Hyves komt met boek ‘Snel afglijden naar irrelevantie’

Scheidend directeur geeft handleiding voor overbodigheid

De sociale netwerksite Hyves publiceert deze week het boek ‘Snel afglijden naar irrelevantie – een handboek voor succesvolle bedrijven’.

Het boek is een prettig leesbare handleiding voor bedrijven die binnen afzienbare tijd overbodig willen worden. Scheidend directeur Marc de Vries wil graag iets nalaten voor de volgende generatie. “Wat Hyves heeft neergezet is een unieke prestatie, daar hebben we met z’n allen keihard voor gewerkt. Ons verhaal is een inspiratiebron voor velen.”

Op de kaft staan enkele aanprijzingen van voormalige BN’ers. Rolf Wouters: “Als ik dit eerder had geweten wist u nu niet meer wie ik was’. Sandra ‘kroepoekje’ Reemer, ooit op televisie: “Ik had het zelf kunnen schrijven!”

De Vries legt uit wat de basisstrategie van de sociale netwerksite was: “Toen Hyves nog populair was met miljoenen gebruikers hebben we in de vormgeving en qua functionaliteiten onze gebruikers gezien als een dertienjarig meisje. Dat is ook precies de doelgroep die overgebleven is.”

MTV heeft geholpen bij de totstandkoming van het boek met enkele ‘tips en tricks’. “Wij hebben zelf ook veel ervaring opgedaan de afgelopen 25 jaar. Toch is het razend knap hoe snel Hyves overbodig is geworden. Ook MTV kan daar nog dingen van leren.”

“Als het tij eenmaal keert, kun je als bedrijf veel doen om nog sneller te marginaliseren, bijvoorbeeld door de kernwaarden uit het oog te verliezen. We hebben van Hyves een soort quasi nu.nl site gemaakt. Daar zat overduidelijk niemand op te wachten en men heeft kunnen zien dat het in korte tijd zijn vruchten heeft afgeworpen”,  aldus De Vries.

Toch laat het boek enige ruimte op het einde: “Als we over een jaar echt van de kaart zijn verdwenen, kunnen we pas beoordelen of onze strategie echt heeft gewerkt.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Ik zie hierin een fantastisch draaiboek voor irrelevante politieke partijen, waarvan ik zelfs enkelen verdenk te hebben meegewerkt aan de totstandkoming ervan.

Er zijn tientallen politieke partijen die de laatste tien jaar actief zijn geweest maar die erin geslaagd zijn inmiddels volledig in de vergetelheid te raken.

Denk bijvoorbeeld aan…. eh, er was bijvoorbeeld….. tja. Of nee, die ene van… nee, sorry. Ik kan er even niet op komen.

Reageer
gravatar

Over een paar jaar kan Hyves flink cashen met leuke retro T-shirts.
Denk aan: “Por [jouw naam]”
en
“Ik was lid van de Hippe tekenfilms van vroegah, maar nu heb ik alleen dit t-shirt”

Reageer
gravatar

Het brave hondje Marc de Vries is na Hyves toch nog slecht terechtgekomen in het Telegraf tussen de virtuele chocoladeletters TMG.

Dat staat allemaal in de krant van fabeltjesland!

Reageer
gravatar

Ja ja van fabeltjesland!

Want daarin staat precies vermeld
hoe het met de dieren is gesteld.
Want dieren zijn precies als mensen
met dezelfde mensenwensen
en dezelfde mensenstreken.
Dat komt allemaal in de krant
van fabeltjesland!

gravatar

En laten we ook niet de rol van de Telegraaf Media Group vergeten. Zonder ons was het Hyves nooit gelukt om zo snel overbodig te worden. Zie voor de laatste ontwikkelingen van TGM ons Facebookprofiel.

Reageer
gravatar

Hero Brinkman zal aanstaande woensdag een persconferentie houden waarin hij een lijstverbinding tussen zijn partij en Hyves gaat presenteren, genaamd: L0v3Hero<3.hyves.nl

Met deze lijstverbinding rekent hij er op dat zijn partij de huidige 23 miljoen Nederlandse Hyvers kan bewegen tot een stem op zijn partij. Maar gezien het grote marktpotentieel van Hyves verwacht hij dat dit aantal flink kan oplopen.

Reageer
gravatar

Als de directie van de De Speld niet wil dat haar product dezelfde kant opgaat als Hyves, zal zij zich moeten oriënteren op een Engelstalige uitgaven. Het is daarom goed te weten, dat thepin.com nog beschikbaar is.

Reageer
gravatar

‘To lead by example’, zo hoort het. Kan die De Vries geen bonus krijgen als de boel écht is opgedoekt? Lijkt me een SMART target waarvan de gemiddelde manager watertandend in een jaloeziestuip schiet.

Voor al uw verdere verwijderwensen zeg ik voorts: accountkiller.com. 🙂

Reageer
gravatar

Wat men nog vergeten is te vermelden is de werkelijk subliem onzinnige vormgeving van Hyves waardoor men gelukkig al snel door de bomen het bos niet meer ontwarren kan.

Reageer