Monkey Business Images / Shutterstock.com

‘Goeie…….middag?’, zegt callcentermedewerker alsof hij verdomme niet exact weet hoe laat het is

“Goedemorgen! Of, even kijken hoor… verrek! Middag! Middag is het inmiddels, haha!”, roeptoetert callcentermedewerker Rolef de Jager alsof hij zijn gesprekje verdomme niet precíes zo getimed heeft. Rolef belt het liefst rond het middaguur, zodat hij zijn gesprekken kan beginnen met valse verwarring over het dagdeel. Dagdeelverwarring is onmisbaar in het eerste klantcontact, is Rolefs credo.

“Een hele goede… wacht even hoor, hoe laat is het? Is het alweer middag?” Rolef heeft de rugleuning van zijn bureaustoel helemaal naar achteren gezet, zodat hij met zijn headsetje op en zijn vingers roffelend op zijn achterhoofd naar het plafond kan staren. “Nou eh, goedemiddag dan, mevrouw!” Recht zo die fucking gaat, Rolef!

Zodra het middaguur is verstreken, weet Rolef de rest van zijn dag te vullen met jolige vergisgesprekken over het desbetreffende dagdeel. “Goedemorgen, u spreekt met… zei ik nou morgen? Haha, het is al, eh even spieken hoor, waar hangt hier ergens een klok?” roept hij gespeeld zoekend alsof hij niet al ruim zeven jaar recht tegenover de afdelingsklok zit. “Half drie! Die dag vliegt voorbij. Middag, bedoel ik. Ha, wat stom, hoor mij nou. Goedemiddag, bedoel ik natuurlijk. Goedemiddag!”


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Ze zijn dood van binnen en doen alles op de automatische piloot. Dat is het enige moment waarom de hersenen even moet werken.

gravatar

Ze doen alles op de automatische piloot omdat je in geen enkel opzicht te onderscheiden bent van iedere andere randdebiel die de website niet kan vinden.

gravatar

Beste lezers,

Ik krijg nogal eens telefoontjes van Microsoft-medewerkers die spreken in gebroken Engels met een Indiaas, Pakistaans of Chinees accent. Ik kan ze niet goed verstaan. Daarom hang ik maar direct op met de de woorden “au revoir”.

Drie vragen:
– Is dat onbeleefd tegen zo’n medewerker van Microsoft?
– Zou mijn Windows 10 iets ergs mankeren?
– Wat is bel-me-nietregister in gebroken Engels met een Indiaas, Pakistaans of Chinees accent?
– Kan Microsoft telefoonmedewerkers die goed Amerikaans spreken, niet betalen?

Ik stel uw spoedig antwoord op prijs.

Reageer
gravatar

Uw drie vragen zijn er vier, maar da’s geen enkele moeite voor de ware helpdesker.
1: nee, want die persoon werkt niet voor Microsoft
2: Ja, want Windows 10 is per definitie iets ergs
3: “Fak af” wordt goed verstaan.
4: Microsoft belt niet, zij gebruiken inmiddels computers en mailen daarom meestal.

gravatar

Da’s in elk geval wel dagdeelneutraal. In deze tijd van woordneutralisering kunnen we dat goed gebruiken. Een ‘baas’ is overigens gewoon een coördinator hè?