SP ligt heel dicht bijelkaar. Waarbij dat van de PVV meer gericht is op nederland door bijvoorbeeld europa en ontwikkelinkshulp te willen afschaffen. Je kan dus stellen dat de PVV een meer nationaal socialistisch karakter heeft.
Hitler haatte Joden. Wilders is pro Joods.
Lijkt te kloppen, Gelukkig zijn mijn oma en moeder door de Duitsers vrijgelaten uit Westerbork, hoe en waarom weet ik niet, dus snap ik dat ook niet een ander gedeelte is afgevoerd. Grof of al te kwetsend taalgebruik zijn echter geen goede zaak voor de Joden.
[…] om reclame te verbergen. Inloggen. Tien verschillen tussen Wilders en Hitler | De Speld To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You […]
Die witte en donkere vogelkleuren hebben te maken met de haarkleur.
Ja, precies! Zelfcensuur, om goede vrienden te blijven met de bezetter? Stockholm-syndroom? Of gewoon blijk van gedeelde standpunten met de multinationals, banken en -in mindere mate- het MKB die binnen de VVD de dienst uitmaken? Met enige dichterlijke vrijheid zou men kunnen stellen dat de VVD en haar achterban een moderne variant zijn van de NSB in dienst van den bezetter, weliswaar met dit verschil dat die groeperingen traditioneel al een dikke vinger in de pap hebben in het bestuur van deze in economische en fiscale zin vrijbuiterig vrijheidslievende doch zeker niet volkse en eigenlijk al evenmin democratische partij.
In WO1 liep Hitler hier ook al rond. We gingen haast dood van de honger. De Duitse grenswachten hielpen ons. Als de NL grenswachten wat in de mot kregen schoten ze ons dood zie ook de electrische grens. Ze wilden geen ruzie krijgen met de Duitsers. Ook leuk.
Sorry maar Hitler en Wilders zijn totaal niet te vergelijken.
Hitler had gelijk, Wilders niet.
kutzakken nu afkraken en dadelijk weer janken als hij met de dingen toch gelijk had.er komen gewoon teveel buitenlanders naar Nederland.
en een paar weken erna ook hun loonbriefje op maandag inlevert
Probeer je gedachten eens in duidelijke vorm te gieten? Er missen nogal wat woordjes om het echt begrijpelijk te maken.
Overigens is dat precies hetzelfde wat de rest van Europa over vakantievierende Nederlanders zegt: er komen veel te veel van die lompe gasten hier naartoe.
Eigenlijk willen het liefst een bordje aan de grens hangen met -net als bij supermarkten hier “niet meer dan 2 scholieren tegelijk- niet meer dan 14 Hollanders tegelijk.
Ik kan ze geen ongelijk geven: ook ik heb liever te maken met beschaafde buitenlanders de dan lompe wraakgierige kreupeldenkende idioten waar we een overschot aan hebben tegenwoordig.
Eén van de meest verfoeide vormen van leiding geven is ‘meeuwenmanagement’. Krijsend binnenvliegen, de hele bende onder schijten en dan weer wegwezen…Maar even zonder gekheid de overeenkomsten tussen fascisme en populisme: een vermeend ‘sterke leider’, een afkeer van de elite, een oriëntatie op identiteit en een zondebok aanwijzen…Nederland, sociaal-democraten etc. ‘Let op uw saek’.
Het demoniseren is weer begonnen. Niets geleerd van Fortyn???Als jullie dan willen praten ,kijk eens naar Kenia,waar mensen voordat ze dood geschoten werden nog gefolterd werden. Dat is een nuttig gesprek.
Ja, hebben ze allemaal geleerd van onze Amerikaanse vrienden …… en die hebben die traditie weer van de Nazi’s overgenomen.
@ Jeettje het demoniseren is het gevolg van het volharden in het denken in de 2 termen van goed en kwaad. Men denkt nog steeds met geweld iets te kunnen bereiken. Helaas heeft de politiek hier geen afstand van genomen en wordt de samenleving steeds onpersoonlijker. Een strijd hoort geen strijd te zijn, maar een logische redenatie, waar iedereen zich bij neer kan leggen, pas dan is er rust in de samenleving. Leiders benoemen zichzelf niet, ze zijn het al, dan gaan ze nadenken en dan moet alles vanzelf kunnen gaan, dat is Hitler niet gelukt, Dat lukt de amerikanen ook niet. Echter daarvoor Lenin, Trotsky en Stalin ook niet en martelwerktuigen waren er al vele eeuwen. Je moet gewoon je rust bewaren indien men tracht te demoniseren, wijzen op de perioden van vertraging, laten zien wat er in de tussentijd gebeurt is en wat men misgelopen heeft en dan gaan presenteren, desnoods rechtstreeks in de openbaarheid, indien de onpersoonlijke top, die vindt dat overal voor gevochten moet worden zich niet wil verenigen. Voorkomen doet men alleen door voor meer spektakel te zorgen dan bij martelingen en oorlogen, die veel geld kosten en veel verdriet veroorzaken. Alles dat op beperkte wijze wil oordelen, moet je eerst gewoon het bos in sturen.achteraf komen de redenen wel. laat men zich elkaar ondertussen maar vergiftigen. Het medicijn komt later dan wel, hoe lang het ook stil is….dat is altijd slechts perceptie.
Beste Lodewijk: dat hoeft u mij niet uit te leggen hoor: ik bedien slechts mevrouw Joke op haar wenken; zulks schept juist de verwarring die leidt tot hevig nadenkwerk. Hoop ik althans.
Ik zou het nu willen verluchtigen met een vrolijke noot:
http://tinyurl.com/qxzyz6j
Beste Jeetje,dat weet ik, maar reageren doen we daarom tenslotte ook voor anderen, niet waar ? Ook hier een vrolijke noot van een paar jaartjes geleden.
http://www.youtube.com/watch?v=Im5RWZif5lo
Straks gaan we op Salonintellectuelen lijken en dat moeten we tenslotte ook maar, trachten te vermijden, toch ?
[…] Tien verschillen tussen Wilders en Hitler | De Speld Met citaat reageren […]
Hitllers uniform werd op maat gemaakt ging naar de stomerij, Geerts pak komt uit de hoop van een vakgenoot (en graag anoniem wenst te blijven)
Inderdaad, geen vergelijking tussen deze twee klopt. Geen rijk, Geen volk, Geen leider.
Hitler had een snor, Geert Wilders mag er van mij eentje krijgen indien hij zich niet scheert. Hierbij schenk ik hem de vrijheid om te bepalen of hij deze ook wil laten blonderen. Als extra bonus kannie zelfs nog een baard krijgen.
Lijst opgemaakt door een slappe, idealistische, compliment geile, prietpratende dombo.
Zo kinderlijk simpel.
Ik kan nog 1 zeer belangrijk verschil opnoemen. 1 van de velen. Wilders is niet van plan aan genocide te doen. Daarmee is heel veel gezegd.
Schrijven jullie straks ook weer hier als wij doelwit zijn geweest van terreur?
En zeg nou zelf? Wat is erger? Het wars zijn en zelfs willen uitroeien van onschuldige Joden, Sinti, Roma, homo’s enz.?
Of het willen verdedigen en distantiëren van een potentieel gevaarlijk geloof…?
Nee hoor, Hitler en Wilders, das nou echt appels met appels vergelijken! Tenminste voor de dombo’s onder ons……
Maar we zíjn al doelwit van terreur!!
Van de doorgaande domheid van de kruipertjes acht Geert aan!
Die willen ons, verstandige mensen met kritische blik, uitroeien.
Roma en Joden zijn minder onschuldig dan je denkt. Probeer eens een Roma gypsy woman. Zelfs je valse tanden pakken ze af. Meneer pas maar op dat je niet doodvalt zei er eens eendje die plots in mijn appartement stond. In mijn eigen taal dan nog.
een belangrijk verschil tussen Roma en islamieten is, dat Roma geen Iraanse kernwapens hebben. Dus schoppen brave Nederlanders (en al die andere braveriken in Europa) zo graag tegen Roma aan. Xenofoob, nee hoor. Roma: Van der Vaart, Charlie Chaplin, Elvis Presley, Sergiu Celbidache (volgens sommgen de grootste dirigent van de 20e eeuw). Door deze mensen al eens beroofd, lieve braveriken?
Jan de Bont, ik snap je boosheid niet zo goed. Hier wordt toch juist gewezen op de v e r s c h i l l e n tussen Wilders en Hitler? Dat blijken er maar liefst tien(*) te zijn. Nog steeds geen appels en peren, daar zijn minstens 30 verschillen tussen.
Wilders zal trouwens altijd zwaar verongelijkt blijven, ook al vergelijk je Bont en Blauw
(*) jij komt wel met nog meer verschillen, maar die zijn niet gebleken bij het onderzoek. Bovendien leeft Wilders nog, en wat niet is kan komen.
En de meeuw is ook heel anders….
http://luchaasnoot.files.wordpress.com/2010/05/nsb-logo.gif
Belangrijke verschil: Hitler voegde daad bij woord, zijn boek en zijn bewind lijken wel degelijk doordacht te zijn. Wilders roept, maar krijgt het zelden voor elkaar echte argumenten aan te voeren. Hitler is een groot man in de geschiedenisboeken (ja, ook “slechte mensen” kunnen groot zijn, daarnaast is er ook veel aan hem te danken) en Geer Wilders… Woorden schrijven geen geschiedenis, slecht onderbouwt roepen al helemaal niet…
Hitler was vegetariër, Wilders lust vegetariërs rauw.
Waar is de moderator als je ‘m nodig hebt!
Die algerijn mag modder-eten
[…] 10:56: Pechtold vraagt Wilders afstand te nemen van neo-nazi’s. Ter herinnering: 10 verschillen tussen Wilders en Hitler. […]
ALGERIJNSWEER NEDERLANDS AANVALLEN
ALS HITLER NOG STEEDS GELOF ME GAAT WILDERS VLUCHTEN EN VERDWIJNEN
MAAR JAMMER
WORD EEN PERSOON BESCHERMEN DOOR IEDREEN
IEDREEN BANG VAN WILDERS
WARROM BANG OMDAT JODEN BAAS
DUS ZE KUNEN NIKS ZEGGEN
IK VIND WEL WILDERS DOM EN SLIM
DIE MAN WAS NIKS DOE NORMAAL MEN
WARROM PIM FORTIJN IS DOOD GESCHOTEN WARROM WILDERS IDBESCHERMT
HIER DIE VRAAG EN ANTWOORD
NEDERLANDS DIT MOET VERSCHILLEND TUSSEN PIM FORTIJN EN WILDERS
LAAT ADOLF HITLER ANDER KANT HEEFT NIKS TE MAKKEN
WIL IK GRAAG ANTWOORD OP DIE VRAAG NEDERLANDS SPEL GOED
Twee tips:
1. Zet je Caps-lock even uit
2. Doe een cursus Nederlandse grammatica.
wat is verschillend tussen nederlands zn algerijns
10 jaar misgehandeld door nederlands omdat moslim algerijns
HIER ECHTE GESCHEDENIS ADOLF HITLER JEUGD HAHAHAHAHAHAHHA
http://www.groene.nl/commentaar/2009-09-02/geert-wilders-heeft-indische-wortels
De Groene Amsterdammer – Geert Wilders heeft Indische wortels
http://www.groene.nl/…/geert-wilders-heeft-indische-wo... – Traduire cette page
2 sept. 2009 – Lizzy van Leeuwen, specialist in Nederlands postkoloniale geschiedenis, heeft Wilders’ Indische familiegeschiedenis grote invloed op zijn
Adolf Hitler – Wikikids
wikikids.nl/Adolf_Hitler – Traduire cette page
28 mars 2013 – Jonge Hitler. Adolf Hitler heeft zelf in het leger gezeten. Hij was korporaal en daardoor wist hij veel van het leger en de oorlog.
Culturele xenofobie en socio-economische xenofobie. Spottend werd Adolf Hitler ‘de marionet van Krupp’ (de Duitse staalgigant) genoemd
WARROM HITLER de Duitse staalgigant genoemd
voor “vergif” uitgescholden, vergeleken met Adolf Hitler en nazi’s in het algemeen. … bestraffing van bepaalde door racisme of xenofobie ingegeven daden.
Biographie d’Adolf Hitler (1889-1945)
Adolf Hitler | Mein Kampf | Kunst en Cultuur: Geschiedenis
kunst-en-cultuur.infonu.nl › Geschiedenis – Traduire cette page
Het boek Mein Kampf is het boek van Adolf Hitler. Hierin legt hij zijn ideeën uit over politiek, ras en de toekomst van Duitsland. Adolf Hitler heeft dit boek
DAT IS WILDERS NEDERLANDS GEEN Geschiedenis
Wilders’ narcisme | alexandrina
http://www.alexandrina.nl/?p=685 – Traduire cette page
8 janv. 2012 – Voor Wilders is xenofobie een doekje voor het bloeden. Het gaat alleen om hem en elk ander instrument zou die zelfverheerlijking ook kunnen
Berichten van de FIR – AFVN
http://www.afvn.nl/2007_4/afpag_18_19_20.htm – Traduire cette page
… populistische partijen zoals van Wilders en Verdonk. Met instemming werd door het Congres een clausule over xenofobie in de FIR verklaring ingebracht.
Xenofobie – VROUW Columns | Daphne Deckers, Sandra Schuurhof …
http://www.telegraaf.nl › Vrouw › Columns › Jeffrey – Traduire cette page
11 mai 2009 – Xenofobie is een extreme angst voor vreemdelingen. … Daarom is Wilders de stem geworden van al die mensen die om bescherming roepen
Wilders noemt klachten over meldpunt ‘zonde van briefpapier …
http://www.nujij.nl/…/wilders-noemt-klachten-over-mel... – Traduire cette page
13 févr. 2012 – Haatspraak (ook wel: hatespeech) wordt als een belangrijke uiting van xenofobie beschouwd. Wilders scoort volgens dit onderzoek hoog op
Asscher is de Wilders van de PvdA.
verschillen tussen Wilders en Hitler
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA NEDERLANDS HOE ZIJN MEDIA GEK GEWORD
ALGERIJNS WEER MEDAIENNEDERLANDS AANVALLEN
MOETEN NEDERLANDS GESCHIDENIS LEZEN
OMSAT NEDERLANDS HEBBEN GEENGESCHIDENISMAAR WEL ZIJN PIRATEN GEWEEST
NEDERLANDS HEBBEN GEEN CULTUUR MAAR ALGERIJNS HEBBEN WEL CUKTUUR
DUS WILDERS GESCHEDENIS IS ERG SLECHT
DUS CULTUUR VAN WILDERS HEB NIET
DARROM WILDERS MOET MET VROUW BUITELANDES TROUZEN OM TE LERREN CULTUUR
DUS ADOLF HITLER HEEFT CULTUUR EN GESCHIDENIS
ADOLF HITELER HEEFT VISIE KANKER NEDERLANDS
LEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEZ DOM DOM DOM NEDERLANDS
Xenofobie – Wikipedia
https://nl.wikipedia.org/wiki/XenofobieXenofobie wordt in het Nederlands ook wel vreemdelingenangst genoemd. Xenofobie kan … Diverse critici plaatsen ook Wilders’ film Fitna in deze traditie.
algerijns hou van adolf hitler maar niet voor ziek wilders
hoeveel staat op zijn rekening hahahahah
antworden op die vraag nederlands
hier voorbeeld van wilders hoe is hahahaha dom volk en rijksoverhied
Coalitie wil geen debat xenofobie naar aanleiding van ‘Noorwegen …
http://www.trouw.nl/…/Coalitie-wil-geen-debat-xenofob... – Traduire cette page
7 sept. 2011 – Als de Tweede Kamer besluit om een debat te houden over xenofobie, dan zal de de partij van Geert Wilders daar niet bij zijn. PVV-Kamerlid …
Zijn er nog mensen met de achternaam Hitler?
wilder moppy dom nederlands vrijhied …bla..bla..bal.
Ze zien ons nog altijd als de vijand, vanwege de rol van de Sovjet-Unie.’ Loenjev valt hem bij. ‘Wij krijgen het verwijt dat we Oost-Europa hahahha
Hij zei dat als Hitler nog had geleefd dat er dan geen probleem was geweest met buitelnders als ik algerijns moslim . Ik wist niet wat ik hoorde. Ik vond het walgelijk.
Als mensen niet hetzelfde geloofden als Hitler, voelden ze zijn charisma … zich ervan bewust dat Hitler kwaad bestreed met nog meer kwaad?
Demoniseren toen Hitler nog niet bestond deed je zo. hitler. Adolf Hitler is universeel erkend als de belichaming van het kwaad.
Geert Wilders kan er niet tegen als iemand te laat is. ‘Weet je hoe lang … Overal is hij geweest. … ‘Het was niet normaal voor een fractiemedewerker, dat reizen.
In Deutschland gibt es 1 Telefonbucheintrag zum Namen Hitler und damit ca. 2 Personen mit diesem Namen.
http://www.verwandt.de/karten/absolut/hitler.html
omdat we in een vrij land leven wil ik bij deze even een mening over dit lijstje geven. dit was echt de 10 meest nutteloze veel te ver gezocht Half Waar feiten die ik ken. want niet alles hoeft het zelfde te zijn. het punt dat wilders met hitler vergelijkt word is dat wilders op ten duur aan de macht zou kunnen komen een beetje soortgelijke dingen zou kunnen doen als hitler, omdat in deze tijd van crisis mensen graag de schuld bij iemand willen leggen, en in wilders ogen zijn dat nu de moslims. nu denk je waarschijnlijk van ik weet wel beter en we zullen nooit op wilders stemmen maar als nederland niet goed nadenkt en het zelfde doet als bij hitler. dus dat er iemand komt die zegt dat hij de oplossing weet gaan mensen daar toch op stemmen en als eenmaal de meerderheid het met wilders eens is zal iedereen zich hier toch langzamerhand bij aan sluiten.
Nou dit was mijn mening ik ben dus geen wilders fan als je dit dit helemaal gelezen hebt maar ik hoop dat jullie mijn punt begrijpen.
Adolfs partijgenoten waren allemaal lid van zijn partij.
Geerts partijgenoten zijn geen lid van zijn partij.
…. maar lopen wel voor lul ….
Als ze dan voor lul lopen zal Geert wel achter ze lopen, lijkt me.
Daaar komt de aap uit de mouw! Het is zelfs nog veel erger… zijn partijgenoten zijn geen lid van Wilders het is een geboren splijtzwam partij. Adolf heeft nog steeds 1 Milllljaaaaard partijgenoten… Toets ik nempart in welk internet cafe ook in de Arabische wereld; de letter H dan springt… juist ja! de naam: Hitler in beeld zoals bij ons de=telegraaf. ook was Adolf geen overloper zo als Wilders en dat is het gróótste verschil.
Ik ben geschokt a) door een aantal zaken in het redactioneel stuk en b) door het feit dat er nog door niemand op is gereageerd want het gaat hier wel over historische eisen.
Eerst a)Onder punt 8 wordt beweerd dat Hitler overleden is terwijl in het stuk “rechtse politicus gedemoniseerd” van een tijd geleden wordt geopperd dat de man 120 jaar is en Montevideo zou wonen.Deze discrepantie en inconsistentie in jullie nieuwsgaring wordt door vele lezers gezien als zeer verwarrend en wij blijven dus met de prangende vraag zitten; Waat moeten we nu geloven.
Gaarne een stukje uniformiteit als het gaat om dit soort basic feiten.
Alvast dank.
Hitler had een schnorretje en een spuuglok.
Wilders heeft poedelhaar en een pukkel.
Een van de voorouders van Hitler was van Joodse herkomst. Een van de voorouders van Wilders heeft Indonesisch bloed in de aderen. Oeps, dit levert een overeenkmst op: ze zijn/waren beiden niet zuiver Arisch!
Overigens is het verschil in DNA vrij klein, is gebleken uit forensisch onderzoek.
Hitler is verantwoordelijk voor 34MILJOEN doden. Wilders voor geen enkele dode! Smakeloos stuk is dit!
Ja, smakeloos. Altijd maar afschuiven op anderen die Wilders, bleh. Nooit eens verantwoordelijkheid nemen, yech. Zo kom je nooit in het Guiness Book of Records.
Klaas, deze opmerking riekt naar antisemitisme! Je bagatelliseert hier de 6 miljoen dode joden door er meteen heel andere groepen doden bij te betrekken. Jij bent er zeker zo een die de geneuvelde soldaten van het Rode Leger ook mee wilt tellen? En de geallieerde soldaten?
Dat is niet smakeloos, dat is misselijk, infaam en abject!
Ik heb hier nog eens over nagedacht, maar eigenlijk is dit een gemene, infame beschuldiging.
Het is nooit in een onpartijdige rechtszitting waar de heer Schicklgruber verweer kon voeren vastgesteld en is dus daarvoor nooit veroordeeld.
Omgekomen door een ongelukkig bedrijfsongevalletje is het op Adolf nu vrij schieten: je kunt hem voor alles verantwoordelijk maken; tot 34 miljoen doden aan toe, want je wordt toch nooit voor de rechter gedaagd wegens laster.
Want hoe kom je aan dat getal? 1ste en 2e Wereldoorlog bij elkaar opgeteld?
Enne, die van Breivik ook maar erbij?
tadmamdadmamdapampamdam, hitler was géééééèèn socialist.al was dat al wel duidelijk, hoop ik. just for the record.
de rest, ja.. leuk enzo.
… en al zou die dat geweest zijn, dan was Geert daar toch véééél beter in ….
… zou Geert geen betere stand-in kunnen vinden ? …
… heeft Geert z’n excuses al aangeboden aan Adolf voor die vermeende gelijkenis … of gemeende overeenkomst ? …
…. ik denk dat Geert op Adolf wacht …
Kan Geert het helpen, dat hij nog niet op Adolf lijkt al doet hij zijn stinkende best? Hij heeft moeite met het kweken van een snorretje, ondanks het veelvuldig gebruik van Pokon.
zieleknijper laat je lekker beheren door een varken
Ah, ik heb ‘m: op 12 september kun je op Wilders stemmen maar niet op Hitler. Is het verschil toch weer wat groter.
Hoewel ….
… toch knap … dat jullie (enig) verschil(len) zien/gevonden hebben …
Ja, maar het verschil is kleiner geworden: Wilders heeft nu ook een boek geschreven, net zo onleesbaar.
Dat zie ik die Justin Bieber nog niet zo gauw doen.
En dat verschil is er ook al zo klein: Wilders kan al net zo min zingen als die Bieber.
… kan die Wilders schrijven dan ? …
hitler vermoorde mensen maar wilders niet.
Nee hoor, Adolf heeft nog nooit iemand vermoord: daar had hij zijn volgelingen voor om dat te doen.
Herstel: hij heeft zichzelf vermoord, dus ….
Indirect wel, vrees ik.
Bah Nick, om zoiets te zeggen van iemand die dood is en zichzelf dus niet kan verdedigen.
Indirect telt niet mee. Alles wat de volgelingen van Wilders aan akeligheid op hun geweten hebben, distantieert hij zich van. (Denk maar eens aan zijn ewonderaar Breivik) Wat volgelingen van Hitler deden, mag je hem dus ook niet aanrekenen, anders kun je zelfs Wilders wel voor moordenaar uitmaken!
Maar Bøs, Geert W. wil toch alleen maar het leven van moslims onmogelijk maken door ze allemaal preventief op te sluiten in geconcentreerde kampen. Voor hun eigen veiligheid natuurlijk.
Knor Knor, begon het zo ook niet destijds?
was aan vankelijk niet de bedoeling… maar zoals altijd… niet goed dan maar kwaadschiks.
Kansloos voor wat, beste Wow? En welke belangrijkere dingen? En van wie moet dat dan?
Wel lekker makkelijk: hier wat neerplempen en ons in verwarring achterlaten. Blitzkrieg noemden ze dat.
Wie dit heeft geschreven is echt kansloos en moet zijn tijd aan belangrijkere dingen besteden.
wie dit leest is gek!
Niet geheel kansloos. Ook al zijn er maar tien verschillen, ze mogen best eens genoemd worden. Mensen die ze kennen, doen een stuk aardiger tegen Duitsers. Horecapersoneel zou ze alle tien uit het hoofd moeten kennen. Ik word in Duitsland altijd prettig bediend, en dat is omdat Duitsers op school de tien verschillen leren tussen Rudi Carell en Stalin. Toen die nog niet bekend waren, was dat wel anders. Dan werd je uitgedaagd voor een potje Russisch Roulette, of ze begonnen te zeuren over de RAF. Dat lesprogramma heeft dus veel verbeterd. Alleen voor Rudi Carell pakte het minder gunstig uit: veel Duitsers denken nu dat hij Justin Bieber is.
lieve, lieve Max,
Je hebt glijk. Een nieuwe targetgroup. Een uit de werrelt van die verdomde regenten nog wel. Dat merk je zo aan hun pennenstreken. Ik had bijna penisstreken geschreven. Gek hee ??? Iets van die ouwe Freud, die lul.
Pennenstreken, zie je het? Goeie wiets. Ha ha ha. Vat je um ??. Nee ? Nee !!! Pennen-streken van kwajongens. Nou wel ?? Unne goeie toch !!!!!! Hi hi hi. Ze hebben dus pekunia. Jongesn dat wor dees jaar vier kier naar Las Plammen of zoiets. Lal ala la. ik wor ge k va gluk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Waarom laat jullie zich niet onderzoeken door een psychiater?
Betaal jij? Rondje van de zaak?
Ik weet er nog een. Hitler richtte zijn land uiteindelijk ten gronde en …., oh nee laat maar.
en wilders wil dat ook doen
*beat music*
we gaan allemaal allemaal allemaal naar de kloooteee
Adolf had een Laurel-en-Hardy snor,
Geert heft een Mozart pruik.
LIJKt wel btjebjte op elkaar?
NEIN!
Maar het gaat om HET PROCES en dan bedoel ik niet die van de ridicule rechtstaat:
http://www.vrijspreker.nl/wp/2011/02/de-ridicule-nl-rechtspraak/
Maar om het radicaliseren. Hitlertje begon ook rustig en werd steeds gekker. Om macht over anderen uit te oefenen. Dat is zowiezo gevaarlijker dan je verwacht want echte vrijheid is vrijwilligheid en de PVV doet exact het tegenovergestelde door steeds meer te verbieden…
Deze gast is pas gek:
http://www.anarchiel.com/stortplaats/toon/de_ridicule_rechtsstaat_zaak
1. Hitler wilde graag schilder worden, Wilders wil alleen zijn haar schilderen.
2. Hitler had een mooi huis hoog in de Alpen, Wilders woont in Venlo
3. Hitler is nagespeeld door Bruno Ganz, Wilders door Mike Boddé
4. Volgens de geruchten had Hitler slechts één bal, voorzover bekend bestaan er niet zulke geruchten over Geert Wilders´ testikels
5. Hitler hield van Wagner, Wilders lijkt op Mozart
6. Hitler had Leni Riefenstahl, Wilders maakt zijn films zelf
7. Hitler riep in 1939 toen Duitsland Polen binnenviel, “Wir haben zurück geschossen”, Wilders had het over het in de knieschijven schieten
8. Hitler komt voor in het computerspel Wolfenstein 3D, over Wilders zijn niet zulke spelletjes op de markt verschenen
9. Hitler werd gekloond door dr. Mengele (in The boys from Brazil). Wilders is voorzover wij weten niet gekloond
10. Hitlers NSDAP haalde geen 24 zetels bij de Tweede Kamerverkiezingen van 9 juni 2010, Wilders PVV wel
ADOLF was aanvankelijk kunstschilder… hadden we maar één painting van hem, dan was je rijk. Boeken schrijven kon hij ook. Alles weten we van hem en nog is het niet goed. Heeft alles in beginsel kunnen waar maken wat hij voor had. Idereen was gewaarschuwd. Eerlijkheid duur hem te lang!
81. Jeettje
Terug naar de mijnen? Die man heeft als enige werkervaring z’n militaire diensttijd.
Voor die tijd zat hij in de klas en na die tijd verwierf hij een steeds hogere positie in de kringen der nederlandse (school)meesters.
Hij heeft het inmiddels geschopt tot een van de Hoofd schoolmeesters der nederlandese bevolking.
Wist hij maar wat werken met je handen betekende.
Als iemand totaal geen interesse heeft in getalletjes of geilklinkende woordencombinaties dan ben je gedoemd met je handen de kost te verdienen.
Als je je niet boven een ander wilt of kunt stellen in een door menselijk bedacht ranking systeem, de ‘maatschappelijke’ (meetschapen!) ladder ben je ‘de lul’.
Dus, met veel lullen zet hij een ander letterlijk voor lul.
“alles over één kam scheren” en er niet alleen mee wegkomen, neen, hij is in bepaalde kringen zelfs een Idool!
Ze mogen hem wel eens scheren die heyena in schaapskleren!
wilders en adolf shitler, beiden een zeer donker hart… er hangt een zwaar beladen demonische gloed omheen.
Politiek: Met je eigen verotte mening een ander opdragen verotte dingen te doen.
Het vastleggen in dossiers, op schrift en het DE WET noemen.
Eenmaal daar genoteerd is het een zwaar heilig woord geworden.
Het zijn de machtswelluselingen die graag zo’n wet of bijwetje op hun naam willen hebben en zo geschied het dat het so called wetboek steeds groter en groter groeit.
De 10 geboden?
Wie de absolute top in de politiek berijken wil moet beschikken over een gigantische berg zelfverheerlijking.
Iemand die zich denkt te besseffen dat zijn gedachtengoed de ultieme gedachte is.
Iemand die met uitspraken en een mening bijvoorbeeld 180.000 euro ontrekt aan mensen die ook een mening hebben máár er wel iets voor moesten doen, aarbeien plukken en upperen/handlangen bij een straatmaker bijv. doe je niet voor je hobby.
De hele dag je mening uitwerken in hoe het geformuleerd en opgeschreven dient te worden.
Zwaar werk hé….. nadenken over hoe een ander het moet gaan doen.
@81.
Ik ben het helemaal eens me je reactie op Katja!
Thumbs up!
Maar weet u..
het gaat om de idealen van de beide personen. Geert Wilders gebruikt één specifieke bevolkingsgroep van de wereld als boeman voor alles. En de meeste mensen zijn nog zo dom om dan te zeggen dat de hele Islam gevaarlijk is.
Maar ik ben van mening dat voornamelijk de Islamisten en de extreem Islamieten een vrij grote bedreiging vormen, niet de hele Islam.
Laat uw vooroordelen toch eens gaan mensen!
@84: Hij loopt er wel alvast warm voor: in zijn eigen beweging is hij de “führer”, en hij is een beetje schaduwminister, toch?
@58: Dit is niet juist. Hitler is minister-president (in het toenmalige Duitsland “=De rijkskanselier”) geweest, voorzitter van de ministerraad. Pas toen in 1934 de rijkspresident (het staatshoofd) Hindenburg overleed, voegde Hitler beide functies in zichzelf samen en benoemde hij zichzelf tot Führer.
En Wilders is (nog?) geen minister!
Een verschil is ook dat Adolf Hitler erg graag de roman “Mein Kampf” (1925) las, terwijl Wilders dat boek net zo verwerpelijk vindt als de koran, en beide zelfs wil verbieden.
Blauwerik (@43): al die vergelijkingen prima, maar ik zou hier toch graag buiten gehouden willen worden.
Lieve Katja,
Best sneu als je een verkeerde vergelijking trekt. Hitler wilde ze vermoorden en Wilders wil ze klonen, had je moeten zeggen.
Je moet die verdulde PVV-ertjes ook alles voorkauwen: gebrek aan humor op een kluitje, jammer
Enne als Wilders zonodig mensen die zich niet goed gedragen of ten onrechte in Nederland verblijven wil deporteren, gaat hij dan zelf als eerste? Wat een gebrul, wat een gebral, wat een leugens en hoe haalt die pseudo-Mussolini het in zijn bolle kop in tolerant Nederland als een haat-imam tekeer te gaan?
Ik zeg: eruit met die Wildemans. Terug naar de mijnen.
Wij zijn een net land en dat willen we zo houwen!
Uw geografische kennis is wat magertjes. Er is van alles en nog wat in Venlo, maar geen mijnen. Ook nooit geweest.
Hitler wilde bevolkingsgroepen uitroeien en vermoorden, Wilders wil de mensen die zich niet goed gedragen of ten onrechte in nederland verblijven terug naar eigen gebied. Er zijn dan ook minder overeenkomsten dan verschillen.
Best sneu deze vergelijking, als er geen betere argumenten te verzinnen zijn maken we gewoon een ontrechte vergelijking met een massa moordenaar.. Getuigt wel weer van de (on)kunde van de nederlander.
Klopt niet helemaal: aanvankelijk was het de bedoeling van de nazi’s om de joden uit Duitsland te verwijderen. Heeft men ook geprobeerd, maar dat leidde tot allerlei problemen. Toen pas kwam men met de ‘Endlösung’. Dus: de definitieve oplossing, nadat alle andere oplossingen sowieso onmogelijk waren (zoals: de joden naar Madagaskar) of waren mislukt.
Jullie halen ook overal Hitler bij, dat deden de Nazi’s ook al!
Hm, 77, daar heb je een punt: waarom niet gelijk de discussie bij Hitler beginnen: kunnen we een hoop overbodig gebazel overslaan, want daar komen we toch bij uit, bij Adolf en zijn makkertjes.
Een omgekeerde Godwin? Moet ik me dat postulaat als volgt voorstellen?:
“Naarmate een artikel meer over Hitler/de nazi’s gaat, nadert de kans dat een vergelijking met een normaal persoon wordt gemaakt 0.”
Nog een verschil: Wilders wordt vaak met Hitler vergeleken, maar Hitler werd in zijn tijd nooit met Wilders vergeleken.
Dat is een pijnlijk punt dat je aansnijdt. Hitler is natuurlijk veranwoordelijk voor de decimering van het in de jaren dertig bekende dansorkest de “333J’s”. (Een podium vol maar Uw danschfeest zal weezen zonder weerga.)
De eerste 5 J’s legden het loodje op de Grebbeberg. 7 J’s vonden de dood bij het bombardement op Rotterdam.
Na de Nederlandse overgave gingen de overgebleven J’s zo goed en kwaad als ging door. Eerst nog als 321 J’s, maar het ging snel bergafwaarts dat hun hele ritmesectie én bijna alle blazers wegens anti-Joodse maatregelen het orkest moesten verlaten. (zoals iedereen kan constateren plaagt het gebrek aan ritmegevoel de band tot op heden). Over het trieste lot van “Den Joodschen J’s zal ik verder zwijgen.
Armoede en honger hebben verder hun tol ge…….
Nog en verschil: Hitler had nog nooit van de 3Js gehoord. (de bofkont)
maar dan on topic:
http://images.uncyc.org/nl/6/6f/Wilders-smurf.gif
http://www.youtube.com/watch?v=Q1VlRqeTkE0
http://www.youtube.com/watch?v=-ltqz3EpufU
Of natuurlijk:
http://www.youtube.com/watch?v=AFA-rOls8YA
Wie speelt donkere vader (darth vader)
@11 Knibs
Vanuit de Verenigde Staten is Hitler wel degelijk gesteund. Zie voor een aardige samenvatting hier: http://www.hetzuur.nl/artikel/275/bush-hitler-woii/
@65 Het is nog steeds de vraag of Hitler het wel deed met Eva.
Gegroet, Edmond V.O. Katusz
@69 Kees22: Nee, hij is hooguit mini-ster.
@A. Klepmeier: Is onze nationale rattenvanger minister?
Niet Hitler, maar de haatsmurf is mijn grote voorbeeld!
En had Wilders geen beveiligers die een daarvoor bestemd diploma hebben behaald op InHolland?
Tijd voor een nieuwe film: The Greet Dictator
Greet Dictators gone Wild(ers)
…met Gene Wilder als Geert Wilders
@64 Ik weet niet of Hitler zijn hond blondeerde, maar wellicht deed hij dat wel met zijn Eva.
@52 Haes: Wat beweert u nu? Blondeerde Adolf zijn herdershond?
Laat Marianne Thieme dat maar niet horen.
@ 62, Buitenstaander: t.a.v. uw laatste vragen: wat vermoedt u, gezien het blonderen van zijn haren?
Eén verschil: Hitler had een totalitair éénpartij-stelsel, (Teutoonse voorkeur: de DDR had alleen de SED van Walter Ulbricht) terwijl Wilders passief (?) wordt ondersteund door democratische partijen als VVD en CDA (en soms SGP) . Nog één: de PVV wordt binnenkort geditched als Rutte links en rechts weer voldoende electorale steun krijgt; Hitler ditchte als tiran veel oorspronkelijke handlangers: Ernst Röhm’s SA kon daarvan meepraten, of na die ingreep eigenlijk niet meer. Hoe staat Wilders eigenlijk ten opzichte van homo’s? Gelijk met Benedictus XVI?
Om alvast wat wind in de eigen zeilen te blazen;
(mythbusters gezien ?)
De naam van een demoon is de beschrijving van zijn/haar functie.
Bij wilders is dat andersom, zijn gedrag (functie) bepaald wat zijn naam betekent.
Volgens mij zijn Wilders en Donald Trump één en de zelfde persoon.
Binnenkort verschijnt mijn nieuwe best-seller “De Lili-Putters van de smarachtengordel”, waarin ik met keiharde semi-wetenschappelijke bewijzen kom, dat Hitler een fanatieke pacifist was.
Dat hij de Tweede Wereldoorlog heeft verloren hoeft dan ook geen enkele verwondering te wekken.
Op de tien verschillen tussen deze misleide dwaas en de GBL (mijn rechterhand, dus niet andersom) ga ik niet in, want ik heb een schurfthekel aan de Speld met hun bakfietsjes en hun stoeptegeltuintjes.
Voor een nader overeen te komen bedrag ben ik overigens wel bereid een wekelijkse column voor De Speld te schrijven.
11 (of zitten we eigenlijk al op 13?) Geert Wilders is minister, Adolf Hitler is nooit minister geweest
ga nog eens dexters laboratorium krijgen maar er bestonden geen ministers in de tijd van Hitler
Hier schiet de wereld echt iets mee op. Kan er geen vaste rubriek van gemaakt worden? Ik zou ook graag de verschillen willen weten tussen Drees en de Dalai Lama, Neil en Lance Armstrong, Majoor Bosshardt en Major Tom en tot slot graag Rembrandt en Wim T. Schippers. Alvast mijn hartelijke dank!
Hè, hè, mag ik nou ook even. Er is hier bijna geen doorkomen aan.
Het verschil tussen de abonnees van de Speld en Geert W. uit Venlo is, dat hij nooit debatteert.
De overeenkomst is echter, dat de abonnees zelden kennisnemen van de meningen van anderen.
Van huis uit ben ik geen satiricus, toch zie ik naast de verschillen ook een overeenkomst tussen Adolf en Geert, namelijk hun voorletters. Zij vormen samen AG oftewel een Aktiengeselschaft, c.q. Arbeitsgemeinschaft, niet te verwarren met Ambtsgericht, de rechtbank in eerste aanleg, daar hebben we Brammetje voor.
De i bij Hitler wordt voorafgegaan door een H en diezelfde i bij Wilders door een W en dat is veeeeel belangrijker volgens mij dat de er’s op dezelfde plaatsen staan. Want zo beginnen tenslotte sprookjes: met ‘er’ (was eens) en niet met WH.
Hitler voelde zich superieur aan joden en Wilders voelt zich superieur aan moslims. Terwijl moslims en joden vaak tegenover elkaar staan. Als dat geen verschil is.
Maria en jozef vlucht toen al uit Israel weg… Wilders vluchte naar Israel. Wat een verschil zeg.
Adolf Hitlers hond heette Blondi en Geert Wilders is Blondi. Toch nog een overeenkomst dus, zij het tussen Geert en Adolfs hond.
Maar Geerts lijfspreuk is dan weer… “daar lusten de honden geen brood van’
Hun vlaggen zijn ook niet hetzelfde
http://overignieuws.blogspot.com/2011/05/nieuwe-partijvlag-pvv-lijkt-ook-besmet.html
#zoveel. Hitler werd niet met Wilders vergeleken, maar Wilders wel met Hitler. Alweer een duidelijk verschil. En qua haar: je moet de dingen niet al te zwart-wit zien.
Gouden Speld voor Gekke Gerritje.
Hulde.
Ik sprak zojuist gefrustreerde demonen, die het zat zijn om steeds gewilderiseerd te worden. “Zo slecht zijn we nou ook weer niet”, snotterden zij; en “denk je dat ook maar een haar op ons hoofd eraan denkt derzelve te blonderen” ? Nou dan !
Daarom ook graag de tien verschillen tussen Geert en een gemiddelde demoon, om alle misverstanden uit de wereld te helpen.
Inderdaad.
Waarom altijd nadruk leggen op de verschillen terwijl er zoveel is dat ze bind?
11. De Führer had die Hero Brinkman allang een kopje kleiner gemaakt.
Persoonlijk vind ik dat wel een aanzienlijk verschil.
Hè bah, “Sint Geert” is toch niet te pruimen ? En bovendien zal hij toch eerst dood moeten zijn om eerst zalig en dan heilig te worden verklaard en dat terwijl Hero ten sterkste ontraadt Geert te vermoorden.
Ik zou dit zelfs een poging tot de-demonisering willen noemen: zoveel vergelijkingen die mank gaan.
Laten we voor de gein ook eens Jezus, Boedhha, Prem, Paus Johannes Paulus, Jeanne D’Arc en Krisnamurthi in de vergelijking erbij gooien?
Wedden dat Geert als heilige helemaal zo’n slecht figuur niet slaat?
Trouwens, deze zeer verhelderende opsomming van de Speld smaakt naar meer. Graag zag ik ook de verschillen opgesomd tussen Geert Wilders en Dzjengis Kahn, Attilla de Hun, de eerste anti-Christ, Nero, Caligula, de tweede anti-Christ, Sadam Houssein, K. Daffi, de derde anti-Christ en dergelijke aansprekende politici. Ieder vermoeden dat ik aan het demoniseren ben is uit de lucht gegrepen !
@Blauwerik: oh, maar Stalin was ook best een heel aardige man: er zijn zat foto’s van hem, lachend.
Alleen wat, ehm, moeilijk in de omgang, soms.
Maar in het kader van complottheorieën: lijk te me eerder dat GW een aangenomen kind is van Menachim Begin. GW hééft in een kibboets stage gelopen. En veel van die eerste leiders hebben een Russische achtergrond, dus via Stalin kom je toch ergens weer bij Adolf terecht, zodat je koeien met vlaaien aan het vergelijken bent. Of zoiets.
Het duizelt me even.
In ieder geval weet ik bijna zeker dat Adolf nooit in een kibboets is geweest.
@38 Jeettje: Ach, dan riskeer ik maar een enkele reis Berg en Terblijt. Overigens kan volkscommisaris Brinkman beter op zijn eigen gezondheid letten, maar dit terzijde.
En misschien is Geert aardiger dan zijn illustere grootvader !
Als Hitler vroegtijdig was vermoord, had dat miljoenen doden kunnen schelen, maar bij Geert is die score echt niet te halen, dus Hero Brinkmans angst in ongegrond.
Verder ben ik blij dat ik nu zo duidelijk de verschillen tussen Adolf en Geert op een rijtje heb !
Hero Drinkman kletst uit zijn nek: Hitler is helemaal niet vermoord, hij heeft zelfmoord gepleegd. Dus de vergelijking roept anderen niet op om Wilders te vermoorden, maar doet een beroep op de man zelf!
De kans met Justin Bieber vergeleken te worden is dus 95 maal zo groot als de kans om met Wilders vergeleken te worden?
Kunt U dat wetenschappelijk onderbouwen? Er wordt al zo veel onzin geroepen, dat dit er niet meer bij kan.
Ohoh Ronnie J Williams: kijk nu toch uit!!
We weten toch dat PVV aan hogere cultuur een broertje dood heeft? Ossip Mandelstam’s gedicht kostte hem enkele reis naar Siberië:
De heerser
Wij leven zonder onder onze voeten ons land te voelen
Onze woorden zijn niet verder dan op tien pas te horen
Maar waar nog een half gesprekje plaats vindt,
Wordt de Kremlin-bewoner uit de bergen vermeld, de wurger en boerendoder.
Zijn dikke vingers zijn vet als wormen
En zijn woorden zijn onwrikbaar als loden gewichten.
Zijn kakkerlakkensnor lacht
En zijn beenkappen glanzen.
Hij is omgeven door een bende slankhalzige leiders
En hij maakt gebruik van de slavendiensten van halfmensen.
Zij fluiten, miauwen of janken,
Alleen hij oreert en port met zijn vinger.
Hij smeedt series besluiten als hoefijzers
Die hij mikt op je voorhoofd, je kruis of je oog.
En iedere terechtstelling is een traktatie
Voor de Osseet met de brede borstkas.
En nu wil jij Geert vergelijken met Joseph?
U is een Held!!
Natuurlijk heeft Geert Wilders niets te maken met Adolf Hitler. Het grote geheim van Geert is, dat hij de kleinzoon is van Josef Stalin. De PVV doet dan ook alles om hun communistische roots te verbergen.
Maar ze vallen door de mand omdat ze, puur om de Nazi’s te pesten, kritiekloos propaganda maken voor Israël, wetende dat Adolf Hitler en zijn maatjes zich ziedend omdraaien in hun (respectievelijke al dan niet symbolische) graven.
Bovendien hebben alle islamitische landen die zich hebben afgescheiden van de voormalige Sovjet Unie, een bloedhekel aan het communisme en dat is wederkerig, dus voilà, weer een bewijs dat de PVV aanschurkt tegen de CCCP.
Dat geeft verder niets, maar het is briljant hoe kameraad Geert toch veel rechtse stemmen weet te verwerven, tot zijn ware bedoelingen duidelijk worden en hij ook een snor laat staan (nee, niet zo’n smalle zwarte, maar een brede blonde).
@Xiwel; daar staat weer tegenover dat de voorste letters aan elkaar geschreven worden: Nationalsocialistische Deutsche etc.
Net als bij K3: je moet zó oppassen met dialecten, voor je het weet lees je wat anders dan dat er staat.
@Edjuh: maar is het ook bomvrij? Ik ga het niet testen hoor.
Ah, schiet me nog een te binnen:
Adolf had een herdershond, Geert nog geen goudvis.
BLONDY WAS DE NAAM VAN DEZE HERDERSHOND… MAAR NIET ALLEEN VROUWEN KUNNEN EEN DOMBLONDJE ZIJN.
Terzijde: Pim Fortuyn had geen kogelvrij kapsel.
Geen 2e persoon is met Pim On-fortuynlijk te vergelijken… de media maffia heeft hem aanvankelijk vermoord door valse beeldvorming in propaganda… hij is ook op dát media terein vermoord met alle juiste gegevens op zak der daders … van wie… ? Durf het eens te ontkennen!!!
dat: Melkert naar de USA is gevlucht!
Wilders heeft een kogelvrij kapsel
De laatste letters van Hitler’s NSDAP staan voor ArbeidersPartei. Dus in de ogen van Geert W zal Job Cohen dichter bij Adolf H staan. Daarbij konden menschen destijds gewoon lid worden van de NSDAP, en Wilders duldt geen leden alleen discipelen.
Houdt het dan ook nooit op??
Zie je, niks aan de hand dus.
@diepkijker: komt nog jongen, komt nog: de vergelijking Stalin/ Trotski en Wilders/Brinkman is aanstaande.
Leuke poging tot afleidingsmanoeuvre, maarrrrr …. doorzien.
On topic:
Hitler heeft in de gevangenis gezeten, Wilders niet.
(houwen zo; Hitler schreef zijn standaardwerkje in gevangenschap. Zou eigenlijk een twee-delig werk moeten worden, maar sindsdien nooit meer in de gevangenis gezeten, dus ja … , weer ein “Unvollendete”).
Hitler droeg een kogelvrije hoed, Wilders draagt een kogelvrij vest.
En voor Herootje de wegpiraat:
Hitler heeft 42 aanslagen overleefd, hoezo oproep?
11. Hitler had één bal, na de andere op het slagveld van de liefde verloren te zijn aan een gemene geslachtsziekte. Wilders heeft ook maar één bal, maar die is in de brievenbus van Clairy Polak blijven hangen toen hij probeerde daar naar binnen te piesen.
Daaaar heeft niemand de ballen verstand van!
*** Breaking News uit Montevideo ***
Iedere vergelijking tussen Adolf Hitler en Geert Wilders is een oproep om Der Führer te vermoorden, zei Joseph Goebbels afgelopen maandag op een persconferentie in Montevideo. De hoogbejaarde ex-dictator voelt zich gedemoniseerd door aanhouden de vergelijkingen tussen hem en Geert Wilders “Mocht ie willen dat hij op mij leek” aldus Hitler.
jij bent grappig
@24: S.A. Tan: Zo worden ook demons aan arenden gekoppeld.
Dat is arendisering van demonen!
Hm. Dat Hitler een Fashist was wist ik inderdaad niet. Maar wel weet ik dat socialistische sekten elkaar vaak naar het leven staan. Zie Stalin en Trotski.
Trotsky stond niemand naar het leven… was een oprechte communist.
Stom toevallig dat de mensjewieken die in het Nederlands meer humaan klinkende naam dragen. Maar dat het dan weer de bolsjewieken waren die het communisme ver de landsgrenzen over brachten was met geen Stalin logica te verantwoorden, anders dan de non normatieve realpolitik. Dat extreem rechts heden ten dagen het linkse karakter van hun lang verloren leider niet kent hoeft geen mens te verrassen. Tekenen lukt het gros van de neonazi’s nog wel, schrijven wordt al moeilijk. Dat dit een ander links was dan dat van de solidariteit en het humanisme, dat menig mensjewiek nog wel enige sympathie kon toedichten maar als naïef beschouwde, neemt niet weg dat beide groepen politiek links waren, en het dus nooit tot een bankencrisis hadden laten komen. Purisme en gewelddadigheid staan helemaal los van het links/rechts verhaal, want het heeft niets met economie en herverdeling te maken. Extreem rechts zonder nationalisme daarentegen is vrij zeldzaam, en heeft in dat opzicht meer van het bolsjewisme.
Ehm, wat wilde ik ook al weer zeggen.. Oja politiek, ja een echte party pooper. Een groot verschil tussen Hitler en Wilders daar, laatstgenoemde heeft dat wel door!
Toch dient in dit verband opgemerkt te worden, dat daar waar het hier om de inspanningen voor de mensheid gaat in dit verband opgemerkt moet worden dat met de term bolsjewieken eigenlijk de meerderheid bedoeld wordt. Echter dit was feitelijk niet geheel juist want de Mensjewieken waren in de meerderheid bij de stemming tijdens het partijcongres destijds. Toch staan de mensjewieken feitelijk voor minderheid. De stemming had destijds te maken met de mate waarin je je voor de partij moest inzetten. De meerderheid was minder fanatiek, doch waren te snel van hun overwinning overtuigd. Een aantal gingen toen al weg en toen pas werden de zetels verdeeld en wonnen de toenmalige bolsjewieken weer. Zo is deze verdeling destijds ontstaan, ze waren gewoon wat fanatieker. Echt waar, eerlijk waar, geloof me maar.
@Diepkerk Alleen iemand die echt niets van politieke geschiedenis weet zal in het verhaal van Bosma trappen. Het enige dat Hitler met Socialisten te maken had was dat hij ze tegen de muur liet zetten en afschieten. Hij was een Fashist dat wil zeggen voor het recht van de sterkste en het afstoten/doden van de zwakkeren, die de samenleving tot last zijn. Een Socialist will precies het omgekeerde de sterkere moeten van hen de zwakkere ondersteunen zodat iedereen op een gelijk niveau kan leven.
(Dat is simpele middelbareschool geschiedenis, dus als je dat niet weet….)
dat is te simplistische middelbare schoolgeschiedenis bedoeld als propaganda. Let op! waar wereld oorlog draagt de hele wereld schuld… waar twee vechten twee schuld. Allen begaan de zelfde verschrikkelijke oorlogs misdaden… alle de partijen! Daarom is het oorlog.
Dus Mark Rutte is ook Fashist? Maar als je zoveel van historische politicologie afweet, hoe komt het dan dat je niet hebt opgemerkt dat Hitler een Fascist was.
NOU WORDEN DUS ALLE ARENDEN AAN NAZI’S GEKOPPELD. DAT IS DEMONISERING VAN ARENDEN
De swastika=schouw-ons-teken is 5000 jaren oud en komt voor over de ganse wereld… de haken kruisen bedoeld als de machtige grijpbare klauwen van de adelaar… bij de oude egyptenaren, Hietieten, Perziërs, ja zelfs de Inka’s beelden de klauwen van hun katten pootjes af als rond draaiende haken-kruizen… en zelfs op de Nachtwacht van Rembrandt het symbool van de swastika… (Dat weet berend willem hietbrink alleen! ) staat de Juffrouw onder Links met een haan onder haar sjerp… vooruitstekend de hanen klauwen, bij gebrek aan een adelaar deze als symbool. De nacht wacht bij ons in maastricht in de st Pieters berg verborgen… alle duitse generaals kwamen daar naar kijken. de amerikanen brachten de adelaar mede naar de maan… de eagel has landing waren hun eerste woorden.
Shit! 70 jaar te laat geboren ….
Dit moet voor Heinz en Brünhilde achteraf een hele opluchting zijn.
@ 16, Roel: er staat dan ook ‘de meeste arenden’. Dat er zo af en toe een zeearend hier voorkomt maakt het met de vergelijkingen tussen de 2 wel weer wat lastiger want welke vogel houdt het midden tussen een meeuw en een arend? Juist, de zeearend.
Wilders is door de Hitler-vergelijkingen paranoide geworden. Daarom heeft hij niemand in dienst met de achternaam Von Stauffenberg.
Is punt 9 niet eigenlijk gewoon een overeenkomst?
😀
Dat verschrikkelijke Duitse boek was een stuk beter dan de film. Om over Wilders’ schandalige en zeer matige taalgebruik maar te zwijgen.
Mein Kampf is nog steeds unsere kampf voor miljarden mensen in die ganse welt.
By the way: Wilders is een vriend van Israel en met name de zionistische vertakking daarvan en Hitler was dat niet.
Voor de rest ben ik het ook eens, wat betreft het smurfen verhaal!
Belachelijk, wat een onwaarheden! Er worden zelfs zeearenden geboren in deze tijd in NL: http://www.frieschdagblad.nl/index.asp?artID=54790
Begrijp ik hier uit dat men dhr. Wilders wel met Justin Bieber mag vergelijken?
is justin bieber niet een ergere belediging pas maar op dat je Bram Moszkowicz niet op het matje krijgt ^^
Wilders wordt vergeleken met Hitler maar Hitler zal nooit worden vergeleken met Wilders.
en adolf stond officieel op geen enkele doden lijst.
als adolf nog in leve was was hij wel op mijn dodenlijst gekomen, en op die van de hele wereld
De lijst is dood, berend?
Onee, dan zou het een dode lijst zijn.
Wilders is ook geen fan van de Deutsche Bahn, terwijl Hitler wegliep met (de voorloper van) deze efficiënte transportorganisatie.
Ik zie dan weer meer overeenkomsten tussen Hitler en meneer Godwin. Beiden hadden twee benen, ze hadden in hun kleutertijd frequent last van aarsmaden en geen van beiden had een moeder die Halina heette.
Ik ben het hier toch met meneer diepkijker (3) eens, het is allemaal de schuld van de smurfen.
Overigens gaat jullie lijst van verschillen onherroepelijk mank, als we gewoon een paar bevolkingsgroepen omwisselen en Polen vervangen door Vlaanderen is het resultaat moeilijk te ontkennen.
Het enige echte verschil is dat Wilders gesteund wordt door amerika en hitler niet.
Vs steunde hitler door wapens te verkopen. Pas na pearl harbor vanaf eind 42 werden ze pas vijanden….
Mag ik deze heerlijke rij bewijzen nog een beetje aanvullen met:
11. Onze Grote Leider heeft geen snor- of baardgroei, zoals Hitler resp. Moslims.
@terp. Martin Bosma maakt een uiterst doorwrochte studie over de diverse stromingen in de politiek. En ja, dat zit Hitler dus gewoon ergens in de driehoek Pvdd (dierenliefhebber), Groenlinks (bewondering voor natuur) en Pvda (verzorgingsstaat). Kunt u het vanuit de onderbuik niet mee eens zijn, maar we moeten natuurlijk wel rationeel blijven dicusieeren anders bevinden we ons al heel snel op een hellend vlak alhier.
Als Hitler socialist was, dan was hij op z’n laatst in 1934 vermoord door de Hitler-gezinden.
Terp,
Wel eens van volks wagens gehoord en van autobanen? En dan durf jij te beweren dat die duistere Duitser met zijn hitlersnorretje geen socialist was!
autobanen,tegen drank-misbruik, tegen hoerenlopen en ziekte verspreiding, tegen het roken van sigaretten, roken is dodlijk is van hem. Hygiene in de kampen. 300.000 engelse soldaten opzettelijk weg laten komen die in de val zaten in duinkerken… zijn hoogste minister naar Engeland gestuurd voor samen-werking in vrede, doch deze werd voorgoed gevangen gezet… altijd de Italianen geholpen hoe onzinnig Musoline dan ook was… Pakt=pakt…. enz… enz… populair omdat hij als enige politicus ter wereld de waarheid sprak.
Voor 100% democratis verkozen. Op het einde van de oorlog is pas alles mis gelopen…. maar dat is bij iedere verliezer van wat dan ook! De winaar schrijft geschiedenis in zogenaamde waarheid.
tien geboden van de anti nazis
dit is er een van
gij zult vrienden zijn met het moderne duitsland
@terp: hier wordt alleen de conclusie van het veelgeprezen wetenschappelijk werk van Bosma aangehaald (naar het schijnt in samenwerking met B. Bokhoven). Overigens had er wel ‘De schijn-élite van de valse munters’ (sic) moeten staan, want helaas staat de titel van het werkje bol van de spelfouten.
Hitler een socialist ?? Nationaal-Socialisme is iets totaal anders dan socialisme. Bovendien is dat een belediging voor alle nabestaanden van socialisten en communisten die door de Nazi’s vermoord zijn. U bent kennelijk tegen Wilders, wat ik ook ben, maar u maakt dezelfde fout als de PVV in haar verkiezingsprogramma , die beweren dat we op 4 mei de slachtoffers van het (nationaal) socialisme herdenken, en met dat tussen haakjes de suggestie proberen te wekken dat socialisme en nationaalsocialisme eigenlijk hetzelfde is op een lichte nuance na. Schaam u!
De comunisten hebben voor en tijdens en na de 2e wereld oorlog meer mensen vermoord dan ooit ergens anders een Gangster regiem ter wereld. Hun door de Stalin-Joden gevoerde propaganda heeft dit 70 jaren kunnen verdoezelen, en in vervalste verbeelding gebracht. (film en fotografie)
Terp heeft helemaal gelijk. Hitler was een fascist die in de leer was gegaan bij Mussolini. Hitler een socialist noemen is eigenlijk best wel dom en het toont een gebrek aan politieke kennis. Satire of niet, het is hetzelfde als zeggen, dat Will Smith een etnische eskimo is, omdat hij graag bontjassen draagt en zich laat rondrijden in een slee die getrokken wordt door wolven.
@Berend Willem Hietbrink hierboven. Jij mist duidelijk enkele schroefjes, me dunkt :). De communisten in Rusland hebben trouwens weinig mensen vermoord in de goelags, dat waren werkkampen waaruit de overgrote meerderheid gevangenen wel levend zijn uitgeraakt. Dit in tegenstelling tot Hitler’s fascistische concentratiekampen. Er zijn ook geen massagraven te vinden in Siberië, omdat al die feiten onmetelijk fel zijn overdreven door de westerse media. Neemt niet weg dat het een totalitair regime was, maar wat is het verschil met de kapitalistische controlestaat?
Voor de rest, prachtartikel 🙂
Tja Marcus, als we dan toch de intellectueel gaan uithangen die anderen “best wel dom” noemt danwel een gebrek aan politieke kennis verwijt (Wat trouwens net zo goed, of beter geschiedenis genoemd mag worden aangezien er geen fascistische regimes meer bestaan)… Moet je dingen wel goed zeggen.
Nationaal-Socialisme, Socialisme, Fascisme en Communisme zijn verschillende dingen. Hitler een fascist noemen is net zo fout als Marx een socialist noemen, of Wilders een fascist. Er zijn gedeelde kenmerken – Leidersbeginsel (Fuhrer – il duce), militaristische verheerlijking en uitsluiten van “andere” groepen – Dat wil nog niet zeggen dat het een en hetzelfde is.
Overigens is de politiek van Stalin goed geweest voor een veelvoud aan doden in vergelijking met Hitler. De “Partijzuivering”, “landverraders” en politieke tegenstanders ( + familie) waren al een aanzienlijke terreurslag, maar de enorme gebieden boeren land die stierven door Kolchozen (en de daarbij horende hongersnood) of het simpelweg quarantaine beleid waarbij oppervlakten de grootte van Nederland zonder voedsel zaten heeft de dodenteller in de periode van onze gregoriaanse schoenmakerszoon flink doen oplopen. Voordeel van Hitler was dat niet-joden / homo’s redelijk veilig waren, Stalin was minder kieskeurig.
Leuk artikel trouwens.
@ Marcus, koop eens een boek en lees het kerel voor je mensen beledigd. Ik raad deze aan als startpunt: ISBN 978-0-7538-2824-3 2nd world war Antony Beevor. Pol Pot , en Mao ook geen communistische massa moordenaars zeker? Stalin vermoorde alleen al 320.000 Poolse soldaten… om maar eens ergens te beginnen.
terecht terp
terecht
Ad 4. Hitler was alles behalve een socialist.
Ad. 6. Wilders heeft aangekondigd dat hij Vlaanderen en Nederland wil samenvoegen.
Hij was dan ook Nationaal Socialist. Subtiel verschil.
Hitler had wel iets socialistisch hoor, bijv. de zwakkeren helpen. Het was wel naar de andere wereld, maar toch. En nationaal was’ie ook, dwz geen internationale. Maar hij had nogal ruime opvattingen over de natie die hij leidde. Wilders wil alleen Vlaanderen erbij, maar tegelijk een stel verpauperde gebieden afstoten. Op Limburg na zelfs allemaal.
Kortom, er blijven duidelijke verschillen. En dan is er natuurlijk nog de andere foute vlag, en niet te vergeten de snor. Dat laatste is een ijzersterke zet van Wilders, dat hij die niet heeft.
Er zijn veel verschillen tussen populisme en nationaal-socialisme. Maar enkele overeenkomsten zijn treffend: verheerlijking van een leider, de natiestaat belangrijker dan het volk, het zoeken naar een zondebok. Helaas hebben de socialisten van de NSDAP de rug niet recht gehouden en kon Hitler uberhaupt aan de macht komen. Wat dat betreft valt er nog wel wat te leren van de geschiedenis….
de belgen gaan nooit met ons samenwerken na de oorlog. geef het op !
Stiekem dus toch een belg, verklaart een hoop
Verschil: Hitler was een Europeaan en wass als Oostenrijker een buitenlander in Duitsland. Wilders is een Aziaat die in Nederland terecht is gekomen.
Ron Hoeks slaat de spijker op zijn kop. Wat moet je ook verwachten van een politicus die van kinds af aan geindoctrineerd is geweest met de meest abjecte gedachtengoed dat wij ons kunnen voorstellen. De collectivistisch-racistisch-homo-erotische Smurfen, de nationalistische Asterix, de alles met snelle pistoolschoten oplossende Lucky Luke, het gebroken gezin van Suske en Wiske, gewelddadige opvoeding in Donald Duck enz. enz. enz…
Al met al is Geert nog een heel redelijk en evenwichtig mens gebleken
Evenwichtig? Oke, ik stel voor dat je een bezoek aan een instelling gaat nemen. Hij is Hitler 2.0. De zwakken in de samenleving worden achtergesteld. Net als de joden nu als meer dan 4 decenie de bezetters van palastina zijn. Ben toch benieuwd hoe je grootouders zouden reageren als dld hier nog steeds het 40-45 regime zou voeren. Oh ja, Joden mogen het wel, die hebben het recht om precies hetzelfde te doe als die gestoorde mafkees in de 2e wereld oorlog. WAKE UP
Hmm, beste redactie, jullie mogen als journalist wel iets meer doen aan feitenonderzoek.
Volgens onderstaand artikel is punt 8 niet juist, want hij leeft in Montevideo en is 120.
Tevens klopt 5 niet, want volgens onderstaand artikel maakt hij zich er wel druk om…
http://www.speld.nl/2009/05/27/rechtse-politicus-gedemoniseerd/
Montevideo? Ik had net in ” Er ist wieder da” begrepen dat hij weer terug in Berlijn was!
Ja natuurlijk woonde hij in montevideo! Maar hij is in tegenstelling tot vroeger publiciteitsschuw geworden! Hij leeft nu in het bejaardenhuis in castillos. Uruquay. Dat bejaardenhuis moet eens nagekeken worden door de smaakpollitie! Het verbergt heel veel ongedierte!
Er is nog een verschil. Hitler had nog nooit van de Smurfen gehoord, terwijl Wilders er mee opgroeide. Zo is van Geert bekend dat hij de leden van een bepaalde bevolkingsgroep het liefst zou “wegsmurfen.”
Zal nimmer gebeuren, Domme Smurf.
Hoho! Wilders schreef ook een boek. Oeps, dat was een vergelijking.
je dikke moeder schreefook een boek LOL
Wilders is geen fascist, maar landverraders zijn de norm geworden, zacht uitgedrukt. Dat hoef je maar een keer in de tien jaar te zeggen. Sneller gaat politiek niet, tenzij achteruit.
Joepie….door mensen voor landverraders uit te maken zoals zovele pvv ers doen, komen jullie toch weer uit bij het nationalisme en dus bij de vergelijking met Hitler.