Bron Flickr - bargainmoose CC BY

‘Luxe V&D’: Nederland snakt naar nét iets duurdere fotolijstjes

Hudson’s Bay weet wat consumenten willen

Met het Canadese Hudson’s Bay komt er een ‘luxe V&D’ naar Nederland. Een briljante zet, denken koopgedragdeskundigen: “De Nederlandse consument kan niet langer zonder beige kamerjassen in een iets hogere prijsklasse.”

Retaildeskundige Tobias Bartels bestudeert de wensen van Nederlandse consumenten al jaren. Hij verwacht dat Hudson’s Bay daar precies bij aansluit: “Dit land snakt naar nét iets duurdere fotolijstjes. Er is op dit moment geen enkele formule die dat kan bieden, waardoor mensen wat verloren door de winkelstraten struinen.”

Bartels gelooft dat Hudson’s Bay precies de kans grijpt die V&D heeft laten liggen: “Klanten willen anno 2017 een decoratief kussentje van 12,95 kopen. Niet van 10,95. Mensen hebben nu eenmaal behoefte aan de schijn van kwaliteit. Een gebroken witte stompkaars die een paar euro meer kost, oogt net een beetje luxer.”

Hoogleraar Lian Boldewijn is het daar niet mee eens. Zij denkt dat klanten niet alleen naar luxe en prijs kijken: “Eigenlijk zijn mensen op zoek naar een keten die inderdaad luxer is dan de V&D, maar ook goedkoper dan de Bijenkorf, persoonlijker dan de Action, deftiger dan de Xenos, minder popie-jopie dan de Hema, gezelliger dan de Nuon, kleinschaliger dan de IKEA, hoogwaardiger dan de Primark, met een groter assortiment dan de Primera en qua beleving ergens tussen de vernieuwde Blokker en de C&A in. Dat biedt Hudson’s Bay volgens mij niet. Zonde, want daar ligt een gapend gat in de markt.”

Bartels vindt dat oordeel te vroeg. “Geef ze een kans, zou ik zeggen. Wacht nou maar tot september, als de iets luxere matching winterjassen voor oudere stellen in de etalages hangen. Dan wil ik mevrouw Boldewijn nog wel eens horen.”


Uw reactie telt. Juist nu.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

gravatar

En Hutson Bee klinkt natuurlijk wel een stùk vetter koeler dan dat suffe V & D!

Laat maar eens uit je mond komen.
V & D-hee, V & D-hee…, hahaha!!
Vroom & Durreesman, poeh!!

Ja, Hutson Bee!

Laat het Circus of Prices maar komen!!

Reageer
gravatar

Hopelijk hebben ze ook doldwaze dagen, waar het publiek massaal de kans krijgt om niet 150% van de waarde maar slechts 120% van de waarde te betalen. Dat is pas goedkoop! En dan heb je het echte luxe spul!

Reageer