CrystalMage / Shutterstock

CrystalMage / Shutterstock

Shell belooft extra winsten te investeren in meer groene marketing

Afgelopen week was er veel ophef over de exorbitante winsten van Shell. In reactie daarop heeft het bedrijf nu bekendgemaakt een deel van die winsten te gaan investeren in meer groene marketing.

In een persbericht zegt Shell: “Wij zijn onderdeel van de transitie naar meer groene marketing en we voelen ons ook verantwoordelijk om nu te versnellen. Het doel is om in 2030 volledig afhankelijk te zijn van groene marketing.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

Misschien eens lekker uitgebreid uiteten met de klimaatpaus? Heel goed voor jullie imago. Als de toetjes me bevallen krijgen jullie nog een paar miljard euro subsidie. De burgers uit de EU dokken wel.

Reageer
gravatar

Het probleem van “marketing” is, dat door de honderden definities niemand weet wat het woord precies inhoudt. Ik kan daar een lange causerie over houden, maar ik hou het kort met de feitelijke betekenis:

Met voortdurend herhalende reclame consumenten bewegen een product te kopen,
– dat ze doorgaans niet nodig hebben of
– dat duurder is dan hetzelfde product van concurrenten.

Reageer
gravatar

Vol trots wijs ik de lezers erop dat zowel de strategie als de tactiek van marketing is afgekeken van ons. Wij hebben daar al zo’n twee millennia ervaring mee.

Deze tekst is mede mogelijk gemaakt door dominee ‘t Heertje en de Heilige Vader.